اقتباس جديد كاملة

81 3 0
                                    

اقتباس من النوفيلا الجديدة  نزلت كاملة على موقع ايام واللينك فى المحادثات عندى
******
صوت وصول رسالة أخرى لها لترفع الهاتف ببطء تفتحها وضعت يدها على رأسها تشعر بأن المكان يدور بها وهى ترى صورة لها وهى واقفه كما هو وضعها الان وما جعل قلبها على وشك الإصابة بذبحه صدرية هو الرسالة أسفلها.

الحلاوة دى محتاجه ال يقدرها وانا بقدر الجمال كويس اوى.
باصبع مرتعشة خطت له: انت مين؟
لم تصلها اى أجابه، ليصدح الهاتف بيدها بورود اتصال هاتفي وكان رقم مكون بما يفوق العشرين رقم.
لتستقبلها دون أن تنبث بكلمه وكل خليه بجسدها مشدوهه تنصت بتركيز لذاك الصمت من الجهة الاخرى حتى قطعه ذاك الصوت.

_تعرفى حتى وانتى واقفة كده وخايفة تجنني
_أجابت بما يشبه البكاء: انت مين وعايز منى ايه وصورتنى كده ازاى؟
_انا مين ؟
اكمل بهيام" معجب".، عايز ايه؟ عايزك انتى، صورتك ازاى فده بقا سر الصنعه يا جمييل.
_انا ست متجوزة.
_عارف، ومعنديش مانع ماهو بصراحه كتير اوى الجمال ده على واحد بس وانا مش طماع.
_انت مجنون.
_بيكى.
_احترم نفسك وابعد عنى والا هقول لجوزى وهو يشوف شغله معاك.
ضحك بصوت عالى مستفز لأعصابها: تفتكرى لما يشوف ال هبعته ليكى دلوقت، هيشوف شغله مع مين فينا؟
_قصدك ايه؟
_افتحى الرسايل يا قلبى..
رغم اشمئزازها من طريقة حديثه الا انها لم تعلق فقط بسرعه ولجت إلى الرسائل من جديد وهى تجد صور لها بهيئة مختلفه كذلك لقطات شاشة بمحادثات تبدو لمن يقراها أنها هى من أرسلتها ولايظهر من الجهة الاخرى سوا الرد بعدما حجبت الصورة.
لتصك على وجنتها اكثر من مرة وهى تولول: يالهوى يالهوى.

وصل لها صوته من الجهة الاخرى متذمرا: ليه بس الفال الوحش ده.
_اجابته ببكاء: دى مش انا.
_عارف بس هو لا.
_انت بتعمل كده ليه؟ حرام عليك هو انا كنت اذيتك فى ايه قولى علشان تخرب بيتى بالشكل ده؟
_دموعك دى بتوجعنى بلاش منها وعلشان مش هتأثر فيا بصراحه وال انا عايزه هقولك عليه بعدين بس دلوقت هسيبك مع الصور الجميلة دى تتملى فيها براحتك علشان تعرفى انى مبهزرش واه لو عاملتى ناصحه وقولتى اكسر الخط ارمى التليفون اقفل الاكونت احب اقولك براحتك بس هوصلك برضه وأسهل مما تتخيلى، وعلشان انا زعلى وحش وقت ما اطلبك تردى يا عسل والا زى ما وصلتك هوصل لجوزك.

أاحيتنى رصاصة من سلسلة لا تخافوا ولكن احذروا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن