CHAPTER 3

3.7K 329 16
                                    

-BTS House-

"Yahh palliwa!! dah lambat ni!!" kata Jin.

"Nae ~ cepat korang!!!" kata Jimin pula. Selepas semua keluar, mereka segera berjalan ke sekolah. Tiba² Jin teringat seseorang.

"Jhope mana?" soal Jin mencari kelibat Jhope yang tiada disitu.

"Jhope?? Alamak!!! Dia tertinggal " kata Suga terkejut.

"Aku ikat dia tadi.." kata V tiba².

"Wae?" soal Suga.

"Aku balas dendam =.= korang kan jahat" kata V.

"Yahh neo!" marah Suga. Tiba² ada seseorang menjerit.

"Tunggu aku!!!" Mereka semua memandang kebelakang.

"Jhope!! Palli!!" kata Rap Mon.

"Kenapa korang tinggalkan aku tadi??!" soal Jhope tercungap².

"Kau lambat! lagipun kitorang terlupa kau tadi xD" kata V pula.

"Weyh.. Jhope.. betul ke kau kena ikat tadi?" soal Suga sambil merangkul bahu Jhope.

"Tidaklah ~ aku pergi cuci muka tadi.. gara² Jin la ni.. suka suki je semburkan nasi kat muka orang.. Air liur pun join sekali melekat kat muka aku.. Tulah aku cuci muka aku berhabis ~ hilangkan virus xD" kata Jhope. Jin tersengih.

"Mianhae ~~ aku tak tahan gelak tengok muka V baru bangun kena simbah air xD" kata Jin sambil mengaru kepalanya yang tidak gatal.

"Heih!! dah tak dah masa ni.. jom pergi sekolah!! kang tak pasal² kena denda." kata Rap Mon sambil berlari. Mereka semua mengikut Rap Mon dari belakang sambil berlari.

***

"48, 49, 50" Yein memegang lututnya yang lenguh akibat enjut tadi.

"Hah ~ lain kali jangan kata saya macam tu.. Awak boleh pergi duduk." arah Mr. Kwang Soo. Yein hanya mengetap bibirnya lalu pergi ke tempat duduknya.

"Lenguh kaki aku T^T" omel Yein sendirian.

"Ok, awak.. intro.." kata Mr. Kwang Soo sambil memandang Ha Ni.

"Hmm.. ok.. Kim Ha Ni imnida ^^ saya dari Jinju ~ Saya harap korang boleh beri kerjasama. Tegur sahaja bila saya ada kesalahan. Sila beri tunjuk ajar." kata Ha Ni sambil memberi senyuman manis.

"Annyeong, Ha Ni ~ ^^" satu kelas itu bergema.

"Annyeong ^^" balas Ha Ni.

"Oh, nama awak Ha Ni. Berapa berat awak?" soal Mr. Kwang Soo. (Sempat lagi tanya berat orang -.-)

"Hurm.. berat saya? hmm.. 38 kg je.." kata Ha Ni.

"Mak aihh, ringan nya.. saya baru 56 kg" kata Mr. Kwang Soo.

"Ou.." kata Ha Ni. "Hmm ~~ tinggi awak?" soal Mr. Kwang Soo lagi.

"160 cm" jawab Ha Ni.

"Ou.. pendek." ayat kejam Mr. Zirafah.

"huhu.. dah saya macam ni.. tak yah cakap la.." balas Ha Ni. Mr. Kwang Soo tersentak. Ha Ni hanya tersenyum senget.

"Kena pun kau.." kata Ha Ni dalam hati. Tiba²...

TOK! TOK! TOK! Pintu diketuk kuat. Mengikut firasat Ha Ni, pintu tu bila bila masa akan roboh sebab orang yang mengetuk pintu tu macam mengetuk paku guna penukul. Minho pergi kearah pintu lalu dibuka. Jin dan kawan²nya terus berebut masuk kedalam kelas itu sampai Suga terjatuh kearah Mr. Kwang Soo.

"Arrghhh!!" Mr. Kwang Soo terjatuh. Rap Mon dan yang lain terkejut.

"Palli!!" Jimin cepat² pergi ke tempat duduknya seolah olah kononnya dia dah lama sampai -,-

"Omo! Mr. Ziraf.. ehh... Mr. Kwang Soo. Mianhae ~~ saya tak sengaja.." kata Suga terkejut lalu terus bangun. Suga menolong Mr Kwang Soo bangun.

"Neo!!" Mr. Kwang Soo merenung tajam kearah Suga.

***

-Padang-

Suga berlari mengelinggi padang itu. Selepas 20 round, Suga terbaring di tepi padang itu.

"Hah... hah... kurang asam betul Girafah tu... aku baru terlanggar dia dah kena denda macam ni -.- mana aci aku sorang je.. Nanti korang.." omel Suga sendirian.

***

• SKIP •

-Di Kelas-

Suga masuk ke kelas. Suga mencari kelibat Jin dan yang lain.

"Aik? mana dorang ni?" soal Suga dalam hati. Suga ternampak Yein dan kawan² Yein.

"Check bau dulu..." Suga menghidu bau ketiak dia.

"Aduhaii.. letak perfume la sikit.." Suga mengeluarkan minyak wangi di poket seluarnya lalu di spray badannya. Suga menghidu ketiaknya.

"Ok.. dah wangi pun.." Suga berasa puas hati lalu kearah Yein.

"Yein.. ada nampak dorang Rapmon?" soal Suga sebaik sahaja berdiri dihadapan Yein.

"Hmm.. dorang? Dorang kena denda.." jawab Yein selamba. Ha Ni memandang Suga.

"Wow.. comey nya mamat ni.." puji Ha Ni dalam hati.

"Denda? Denda apa pula?" soal Suga lagi.

"Cuci tandas" jawab Hyeri pula.

"Ha'ah ~" Yein menganggukkan kepalanya.

"Ou.." Suga tersenyum puas hati.

' Oh Yeahh!! aci la.. xD aku lari satu padang.. dorang kena cuci tandas..'

Bisik Suga dalam hati. Suga terpandang Ha Ni.

"Nugu ya?" soal Suga sambil menunjuk Ha Ni.

"Ou.. ini Ha Ni.. Kim Ha Ni.. budak baru.." kata Hyeri tersengih.

"Ou.. cantik nama... secantik orang nya.." puji Suga sambil mengenyitkan matanya kearah Ha Ni.

"Oh my gadd!! Comey nya.." puji Ha Ni dalam hati.

"Oh ya... Lupa.. my name is Suga.. not Sugar ok... Just Suga xD" kata Suga sambil membuat gaya swag.

"Kim Ha Ni imnida^^" kata Ha Ni tersengih.

"Nae ~~ nice to meet you.." kata Suga tersengih.

"You too ^^" kata Ha Ni tersenyum.

-TBC-

Any typo? Mianhae ~~ Sorry klw tk best u.u

[C] We Are Bestfriend Forever || btsWhere stories live. Discover now