BAB 14

615 16 0
                                    

"Hari ni nak bawak risha dan Qal keluar sekali ngan kita tau..asyik kita dua dte ja..nak jugak date ngn anak2.."

"Haha..ye la syg.."

Hana bersiap farisha di ats katil...Haziq melihat Hana sambil tersenyum..dia tidak menyangka Hana kan melayan farisha seperti anak kandungannya..

Haziq pergi ke bilik Qalish untuk bersiap Qalish

---

"Yeahh..kita dah sampai.."

Hana dan Haziq senyum kepada Qalish..Haziq membawa turun stroler (nak eja x reti..thu salah..hahahh) ..Hana yang medukung farisha lantas meletak farisha di dalam itu..

"Hana nak tolakk..Qal pegang tangan papa.."

"Ye la..haha..aihh..yg itu pun nak berebut.."

Hana menjelir lidah kepada Haziq..Haziq dan Qalish ketawa..

Mereka berjalan membeli barang dapur..haziq meletak Qalish di dalam trolley..

"Abg nak makan apa??syg nak beli bahan masak."

"Hmm..nak makan tomyam ..tiba2 mengidam.."

"Elehh..macam dia yang nak mengandung.."

"Boleh je husband mengidam.."

"Hahha..ye la tu.."

Tib2 seseorang menegur dari belakang..

"Haziq..U kan??"

Hana melihat girl itu...

"Sapa plakk ni...kain pun tak cukup..mulut aku ni...tak baik Hana..haha.."getus hati hana..

"Ouh Clara....ingt duk kat UK lagi??"

"I baru ja balik semalam..dtg la rumah.."

"Tengok la dulu..saya nak kena layan wife dan anak2"

"What??"

Hana mengahampiri Haziq selepas melihat Haziq terlalu lama bercakap dengan suaminya itu..

"Kenalkan ni wife saya Hana..dan ni Qalish..dan Farisha U kenalkan.."

"Bila U kahwin..tak bagi thu I punn...sampai hati..hye I Clara..I'm 25..work as model in UK "

"Muka macam tu dia wat bini..tak cantik langsung.."getus hati Clara
"Elehhh..muka macam umur 30..ada hingin nak belagak.."getus hati Hana..

"Ouh..I'm hana ...I'm 20 and I don't work..jaga anak kat umah lebih baik dari kerja..haha.."hana ketawa palsu..

Haziq yang melihat ketegangan itu terus cuba melarikan diri dari Clara..dia tahu Hana tidak selesa..

"Clara kami pergi dulu ya..jom syg.."

Hana menarik tangan hana yang menolak trolley dan strolley baby dengan satu disebelah kanan dan kiri..lantas haziq mengamnil trolley dari hana

---

Malam..

"Abg..spa yg kat mall tadi tu??"

"Ouh..cousin a.k.a ex abg"haziq menjawab dengan selamber..

"What??yg tu jugak taste abg..yg ibu farisha tuu"

"Aloo.tu masa muda..hmm sebenarnya abg kena kahwin paksa dengan ibu farisha..tu sbb abg jadi lagutu.."

"Ouh..I hope you don't do that againn.."

"Mestilah..syg pun dah cukup untuk buat abg happy tau.."

Hana menggaguk..Hana tidur di lengan Haziq..Haziq mencium dahi Hana..Hana tersenyum.

---

"Abg bila bg ambilkn pic syg ngan Risha dn Qal ni?"

"Dekat mall la..masa syg duk pujuk Risha..cute je muka syg.."

"Hahah..ye le tu..lps tu buh dalam insta.."

"Kenapa..tak leh??"

"Comment tu arr..malu arr.."

"Haha yg mana??"

"Ni arr...yg ni..sejak bila kau ada 3 ank ni??"

"Hahah...abg kan dh balas tu..2 ja ank aku..sorang lagi tu pengarang hati kay..boleh kau kata ank aku.."

"Elehh..ingat sweet..ni dia balas plakk...untung dapat wife muda.."

"Balas kejap kata...rezeki aku weii...lps tu emotion jelir lidah.."

Hana menurut kata Haziq..Haziq ketawa melihat Hana yang khusyuk menaip..

"Syg abg ada beli house baru for kita..nnt kita tengok ye.."

"Ye kaa...wahh..tak bg thu.."

"Tp mama tak bagi bawak Qal dengan farisha ..dia sruh kita ja pindah sbb nnt dia rindu dengan budak2 tu.."

"Laa..tak susahkan mama ka..aihh.."

"Dah mama yg nak..biarkan je la..lagipun maid mama nak dtg blk malaysia dah.."

"Ouh..okayy..:)"

AKU KUAT ♡Where stories live. Discover now