"Qal..ibu bosan la.."
"Kalau macam tu jom keluar nak..kita ajak maksu sekali..dia mesti seronok..kecian dia duk sorang2 kat umah.."
"Huhu.kesian la syg...pandai anak ibu ni..idea bernas..let's go baby..pergi bersiap..ibu nak call maksu.."
Hana mengambil phonennya dan menguhubungi Kak su penjaga Qalish..
---
"Kamu ni hana susah2 ja nak bawak kaksu pergi ngan kamu.."
"Alahh..kak su..bukan selalu..ni Qal ni..yg rindu maksu dia arrr..."
"Ye la maksu..Qal rindu sngt kat mak su.."
"Ye la..maksu pun rindu Qal jugak.."
Hana memparking(ayat aku..hahaha)keretanya di tempat letak kereta..
"Jom shopping .."jerit perlahan Hana di depan pintu masuk mall..
"Let's go ibu!!"
"Ibu jee.."
"Maksu too...haha..sorry maksu.."
Hana dan kak Su tergelak dengan Qalish...kak su menjaga Qal dari umur masih kecil..dia masih belum berkahwin...katanya jodoh belum sampai..huhu...umurnya sudah 30 tahun...Dia merangkap
(-_-) jugak jiran Hana..
"Ibu ..Qal nak beli mainan tu.."
Hana melihat mainan dimaksudkan Qalish..dia melihat harga..terbeliak mata hana..mainan sekecil itu mencecah beratus ratus.
"Qal..nnt ibu beli ya..ibu tak bawak duit banyak hri ni.."bisik hana pada Qalish..
"Ibu..bolehlahh..ibuuu..."Qalish menarik lengan hana.
Hana melihat sekeliling..Kak Su sudah hilang..entah ke mana la dia..
"Allaa..nnt laa..Qal ni.."
"Ibu !!!!"
Hana lari dari Qal...Qal lari mendapat Hana...dan Qal menagis dan dia meraung sambil duduk..Hana sudah malu..orang melihat kejadian itu..
"Qal.sudah la..jngan nangis..nanti ye ibu beli.."
"Tak nak..Qal nak jgak..ibu.."
Hana sudah penat dengan sikap Qalish..lalu dia menarik Qalish masuk ke ats trolley untuk mencari Kak su..tak sempat hana menolak..seseorang menegur..
"Ehh..Hana...kenapa dengan Qal tu ??"
Hana pusing ke belakangg...rupa-rupanya Haziq..
"Ouh..Haziq...arr..dia nak mainan tu..Qal diam laaa...."
Qalish masih menangis di dalam trolley..
"Belikan je laaa..."
"Senang kata..duit aku pun x dk..nak beli benda apa..hrga rm 150..robot tu ja ponn..ouh No!!!x boleh."getus hati hana x puas aty..
"Ala..mainan tu nak buat apa..mahal nak beli belajar payah nnt..beli buku je la.."
"Bukan selalu..."
Tangan Haziq mengambil mainan dan meletakkan ke dalam trolley Hana..Hana sudah susah hati..Qalish berhenti dari teriak..
"Saya letakkan ye Hana.."
"Hmm..saya pergi dulu..nnt jumpa lagi.."
"Ouh kay..."
Haziq memberi senyuman kepada Hana..Hana membalas senyuman..
---
"Qal simpan ya.."
"Ibu.tak nak laaa..."