BAB 6

852 21 0
                                    

"Aku nikahkan Nur Hana binti Aiman dengam mas kahwin rm2000.."

Hana menitiskan air mata selepas lafaz selesai...Haziq menyarungkan cincin di jari hana..Haziq mencium dahi Hana...Hana mengukir senyuman palsu kepada tetamu..

---

Selesai majlis secara kecil-kecilan..Hana dan Haziq masuk ke bilik..

"Abang mandi dulu ya.."

Hana menggaguk..Haziq membuka butang baju melayunya dengan sebelah tangan kanannya...agak susah untuk Haziq membukanya dengan hanya sebelah tangan kerana tangan kirinya lumpuh tetapi dia tetap mencuba..dia tidak mahu Hana rasa terbeban kerana dia.

Hana mengangkat muka dan rasa bersalah..Hana bangun dari katil..dia mendekati Haziq.

"Mari sini saya bukakkan..lain kali mintak la tolong orang.."

Haziq mengukir senyuman..

"Thanks.."

Hana menggaguk dan dia hanya melihat Haziq masuk ke bilik air..Selepas itu, Hana mengambil phonenya..Hana mendail seseorang..

"Assalamualaikum.."

"Waalaikumussalam..Hana!!!macam mana Haziq ??okay??"

"Hahaha..okay ja...Qal tidur dah ka??"

"Belum la..dia duk main tu dengan anak menakan kaksu..haha..jap panggil dia.."

"Okay..hahaha.."

"Ibu!!!!"

"Assalamualaikum Qal.."

"Corry...waalaikumussalam ibu..huhu.."

"Bukan corry syg..sorry la..apa ni..nak speaking pun silap..hahaha"

Haziq keluar dari bilik air ...Haziq memerhati Hana yang sedang bercakap phonenya..Haziq tersenyum dan duduk di tepi Hana...hana sudah tidak selesa..

"Ye laa..ibu..rindu ibu..nak jumpa ibu..Qal rindu papa jugakk.."

"Hmm..ibu pun rindu Qal jugak..nnt Ibu ambil Qal ke?"

Haziq bisik memanggil Hana untuk bercakap dengan Qalish..Hana memberi phonennya.Haziq membuka pembesar suara..

"Kacau ja mamat ni..aku baru nak lepas rindu kat anak aku.."Getus hati Hana marah.

"Assalamualaikum Qal.."

"Papa!!!"

"Waalaikumussalam..hahaha.."

"Opps sorry.."

"Hahah..Qal buat apa tu??"

"Qal duk main jaa...papa ambil la Qal kat sini..rindu ibu.."

Haziq mengangakat muka melihat Hana..Hana hanya menggaru kepalanya..Haziq ketawa kecil..

"Ye la..nnt Papa ambil Qal okay..papa janji..tapi Qal tunggu la tau.."

"okay..bye papa..Qal nak tidur dulu..syg papa..tp Qal syg ibu lagi..haha..nite papa.."

Hana mengukir senyuman..Haziq menggaguk..

"Okay..nite my boy..bye2.."

Hana merampas phonenya dari tangan haziq..

"Awak ni..ishh..kacau laa..orng baru nak cakap ngan Qal..rindu tahu.."

"Mana da..saya pun rindu dia.."

"Apa2 je lah..malas layan nak tidur..."

"Tak mau mandi ka..."

Dia pun lupa..dirinya belum mandi lagi..Hana bangun dengan muka yang merah..Haziq ketawa..

---

Malam..

"Laparnya..nak makan la..tapi segan nak turun sorang..dah si Haikal tu ada  haa.."getus hati Hana..

Hana duduk di atas katil selepas mandi..Haziq di bawah entah apa yang dibuatnya...Selepas itu..Haziq masuk ke bilik untuk melihat keadaan Hana..Hana melihat Haziq masuk terus dia memanggil Haziq.

"Haziq .."

"Apa??"

Hana menjeling kepada Haziq kerana jawab endah tidak endah saja..

"Ye la...kenapa sayang??"

"Lapar..."

"Pergi la turun makan.."

"Tak nak..jom la teman hana.."

"Boleh..satu syarat.."

"Nak teman pun ada syarat jugak ka..cepat la.."

"Panggil Haziq abang..dan Hana syg..okay??"

Hana memikir apa yang dikatakan Haziq..demi makan dia sanggup..

"Okay..let's go..lapar ni.."

Haziq ketawa..dia mengokori Hana dari belakang..semasa mereka turun ..mereka terserempak dengan Haikal..Haziq dan Hana menjeling ke arah Haikal..Haikal hanya buat tak tahu sahaja..Hana berasa takut..dia memegang tangan Haziq..

"Sayang jangan risau ya..Abang jaga sayang sebaik-baiknya."

"Apa2 ja la..lapar ni...cepat la abg jalan.."

Hana berlari sedikit pantas untuk ke dapur..

"Tadi kata malu..dia pergi dulu ke dapurnya..aihh.hahaha.."

AKU KUAT ♡Where stories live. Discover now