"kenapa kau culik aku hah!?"
"Aku hanya perlukan kau sebagai wikipedia aku..sekarang..jawab semua soalan aku"
"Tapi..siapa kau?"
"Oh ya.. perkenalkan..aku Danny..adik tiri Damien"
Terkejut.Adik tiri?jadi selama ni Damien ada ibu tiri dan adik beradik tiri?dia bukan tunggal lah ni?
"Dia kata dia anak tunggal...apa yang boleh yakinkan aku percaya kau ni Schmidt's dan bukti kau ni betul adik tiri Damien?"
"Nah,belakangnya ada benda kau boleh baca"
Sekeping gambar yang hampir rosak terkena banjir dihulurkan pada Harley.
Gambar dua orang lelaki teruna bersama seorang lelaki dewasa memakai vest hitam,tie merah dan kemeja putih juga seorang wanita rambut ikal mayang memakai gaun merah maroon.Itulah yang terpapar di gambar tersebut.
Gambar itu ditebalikkan..
"Today is the day, congrats Damien..graduating Harvard..all of us can't believe that you made it..I love you both equally..tak lebih tak kurang untuk dua orang hero ni..tak kisahlah orang kata mama ni kahwin dengan papa sebab nak kaut harta,pilih kasih..tapi mama nak Damien tahu..mama tak pernah anggap Damien macam anak tiri mama,instead..macam abang kandung untuk Danny...dah macam keluar dari Rahim mama sendiri..mama bangga dengan Damien..walaupun bukan mama yang selama ni ada untuk Damien melainkan arwah mommy Damien..maafkan mama kalau mama tak boleh jadi sesempurna wanita macam arwah mommy..apa pun..mama nak Damien dan Danny membesar,menubuh dewasa jadi lelaki yang setia..mama cakap..mama pesan..sebab mama dah pernah lalui.. maafkan mama kalau mama tak dapat bahagiakan Damien sama macam cara arwah mommy,tapi mama janji mama akan berusaha dan cuba untuk penuhi hati Damien"
Harley terkedu.Damien tamat Harvard?bermakna dia bukan calang ii lelaki?arwah mommy?ibu kandung Damien?dah meninggal?banyak soalan bermain difikirannya.
"Kenapa.." retak suara Harley dihancurkan air mata.
"Aku dari pihak husband kau dan parents aku..aku minta maaf sebab lama sangat ambil masa nak beritahu benda ni..berjuta kali aku cuba tapi Damien lindungi kau..dia tak bagi aku peluang..aku tak ada niat lain sebab culik kau..aku hanya nak beritahu ini je..sebab aku,mama dan papa tak nak tengok kau diperbodohkan lama ii..dan jangan risau..anak ii kau semua ada kat rumah parents aku..dan aku tahu Damien takkan sampai kesana tanpa kau..aku tahu dia tengah menuju kesana..kalau tak sebab kau dia takkan balik kau tahu tak?ini juga salah satu sebab aku culik kau..kalau tak kerana kau,mama dan papa risau separuh mati pada Damien..aku nak buat mama papa bahagia tengok anak sulung diorang balik..tapi aku pasti dia cari kau dulu"
Mata Harley berlinangan air mata..
"How could you..Damien.."
Harley hulurkan semula gambar tersebut pada Danny.Sumpah.Tak tahan sakit tengok gambar dan tulisan kebenaran didepannya.
"Tak...aku dah tak sanggup...tolong aku Danny.."
"Macam mana aku nak tolong kau?"
"Kahwin dengan aku"
Jatuh rahang Danny..what??kahwin dengan kakak ipar sendiri?ini gila!
"Dengar sini,bukannya aku taknak tolong kau..tapi dengan cara ni salah..aku tahu aku ni macam gini..tapi aku masih fikir soal betul salah hidup..Harley"
"Aku dah tak nak..jadi macam ni.."
"Aku tahu..tapi bukan macam ni caranya..ini bukan penyelesaian nya..aku sendiri taknak bermusuh dengan abang aku even dia abang tiri..aku taknak sakiti dia..aku sayang dia..Harley"
"Dah tu?kau sanggup tengok aku merana?"
"Bukan macam gitu..aku tak maksudkan begitu..maksudnya..mesti ada cara lain untuk kau"
"Cara apa lagi?aku ni tak suka orang menipu tahu tak?"
"Aku rasa memang ada cara..apa kata...kau ikut aku balik rumah parents aku..kita bincang elok ii..lepastu kita tunggu reaction diorang..kot ii diorang boleh tolong kau"
"Eik tadi kau kata dia on the way kesana?lepastu kat sana ada anak ii aku..dah tu tak ke nampak bodoh?"
