CHAPTER 10

2.5K 249 9
                                    

-Kawasan perkuburan-

Jin, Jhope, Jungkook, Rap Mon, V, Jimin, Ha Ni dan ahli keluarga Suga berdiri di hadapan kubur Suga sambil membaca² mengikut adat dan agama mereka. Selepas itu, mereka semua berlangsung pulang, kecuali Jin, Jhope, Jungkook, Rap Mon, V, Jimin dan Ha Ni.

"Suga ~ walaupun Suga dah takda, tapi kita still friend kan? Hyung harap Suga aman disana.. hyung sentiasa doakan kesejahteraan Suga disana.." kata Jin sambil memandang kubur Suga. Ha Ni memandang sayu kearah Jin.

"Dah la hyung, Mari kita balik.. jom.." pujuk Jhope.

"Nae ~" kata Jin lalu terus berlalu dari situ. Jin memandang kubur Suga sekali lagi,

"Hyung janji takkan lupa kenangan kita semua ^^" bisik hati Jin sebak.

***

-Di Rumah-

"Korang sabar la ya ~ saya pun faham apa perasaan korang.." kata Ha Ni sambil memandang mereka.

"Gomawo, Ha Ni.. sebab sudi datang.." kata Jin tersenyum.

"Cheonma ^^ korang kan chingu saya.." kata Ha Ni tersenyum. Tiba² V bangun lalu terus masuk kebilik.

"Kenapa V tu?" soal Ha Ni.

"Hmm ~ maybe dia masih sedih atas pemergian Suga. kan Suga dan V asyik bergaduh tapi pandai berbaik semula. And sekarang Suga dah takda, tu mungkin sebab V murung tadi and terus masuk ke bilik.. Yelah kan kawan bergaduh dia.. uhu.. kami hanya mampu bersabar dengan semua ini.." kata Jin tersenyum kecil. Ha Ni membalas senyuman Jin. Tiba², Jhope terbatuk.

"Uhukk!! Uhukk!!" Jhope menepuk² dadanya.

"Yahh.. kau ok?" soal Jimin.

"Okk.." jawab Jhope tersenyum kelat. Lalu Jhope bangun dan terus masuk kedalam bilik. Ha Ni memandang Jhope dengan penuh perasaan tidak sedap hati. Begitu juga Jin.

"Hurm.. saya pulang dulu ehh.. Annyeong ~~" kata Ha Ni.

"Nae ~ Annyeong.. hati²" kata Jin.

"Nae^^" balas Ha Ni tersenyum. Dan Rap Mon bersama Jimin berlangsung pulang. Jin menutup pintu. Jin teringat Suga.

"Macam mana bilik Suga boleh terbakar?" soal Jin sendirian.

***FLASHBACK***

Suga mengambil gilin sambil menyiram seluruh katilnya dan biliknya. Lalu Suga baring atas katil itu.

"Mianhae, all my chingu ~ Aku sayang korang." bisik hati Suga lalu memetik pemetik api itu lalu dihumban pemetik itu disebelah nya. Suga memejam matanya perlahan². Lama kelamaan seluruh biliknya terbakar. Begitu juga Suga.

***END FLASHBACK***

• Beberapa hari kemudian •
-Di Bilik Jimin-

Jimin sedang baring diatas katilnya. Tiba² telefonnya berdering. Jimin mengambil telefonnya lalu melihat skrin telefonnya.

"Panggilan dari Amy"

Jimin tersenyum lalu menyambut.

***In Call***

Jimin: Jagiya ~ ^^

Amy: Hmm.. oppa ~ boleh kita jumpa sekarang?

Jimin: Nae ~ ^^ dekat mana?

Amy: Taman Genie.

Jimin: Nae, jagiya ^^

Amy: Hmm ~ *matikan talian*

***End Call***

"Kenapa dengan Amy ni? lain macam je suara dia.." bisik hati Jimin.

"Hah.. perasaan aku je kot.. yang penting aku nak jumpa dia xD" kata Jimin sambil tersenyum.

***

-Taman Genie-

Amy duduk di bangku sambil menunggu kedatangan Jimin. Tiba² Jimin sampai,

"Jagiya^^" sapa Jimin tersengih.

"Oppa..." kata Amy jadi tidak keruan.

"Kenapa jagiya nak jumpa oppa?" soal Jimin.

"Hmm.. oppa ~ apapun Amy kata Jimin mesti terima.." kata Amy memulakan perbicaraan.

"Kenapa ni?" soal Jimin serius.

"Hurm.... Jimin.. Amy nak minta maaf sangat².. sebenarnya Amy nak minta putus .." kata Amy penuh berani. Luluh hati Jimin apabila mendengar nya.

"Bo? Wae?" soal Jimin tidak percaya.

"Hmm.. sebab Amy tak pernah cintakan Jimin pun.. Amy terima Jimin dulu atas taruhan kawan Amy.. and then kita couple.. tapi secara jujurnya Amy langsung tak cintakan Jimin.. Jimin je bodoh percayakan Amy sepenuhnya.." kata Amy sambil tersenyum senget.

"Kenapa sanggup buat aku macam ni??!!" kata Jimin.

"Mianhae Jimin.. Annyeong, LOSER." kata Amy lalu terus pergi dari situ. Perkataan LOSER sengaja Amy tekankan.

"Amy... Amy... AMY!!!" panggil Jimin. Amy langsung tidak pedulikan panggilan Jimin. Lalu Jimin pulang dengan perasaan kecewa.

***

-Stesen Minyak-

Rap Mon menjalankan tugas sebagai pekerja stesen minyak. Rap Mon terbayang² wajah kekasihnya yang telah meninggalkan nya.

"Haishh!!" Rap Mon menumbuk tangki minyak (maybe namanya). Rap Mon melirik ke jam tangannya, 12 malam.. Ramai pekerja sudah balik.

"Hmm.." Rap Mon duduk termenung di situ. Tiba² Rap Mon bangun sambil berjalan² di kawasan tangki minyak petrol / gas itu. Rap Mon sedang menghisap rokok ketika itu. Rap Mon alihkan batang rokok itu dari bibirnya lalu dibuang ke kawasan tangki minyak petrol / gas itu. Tidak lama kemudian..

BOOM!!

-TBC-

Maaf klw ada typo / kesalahan ayat ^^

[C] We Are Bestfriend Forever || btsWhere stories live. Discover now