-Di Lorong-
"Apa masalah kau langgar² aku ni? Hah? nak cari mati ka?" soal lelaki itu sambil memegang leher Jungkook. Jungkook menepis kasar tangan lelaki itu sambil merenung tajam kearah lelaki itu.
"Aku tak nak cari pasal.. so jangan ganggu aku.." kata Jungkook lalu ingin berlalu dari situ. Lelaki itu tidak puas hati lalu menarik Jungkook dan membelasah Jungkook. Lelaki itu menumbuk perut, muka Jungkook bertubi².
"Arggh!" Jungkook mengerang kesakitan. Lelaki itu belum puas lagi, dia menarik Jungkook lalu dihempas Jungkook di pintu grill (maybe?) itu. Lalu ditendang perut Jungkook. Jungkook tersungkur. Dia mengerang kesakitan.
"Puas hati aku.. heh.. lain kali jangan langgar aku.. kan dah kena akibatnya.. dasar budak hingusan.." kata lelaki itu sambil menolak kepala Jungkook lalu terus pergi meninggalkan Jungkook. Jungkook tersandar di pintu grill itu.
"Hah... Hah..." Jungkook memegang perutnya yang sakit akibat ditendang.
"Kenapa malang nasib aku hari ini?" bisik hati Jungkook. Jungkook cuba bangun. Tetapi dia terduduk balik kerana perutnya sangat sakit. Jungkook berusaha untuk bangun lagi.
"Ughh.." Jungkook mengerang kecil. Jungkook berjalan perlahan² keluar dari lorong itu. Di samping itu...
***
"Ahjumma.. Mianhae.. nak tanya.. Ahjumma ada nampak tak budak lelaki ni..?" soal Jin kepada seorang makcik yang bekerja di kedai bunga.
"Aniya.." jawab makcik itu sambil mengelengkan kepalanya.
"Ou.. ok.. Kamsahamnida.. Mianhae ganggu.." kata Jin sambil tunduk hormat. Lalu Jin terus mencari Jungkook.
"Haihh.. sampai malam aku cari Kookie ni.. tak jumpa² juga.." keluh Jin. Sedang dia mencari Jungkook, tiba² dia terserempak Ha Ni dan Hye Rim sedang berjalan. Hye Rim ternampak Jin.
"Ehh.. Jin la.." tunjuk Hye Rim. Ha Ni menoleh.
"Annyeong, Jin ah.." sapa Ha Ni.
"Annyeong.. Ha Ni.. Hye Rim.." balas Jin. Hye Rim sekadar tersenyum.
"Kenapa awak ni Jin? berpeluh².." soal Ha Ni.
"Uhu.. saya tengah cari Jungkook ni.. dia hilang.." kata Jin sedih.
"Bo? hilang??!" Ha Ni terkejut. Jin menganggukkan kepalanya.
"So awak dapat cari dia?" soal Ha Ni. Hye Rim hanya diam.
"Belum.." Jin hampa.
"Apa kata kitorang tolong cari Jungkook.." kata Hye Rim tiba².
"Ha'ah kan.." kata Ha Ni setuju.
"Korang boleh tolong ke?" soal Jin.
"Boleh ja.. awak kan kawan kami.. Jungkook kawan kami juga.. mesti kami tolong.." kata Ha Ni tersengih. Tiba² Jin memeluk Ha Ni.
"Gomawo ~" bisik Jin. Ha Ni terkesima. Hye Rim tersenyum. Jin melepaskan pelukkannya.
"Gomawo Hye Rim^^" kata Jin tersenyum kearah Hye Rim. Hye Rim menganggukkan kepalanya.
"Jom la.." kata Ha Ni.
"Ok.. kajja.." kata mereka berdua.
***
Jungkook berjalan perlahan menuju ke jalan raya. Sedang dia berjalan, dia teringat kata² Suga semasa dia terjumpa mereka didalam mimpinya.
"Kita kan kawan sampai mati ~ kami takkan lupa itu"
Kata² Suga tergiang² di telinga nya. Tiba² di tengah jalan, ada sebuah kereta berwarna hitam menuju kearah."Kookie!!!" jerit seseorang. Jungkook memandang kearah suara itu.
"Hyung.." kata Jungkook dan memaling kearah kereta itu. Dia ternampak bayangan Rap Mon, Jimin, Suga, Jhope dan V didalam kereta itu..
"Korang.." Jungkook terkejut sambil membesarkan matanya. Dan tiba².....
BANG!!
***
Ha Ni dan Hye Rim masih mencari Jungkook. Tiba² Ha Ni ternampak kelibat Jungkook.
"Ehh.. tu kan Kookie.." kata Ha Ni.
"Mana?" kata Hye Rim.
"Tu.. ehh.. jom kejar!!" kata Ha Ni sambil menarik tangan Hye Rim. Sesampai jalan raya, tiba² kelibat Jungkook hilang. Kebetulan Jin juga sedang berlari kearah mereka.
"Korang dah jumpa?" soal Jin
"Belum.. tapi tadi saya nampak Jungkook lari arah sini.. and tiba² hilang kelibat dia.." kata Ha Ni hampa.
"Hah? saya pun.. saya nampak kelibat Jungkook juga.. so saya kejar.. saya panggil dia, tapi tak disahut.. and then sampai ja saya disini, kelibatnya hilang." kata Jin.
"Hah? Awak juga nampak dia?" kata Ha Ni.
"Ha'ah" jawab Jin ringkas.
"Jadi macam mana ni?" soal Ha Ni. Jin masih gelisah dengan Jungkook.
"Tu bukan Jungkook ke?" kata Hye Rim tiba².
"Mana?" soal Jin dan Ha Ni serentak.
"Tu.." Hye Rim menunjuk kearah Jungkook yang berjalan dijalan raya.
"Ya.. dia.." kata Ha Ni gembira. Jin ternampak ada kereta laju kearah Jungkook.
"Kookie!!!" jerit Jin. Jungkook memandang mereka dan memandang semula kearah kereta itu. Baru sahaja Jin, Ha Ni dan Hye Rim ingin kearah Jungkook tiba²....
BANG!
" Kookie!!" jerit Jin terkejut. Ha Ni menekup mulutnya.
-TBC-
Any typo? Mianhae..
YOU ARE READING
[C] We Are Bestfriend Forever || bts
FanfictionCast: → BTS → Kim Ha Ni as you Short Synopsis: Kisah persahabatan sampai mati. ∞ Complete ✔ Start: 29/04/15 End: 05/05/15 Note & Warning: 90% from my brain and 10% from I Need U M/V.. Do not copy.