CHAPTER 11

2.3K 263 8
                                    

Jin terbangun dari tidur. Berpeluh² badannya.

"Oh tuhanku ~ adakah benar mimpi ku itu?" Jin mengurut² dadanya.

"Alaa ~ just mimpi kot.." kata Jin dalam hati. Lalu Jin menyambung tidurnya.

***

-Pagi-

Jin bangun dari tidurnya. Seperti biasa Jin pergi menyediakan sarapan. Jin memandang bunga tulip yang berada didalam pasu. Bunga tulip berwarna kuning + putih itu telah gugur 3 helai bunga itu. Jin memandang pelik.

"Kenapa gugur 3 helai?" soal Jin sendirian. Jin tidak mengendahkan bunga itu. Tiba² dia teringat.

***FLASHBACK***

-Taman-

"Hyung ~ bunga ni cantik kan?" kata Jimin sambil menunjuk bunga tulip berwarna kuning + putih itu.

"Ye.. cantik la.." Jin merenung bunga itu.

"Hmm ~ kita ambil nak?" kata Rap Mon tiba².

"Untuk apa?" soal Suga.

"Yelah.. kebetulan ada 7 helai satu batang .. ngam untuk kita 7 chingu.." kata Rap Mon.

"Hmm.. betul juga.." kata Jhope tersengih.

"Nak ambil?" soal Jin. Tangannya sudah start ingin memetik bunga itu.

"Ambil la ~~ lagi pun cantik bunga tu.." kata Jungkook pula. Suga hanya menganggukkan kepalanya.

"Ambil la.." kata Suga akhirnya.

"Ok.." Jin memetik bunga itu. Lalu dihulurkan kearah ditengah² ..

"Korang pegang bunga ni.. semua.." arah Jin. Mereka mengikut arahan Jin.

"Pastu?" Suga menyoal.

"Sama² sebut 'kita semua berjanji tetap berkekalan jadi sahabat sampai mati' bunga tulip ni sebagai saksi janji persahabatan kita.." kata Jin tersenyum.

"Hmm.. Good idea!! ok.. jom.." Rap Mon memberi thumbs up sambil tersengih.

"Ok.. Kajja!!" kata Jimin semangat.

"ok.. Hana, dul, Set!" arah Jin.

"KITA SEMUA BERJANJI TETAP BERKEKALAN JADI SAHABAT SAMPAI MATI" mereka melafazkan ayat itu bersama². Selepas melafaz janji mereka,

"Hyung simpan bunga ni.." kata Rap Mon.

"Kenapa aku?" soal Jin.

"Sebab hyung lebih tua dari kami and hyung berhak pegang bunga ni.." kata Rap Mon tersenyum.

"Ok.. hyung akan simpan^^" kata Jin tersenyum.

"Weyh ~ jom balik.. aku nak makan.." rengek Jimin.

"Aku juga" rengek Jhope pula.

***END FLASHBACK***

Jin mengesat air matanya.

"Aku mesti tabah.." bisik hati Jin. Selepas mandi dan memakai baju, Jin turun kebawah. Lalu terus menyediakan sarapan. Selepas selesai menyediakan, tiba² Jungkook dan Jhope turun.

"Morning hyung ~" sapa Jungkook dan Jhope serentak. Masih muka mengantuk.

"Morning .. Haihh ~ pergi cuci muka dulu.. baru sarapan.." arah Jin.

"Nae hyung.." Jhope dan Jungkook melangkah ke dapur. Jin membuka tv. Tiba² tertayang sebuah Stesen Minyak yang hangus terbakar.

"Ehh.. ini kan Stesen minyak tempat Rap Mon kerja?" Jin membesarkan matanya.

"Berita terkini, semalam telah berlaku kebakaran sebuah Stesen Minyak. Seorang mangsa berjaya dijumpai tetapi tidak dapat diselamatkan. Mangsa ini telah mati ditempat kejadian." kata pemberita itu.

"Yahh!! ini kan tempat kerja Rap Mon?" kata Jungkook tiba².

"Tulah.." kata Jin. Tiba² terpapar gambar Rap Mon di berita itu.

"Mangsa kebakaran" Jin, Jungkook dan Jhope terkejut.

"Itu... itukan.. Rap Mon?!" Jhope menunjuk gambar itu.

"Ha'ah!! Rap Mon!!" Jungkook menekup mulutnya.

"Rap Mon ~" Jin seolah² percaya.

"Bermakna betul mimpi aku semalam.." bisik hati Jin. Jin mengalirkan air matanya. V yang berada dibelakang Jungkook hanya memandang berita itu. Lama kelamaan V mengalirkan air matanya.

"Rap Mon hyung ~" kata V tiba². Jungkook, Jhope dan Jin terkejut

"V.." Jin memandang V menangis. V mengesat air matanya.

"Hari tu Suga sudah tinggalkan kita, sekarang Rap Mon pula.." kata V sambil menekup mulutnya. Jin hanya memandang V dengan perasaan hiba. Tiba² telefon Jin berbunyi.

"Ha Ni ~" bisik hati Jin. Lalu Jin mengangkat panggilan Ha Ni.

***In Call***

Jin: Yeoboseyo ~

Ha Ni: *nangis* J...Jin...

Jin: Kenapa ni? *terkejut*

Ha Ni: J..ji.. Jimin.. *terus nangis*

Jin: Kenapa dengan Jimin? *tidak sedap hati*

Ha Ni: Jimin.. dah takde.. tsk.. tsk... *nangis*

Jin: *terkejut* Ha Ni dekat mana sekarang?

Ha Ni: Hospital.. *suara serak*

Jin: ok.. saya pergi sana.. tunggu disana!!

Ha Ni: Nae..

Jin: *matikan talian*

***End Call***

"Wae?" soal Jhope.

"Jimin..." Jin tidak dapat menyambung kata²nya.

"Kenapa dengan dia?" soal V.

"Dia dah tinggalkan kita juga dalam masa yang sama.." kata Jin sambil tunduk.

"Bo!!" Jungkook terkejut.

"Jiminnie ~~" V menekup mulutnya. Jhope menyandarkan kepalanya di dinding.

***

-Hospital-

Jin segera menuju ke arah Ha Ni. Ha Ni ternampak Jin lalu terus berlari kearah Jin sambil memeluk Jin.

"Mana Jimin?" soal Jin.

"Masih dekat dalam.." jawab Ha Ni sambil menangis. Jin mengusap² rambut Ha Ni. Tiba² seorang doktor keluar bersama beberapa jururawat menyorong troli keluar.

"Doktor.. itu mayat kawan saya ke?" soal Ha Ni.

"Ya.. mayat nya harus dihantar kepada pihak keluarga nya." jawab Doktor itu.. Ha Ni, Jin, Jungkook, V dan Jhope memandang sayu mayat Jimin.

"Sekarang Rap Mon dan Jimin sudah tinggalkan kita ~" kata V tiba².

"hmm.." Jin hanya tunduk. V terus berlalu dari situ.

"V!!" panggil Ha Ni. Tapi V tidak mengendahkan panggilan Ha Ni.

"Biarkan dia.. bagi dia waktu bertenang.." kata Jin sambil menahan Ha Ni dari mengejar V. Ha Ni hanya menurut.

-TBC-

Any typo? Mianhae ._.

[C] We Are Bestfriend Forever || btsWhere stories live. Discover now