Chapter 18 : Mystery and Surprise

184 3 1
                                    

iPhone milik Damien berdering,contact tak dikenali muncul di skrin..

"Hello?"

"Hello.."
"Damien Schmidt"

Terkejut Damien,dia tak kenal siapa di telefon tetapi orang itu tahu namanya?luar biasa!

"Kau siapa?"

"You'll know who am i soon,sekarang aku just nak bagitahu..berbahagialah dengan apa kau ada sekarang..dan hargailah sesiapa sahaja yg ada depan mata kau hari ini..esok ii mungkin kau akan pandang sekadar tanah yg dicantikkan lagi dengan dua batu"

"Apa kau cakap ni hah?siapa kau?kau mengarut apa dengan aku ni?"

"Kan aku dah kata,kau akan tahu siapa aku nanti..wait and see Da-mi-en"

Telefon diletak..

"Sh*t"

"Siapa tu abang?"soal Harley yg tiba ii masuk kedalam officenya..

Damien hanya diam dan tersenyum..

"Tak ada apa yg perlu dirisaukan,pergilah main dengan budak ii..abang banyak kerja lagi ni"

"Oh,okey"

Pintu ditutup,Damien terpandang ke arah gambarnya dan ibu bapanya beberapa tahun lalu..ibunya meninggal akibat kanser pangkal rahim dan ayahnya meninggal akibat serangan musuh..

"I can't be the tiger that you guys just told me..I'm weak,I'm no one.."

"Even the animals were laughing at me,my weak has no medicine"

"But i am your medicine"

Suara yg amat dikenali Damien segera menyapa dirinya..

"You're my second life medicine.."

"Then,who's the first medicine for you life?"

"18 years old you"

"Me?"

Damien duduk di kerusi officenya lalu menyuruh Harley untuk duduk di atas paha kanannya..

"Harley dah berat lah abang"

"Harley berat pada diri Harley but not to me sayang..seat now"

Harley melabuhkan punggungnya di peha kanan Damien..

"Take this"

Fail kerta coklat diberikan pada Harley,dituliskan Harley Schmidt di atasnya..

Saat isi didalam fail itu dikeluarkan,betapa terkejutnya Harley..

"A-Abang.."

"Please sayang,I've been waiting for a long time for you to let me take him as one of my boys"

"Tapi abang..tak..bahaya ke?"

"What to worry about?I'm his father..i know him longer then everyone,sayang pun tahu kan dia macam mana budaknya?cold like his father"

"Annoying"

"So?give me your signature at the paper"

Surat yg mengatakan tentang persetujuan antara Harley dan Damien untuk melepaskan Davies sebagai salah seorang mafia dibawah jagaan Damien..

"I promise I'll take care of him"mata memujuk kebudak budakan dituju kepada Harley agar berasa kasihan padanya.Padahal dia sendiri geli nak buat macam tu.

"Okey..then..sebelum abang jadi budak ii kat sini,Harley turunkan tandatangan Harley kat sini eh?"

"YES!!thankyou very much sayang"

MY ILLEGAL BABYGIRL | SUWhere stories live. Discover now