15.milik hayder lukman*⁠.⁠✧

327 16 1
                                    

Kaki melangkah masuk di bilik tidur milik Hayder, perlahan dia menutup pintu di belakangnya dan satu senyuman senget tercalit di bibirnya apabila dia merenung gambar seorang gadis di telefonnya.

"I didn't think you could be this beautiful lilttle girl" gumam hayder perlahan sambil punggungnya perlahan menyentuh birai katil.

setelah beberapa minit merenung gambar gadis bernama Nur Farisyah Aliya. dia mematikan telefon bimbitnya dan meletakkan di sebelahnya, matanya tiba-tiba teralih pada sapu tangan milik Farisyah.

Dengan perlahan dia berdiri mengambil sapu tangan milik Farisyah yang dia telah lipat rapi di closet kacanya.

Hayder mengusap lembut sapu tangan itu sambil senyum, perlahan dia mendekatkan sapu tangan Farisyah ke hidungnya dan mula menghirup sepuasnya sapu tangan itu.

"Damn it! why is your smell so intoxicating?!" Gumamnya lagi dengan penuh geram. dahinya mula berpeluh, pipi nya juga sedikit memerah. matanya mula jadi layu akibat terlalu ketagih menghidu handkerchief milik Farisyah.

dia seolah-olah sedang berkhayal apabila menghidu handkerchief tersebut. berkhayal seakan menghidu tubuh farisyah.Hayder melepaskan satu erangan lembut sementara tangan nya sudah mula muncul urat-urat.

"little girl, I really like your scent"

Wanginya masih sama dari pertama dia menjumpai sapu tangan itu di taman tempoh hari, tidak langsung dia cuci. bahkan dia tidak akan membiarkan satu habuk pun yang melekit di sapu tangan cantik itu..

"shit! If I could touch you, I would smell you as much as I could in my arms!"
Bisik Hayder sambil dadanya sudah kuat turun naik menghirup wangian sapu tangan tersebut.

I think he's obsessed with Farisyah?

dia perlahan baring di atas katilnya dengan handkerchief milik Farisyah masih di Genggamannya, tanpa dia sedar dia terlelap bersama benda itu dalam pelukannya.

dia perlahan baring di atas katilnya dengan handkerchief milik Farisyah masih di Genggamannya, tanpa dia sedar dia terlelap bersama benda itu dalam pelukannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

••••

Mata cantik Farisyah perlahan terbuka apabila matahari mula mengenai kelopak matanya, dia bangun dari baring nya bersama telekung masih dia pakai. tidak sempat dia buka telekungnya tadi subuh kerana habis saja solat subuh dia terus terlelap kembali.

Matanya meliar memandang jam di dinding, jam sudah menunjukkan pukul 7:00 pagi. telekung yang masih elok di kepalanya perlahan dia buka, dan di letakkannya dekat hanger yang berwarna hitam itu.

setelah selesai membuka telekungnya, dia mengambil tudung shawl warna hitamnya yang terletak di atas katil kemudian di pakainya, setelah selesai memakai tudung shawl nya. dia keluar dari bilik, tapak kaki mulusnya mula menyentuh anak tangga apabila dia hendak turun ke bawah untuk sarapan

Sampai saja farisyah di bawah, dia ternampak sosok Zayen bersama seorang lelaki yang sedang duduk di sofa besar empuk itu. keningnya berkerut seketika, Namun dia abaikan saja dan terus berjalan pergi ke dapur. malas nak mengganggunya.

Masuk saja farisyah di dapur, sudah tersedia nasi goreng dengan air teh yang tersusun rapi di atas meja. dia senyum sendiri apabila melihat semua sarapan sudah di siapakah oleh abang tercintanya.

lantas dia duduk di kerusi kosong itu dan mula menyenduk satu persatu nasi goreng yang sudah di masak oleh Zayen pagi tadi..

"bau pun dah sedap, mesti rasanya pun lagi sedap.tak sia-sia ada abang pandai masak" gumam Farisyah gembira dan mula menyuap satu persatu nasi goreng itu ke dalam mulutnya.

****************

Selesai saja Farisyah sarapan tadi, dia lekas mencuci pinggan dan sudu bekas dia pakai tadi makan.

mesti cuci eh. jangan tak cuci! nanti ada yang mengamuk kang!

perlahan dia berjalan masuk ke ruang tamu dan jelas masih terlihat abangnya sedang berborak dengan seorang lelaki. tak pasti itu siapa, Farisyah memutuskan untuk mendekati mereka berdua

"abang tengah borak dengan siapa tu?" tanya Farisyah lembut dan mengambil tempat duduk kosong di sebelah Zayen.

"borak dengan kawan abang lah, Hayder" jawan zayen sambil memandang Farisyah.

Farisyah yang mendengar itu dahinya berkerut seketika. matanya perlahan memandang ke arah Hayder yang tadinya dingin dan serius kini tiba-tiba berubah jadi senyum..

Tiba-tiba mereka di ganggu dengan bunyi telefon milik Zayen yang tidak henti-henti berdering itu. Zayen mula menjawab panggilan dan pergi dari situ tanpa berkata apa-apa dan hanya meninggalkan Farisyah sendirian bersama Hayder.

Farisyah yang melihat abangnya meninggalkan dia begitu saja mula mengigit bibir bawahnya, terkejut dan gementar kerana duduk sendiri bersama Lelaki asing. menyesal dia duduk situ, kan dah kena tinggal sorang-sorang dengan Hayder!

Farisyah juga hendak pergi dari situ tapi tak baik pulak abaikan tetamu sorang-sorang kat raung tamu.

Jadi dia memutuskan untuk tidak pergi dan duduk di situ saja macam tunggul tak tahu nak buat apa

terpaksa lah dia temankan Hayder di ruang tamu tersebut sementara menunggu abangnya, Zayen menyelesaikan panggilan.

"hey beautiful.." Tiba-tiba saja Hayder bersuara memecahkan kesunyian

Farisyah yang mendengar itupun bahunya terhinjut.lehernya sudah rasa seram sejuk, tidak pernah lagi dia di panggil begitu sebelum ini oleh lelaki lain selain abangnya, Zayenluth.


to be continued....

maafkan saya sebab lambat update!

maafkan saya sebab lambat update!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐦𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐡𝐚𝐲𝐝𝐞𝐫 𝐥𝐮𝐤𝐦𝐚𝐧 Ⓖ︎Where stories live. Discover now