"Hey!aku ni pun belajar tinggi!apa guna aku tamat Harvard kalau cara bodoh jugak aku pilih"
Betul juga.Belajar tinggi ii,jauh ii akhirnya tak guna pun ilmu tu.Membazir saja tenaga dan wang.
"Dah tu macam mana??"
"Ha,anak ii kau..aku suruh budak ii aku bawa kesini..Damien tak pernah tahu pasal tempat ni dan dia tak pernah jumpa pun..kejap..kau..ada tracker kat phone kau?anak ii kau?"
"Tracker ke phone ke semua aku takdak sekarang"
"Oh ya lah,lupa..baguslah kalau gitu..tapi...boleh aku tanya?"
"Apa saja,aku akan jawab"
"Macam mana kau jumpa Damien dulu?waktu awal ii jumpa..aku tak pernah tahu kisah pertemuan korang..tahu ii dah kahwin"
Wajah gurauan terus tukar murung.Perlu ke diimbas semula?rasanya tak payah kot..tapi sebab nak tahu tak apalah..Danny ni pun bukan siapa ii..adik iparnya juga.
Harley menceritakan segalanya dan menerangkan satu per satu pada Danny.Tekun Danny mendengar dan akhirnya dia faham.
"Tapi..kau orang kan dah kahwin,anak sulung kau wujud sebelum kau orang kahwin..tapi tak lama lepastu kau orang kahwin..jadi soalan aku..adakah anak sulung kau tu..anak luar nikah atau anak yang sah??"
Harley terkedu.Diam kain menyepi..tak tahulah macam mana nak jawab..selama ni dia pun tak terfikir.
"A-Aku pun tak tahu"
"HAH!?"
Terduduk Danny..seriouslah tak tahu?anak sendiri kot!
"H-Harley...takkan lah kau tak tahu?"
"Aku tak dapat nak pastikan..dan..aku pun tak pernah terfikir pasal tu"
Danny meraut muka.Aduh,habislah..dia pun mana tahu bab agama ni sangat.
"Kau kena cari tahu juga Harley..kesian anak sulung kau..selama ni dia tak tahu dia ni sah taraf atau tak..dah lama sangat ni Harley"
"Aku tahu"
Setelah berfikir lama..barulah dapat idea.Bernas ke tidak itu terletak pada takdir.
"Aku ada idea.Apa kata..anak ii aku kau biar je dekat rumah parents kau..lepastu aku ni..haaa kau act macam kau dah bunuh aku..lepastuuu cari perempuan yang muka seakan akan aku..cari MUA yang boleh buat muka perempuan tu sebijik macam aku..tapi perempuan tu make sure "mayat" bukan kay baru bunuh..tapi kalau dah tak ada..terserah kau lah macam mana nak cari..lepastuu kuburkan dia..letak lah nama aku dekat kubur dia tu..dan..aku senyap ii lari keluar dari sini..bawa anak ii aku...cantek ak?"
"Macam bernas tapi agak stupid,kau tahu tak Damien kalau nak sesuatu sampai lubang jamban kat angkasa pun dia pergi tahu tak?"
"Alah kau ni!aku pergi lah negara yang dia takkan sangka aku pergi!"
"Mana?HAAA KAU JANGAN CAKAP AUSTRALIA!KAU BUKAN TRAN-"
"AKU TAK LAH BONGOK SANGAT NAK KESANA!ada lah aku nak pergi..tapi jangan risau..yang aku nak kau buat sekarang..berita ni make sure sampai Damien je..jangan sampai parents aku nor family aku..dannnnn macam mana nak buat tu?kau kena fikir sendiri..halang ke apa..faham?"
"Amboi,kau ingat aku budak kau ke apa?tapi..selamat ke kau kat sana?"
"Insyallah selamat"
"Tak,aku tak rasa selamat..aku akan hantar beberapa orang budak aku untuk ikut kau..jangan risau..aku hantar yang friendly ii,yang suka bebudak,yang monyet ii sikit..takpe an?"
Lama nak memikir.Kalau dah macam monyet maknanya licik lah buat kerja?memang susah nak kawal ke?atau terlebih energy??wah kacau ni.
"Takpe lah..asal ada yang ikut aku dan anak ii aku kesana okaylah tu"
YOU ARE READING
MY ILLEGAL BABYGIRL | SU
RomanceHarley Smith seorang pelajar cemerlang Tingkatan 6 yg mempunyai sebuah penyakit jenis datang pergi..dia pingsan di tepi jalan dan telah diselamatkan seorang jejaka yg merupakan ketua mafia di bandar tersebut. Secara tak sengaja sewaktu merawat Harle...