Beberapa hari kemudian Azhar mendapat maklumat dari ERRA yang menyatakan bapanya CIKGU ABDULLAH CHAN akan menjalani pembedahan jantung dalam masa dua minggu lagi. Dia perlu buat pemeriksaan dua hari sebelum tarikh pembedahan sebenar bagi memastikan kesihatan nya setabil untuk menjalani pembedahan. Mereka minta Azhar dan Erra mencari tempat penginapan yang sesuai untuk mereka sekeluarga. Azhar secara spontan menawarkan rumahnya untuk tujuan tersebut dan ini bermakna 'rahsia'nya memiliki kediaman sebuah unit kondo yang mewah akan terbongkar terutama kepada ERRA.
" Tapi u kena tenguk lah dulu samada sesuai atau tidak untuk famili you tinggal di rumah I"ujar AZhar." Okay why not I ask them to come this weekend dan let them decide and also make survey to other places near the hospital." balas ERRA. Oleh kerana rumah itu merupakan 'show unit' bago condo yang di jual ,kaka Azhar tidak risau tentang kemudahan dan kekemasan serta facilities yang di telah tersedia dan ada yang masih belum lagi digunakan.
Hari Sabtu berikut nya Cikgu Abdullah Chan datang bersama isteri Puan Zaidah setelah mengambil Erra dari asrama untuk menjadi penunjuk arah ke rumah Azhar yang terletak di kawasan yang baru di bangunkan. Azhar menunggu di bilik pengawal untuk menguruskan kemasukan kenderaan tetamu tersebut ke kawasan parkir yang di khas kan .Sebaik sahaja tiba mereka semua terkejut melihat unit kondo milik Azhar yang serba lengkap dan cantik" What a suprise Az,even Erra pun tak pernah bagi tahu"Ujar Puan Zai memuji ." Erra [un tak tahu ,ini pun first time sampai"balas Erra." You are very smart man as expected Azhar"puji pula cikgu Abdullah Chan sebaik sahaja mereka duduk di ruang tamu.
" mana orang rumah you, such a beautiful condo, must have a housewife to make a complete" usik Puan Zaidah lagi." hahaha itu belum mampu lagi, "balas Azhar tersipu sipu." Oh senang lah your future wife nanti,datang basuh kaki ajer,kata orang dulu dulu, " sambung nya lagi." hah kamu Erra tak nak cuci kaki dulu ke ,untuk booking dulu"giliran Cikgu Abdullah Chan pula mengusik." Ish dady ni,buat malu Erra,entah entah dah ramai yang Q nak basuh kaki"balas Erra yang membuat semua orang ketawa.
Azhar terpaksa membuka rahsia " Ini pun kira saya bernasib baik,ketika buat kerja untuk mereka dan selepas buat final presentation,the MD is very happy and offer all the show unit to our team .Ini end lot yang last yang ada dan tanpa berfikir panjang I just accept it dan terpaksa batalkan plan nak beli kereta ." " You made the right dan smart decision ,car can come later on,house is the best investment " ujar Cikgu Abdullah memuji keputusan Azhar.
Mereka pun bersetuju untuk tinggal di rumah Azhar ketika Cikgu Abdullah membuat pemeriksaan kesihatan dan bagi Puan Zai dan Erra untuk tinggal ketika pembedahan dan post operation treatment nanti." You tak perlu prepare apa apa Az ,nanti Untie dan Erra akan bawa apa yang kami perlukan."ujar Untie Zai.NAmun pada malam itu mereka akan tidur di hotel yang mereka telah tempah terlebih dahulu kerana mereka mahu berjumpa rakan Cikgu Abdullah yang juga seorang doktor untuk mendapatkan nasihat dan pandangan nya." Kalau boleh I nak stay back kat sini dengan U"bisek Untie Zai sebelum mereka bertolak.
Azhar terpaksa mengupah 'cleaner 'di komplek tersebut untuk membersihkan lagi unit kediaman tersebut dan menukar keperluan tempat tidur di mana Azhar akan memberikan bilik tidur utama di gunakan oleh Cikgu Abdullah dan Puan Zai sementara Erra akan duduk di bilik tetamu sementara Azhar akan menggunakan bilik bacaan yang ada single bed selama mereka berada di sini. Untuk keperluan dapur Azhar meminta Erra yang menyediakan senarai untuk di sediakan,namun menurut Erra keperluan untuk itu akan disediakan dan dibawa oleh mereka.
Erra pula sempat bertanya,berapa sewa yang patut mereka bayar selama tinggal di situ nanti."Untuk seorang guru yang dihormati dan di sayangi ,juga untuk bakal isteri nya ,mereka boleh tinggal secara percuma bila bila masa dan beberpa lama yang mereka suka." ujar Azhar." Sejak bila u pandai mengampu ni"usik Erra pula.Azhar hanya membalas mesej itu dengan emoji tanda sedih. Sehari sebelum mereka datang Puan Zai menelefon Azhar menanyakan apa yang telahada di rumah itu dan apa yang patut mereka bawa terutama bahan bahan masakan dan sempat mengusik Azhar " Hot dog masih ada ?" " I harap kita ada masa dan peluang untuk bersama ,kalau boleh I nak stay lama sikit kat rumah U nanti".
YOU ARE READING
B.4.**SiJantung Hati vs Pesakit Jantung #
RomanceZaheera(Erra) anak kacukan Puan Zaida dan Abdullah Tan seorang guru menjadi kawan /kekasih kepada Azhar senior di sekolah dan bersambung hingga ke IPT. Puan Zaida pun mula menaruh hati pada Azhar dan sanggup berkongsi dengan anak nya dek kerana masa...