CHAPTER 8

2.6K 257 15
                                    

"Bo!! Habislah ~" keluh Rap Mon.

"Kenapa Mr. Zirafah ni? Haihh =.= baru setakat kita ponteng 2 hari je pun dah kena suruh jumpa dia besok.." keluh Jhope pula.

"Hmm ~ apa boleh buat? terpaksa la.." Jin tersenyum kecil.

"Kenapa pula? aku tak nak kena denda lagi.. aigoo ~" Suga pula.

"Ya betul tu! Aku tak nak lagi ehh ~" Jimin menyokong Suga.

"Nak buat macam mana lagi.. terima jalah besok.." kata Jin sambil merangkul bahu Jimin.

"Tapi kau rasa denda apa yang akan Mr Kwang Soo bagi besok ehh? takkan cuci tandas lagi?" soal Jungkook tiba².

"Hmm ~ entahlah Kookie ~ apapun buat macam takde apa yang berlaku besok depan Mr Kwang Soo.." kata Jin tersenyum kecil.

"Haihh... ok.." kata Jungkook tersenyum.

"Tapi kan aku lucu la.. Kenapa Mr Kwang Soo siap suruh Ha Ni sampai kan salam dia dengan kita? pastu suruh Ha Ni bagi surat ni dengan kita.." kata V tiba² sambil tersengih.

"Yup.. betul tu.. selalunya, kalau kita tak datang, Mr Kwang Soo mesti bertandang di rumah kita kan? tapi sejak ada Ha Ni, Mr Kwang Soo macam lain dah.. korang tak ingat ke yang Ha Ni kena marah oleh Mr Jae Suk gara² tak siapkan Homework and then Mr. Kwang Soo marah Mr. Jae Suk gara² Mr Jae Suk marah Ha Ni. Tak ingat ke?" kata Rap Mon pula.

***FLASHBACK***

"Kenapa awak tak siapkan kerja rumah yang saya bagi hah?" marah Mr. Jae Suk.

"Mianhae.. sa... saya.. lu..lupaa..." kata Ha Ni tergagap sambil tunduk.

"Saya tak nak dengar apa² lgi.. itu semua alasan yang mengarut.. macam mana kamu boleh lupa? sedangkan Homework tu saya bagi kemarin.. Ok.. saya nak awak cuci tandas selama 2 hari.. tiada bantahan!!" kata Mr. Jae Suk dengan garang. Tiba² ada sepasang mata Zirafah memandang kelakuan Mr. Jae Suk. Dengan pantas, pintu kelas dibuka. Mr Jae Suk memaling ke belakang. (slow motion)

"Neo!! Yahh.. Ha Ni setakat tak buat Homework je.. itupun kau nak denda dia cuci tandas selama 2 hari? Tak patutlah kau ni.. kalau aku, aku suruh enjut je dah cukup.." marah Mr. Kwang Soo. Mereka bertikam lidah dan akhirnya Mr Kwang Soo menang xD.

"Ok Ha Ni .. kali ni awak dimaafkan ~ awak boleh duduk sekarang.." arah Mr Jae Suk.

"Hurm.. gumapta ......" kata Ha Ni lalu pergi duduk.

"Haihh..." Mr Jae Suk menjeling Mr Kwang Soo. Mr Kwang Soo tersenyum puas.

***END FLASHBACK***

"Ingat ~ !!" kata mereka kecuali Jin. Jin hanya mengangguk.

"Kan?" kata Rap Mon.

"Aku rasa Mr Kwang Soo ada feeling dengan Ha Ni la.." kata Jhope tiba².

"Hah? tak mungkin la.." kata Jin tidak percaya.

"Logik juga.. sebab selama Ha Ni ada, Mr Kwang Soo berubah. and kalau Ha Ni ditimpa apa², mesti Mr Kwang Soo tolong.. Dan aku dengar Mr Kwang Soo pernah bagi hadiah iPhone dengan Ha Ni.. tapi Ha Ni tak terima.." kata V pula.

"Ha'ah ~ betul tu.. aku pun ada dengar juga.." kata Suga sokong V. (Haihh.. sejak bila Suga & V pandai sokong menyokong ni?)

"Kan, Sugar Free?" kata V sambil merangkul bahu Suga.

"Again -.- no Sugar Free, Alien =..=" kata Suga sambil menjeling. V hanya tertawa.

"Hmm.." Jin jadi tiada mood.

***

• SKIP •

-Sekolah-

Sesampai sahaja di pejabat Mr Kwang Soo. Terketar² tangan Rap Mon ingin memulas tombol pintu itu.

"Haihh.. takut la.." kata Rap Mon.

"Buka je.." desak Jin.

"Oh.. ok.." Rap Mon menarik dan menghembus nafasnya lalu membuka pintu itu. Apabila semua masuk, mereka terkejut melihat suasana bilik pejabat Mr Kwang Soo. Semua gambar Zirafah.

"Oh ya.. aku lupa twins Mr Kwang Soo.." kata Suga sambil menepuk dahinya. Tiba²...

***

-Padang-

Jin, Rapmon, Jungkook, Suga, Jhope, V, dan Jimin berlari mengelinggi padang.

"Aduh.. penatnya aku!!" keluh Jungkook.

"Aku juga!! Mr Kwang Soo kejam!!" jerit V. Selepas 40 round mereka berlari (banyak juga), mereka terbaring ditengah² padang itu.

"Gila la Mr Kwang Soo tu!! penat aku!!" protes Rap Mon.

"Ha'ah!! sampai sakit buah pinggang aku T^T" kata Jhope pula. Tiba², Ha Ni dan Hye Rim menghampiri mereka bertujuh. Memandangkan sudah masuk waktu rehat.

"Hye kamu semua.. ni ada air untuk korang" kata Ha Ni sambil duduk berhampiran Jin. Ha Ni menghulurkan air botol kepada mereka. Mereka berebut air botol itu .. Gara² haus punya pasal. Sampai Suga siram air itu di badannya.

"Ini kali ke 22 aku kena lari dekat padang.." kata Suga.

"Wow.. boleh tahan awak ni.." Ha Ni terkejut.

"Aha.. korang dari tahun² yang lepas and campur untuk tahun ni dah 22 kali.. dorang juga.." kata Suga tersengih.

"Yup ^^" kata Jimin sambil mengipas² badannya. Seperti biasa Hye Rim hanya mendiamkan diri.

"Wow.. boleh tahan arh.." Ha Ni tersenyum. Jin hanya tersenyum dengan Ha Ni.

"Btw, Thanks sebab belikan air untuk kami.." kata Jin tersenyum.

"Nae ~ ^^ saya kan kawan korang.. mesti saya tolong.." kata Ha Ni tersenyum.

"Thanks sebab sudi jadi kawan kami ^^" kata Rap Mon tersenyum.

"Welcome^^ and Thanks juga sudi jadi kawan saya.." kata Ha Ni tersenyum.

"Nae ^^ Welcome^^" kata mereka serentak sambil tersengih.

-TBC-

Any typo? Mianhae.. Sorry klw tk best..

[C] We Are Bestfriend Forever || btsWhere stories live. Discover now