CHAPTER 5

3.1K 281 1
                                    

• SKIP •

-Sekolah-

Ha Ni datang sekolah seperti biasa. Dia masuk ke kelas. Kelihatan ramai pelajar sudah datang kecuali 7 orang namja itu.

"Kemana dorang Jin ni? hmm.. maybe lambat lagi kot.. habislah dorang kena denda oleh Mr. Zirafah lagi" omel Ha Ni sendirian. Tiba² Yein, Hyeri dan Hye Rim masuk ke kelas dalam keadaan tergesa². Sebaik sahaja mereka duduk di tempat duduk mereka, Yein mengeluh lega.

"Fuh ~ nasib kita tak lambat.. kalau tak, cuci tandas la makanya oleh Mr. Zirafah kita tu.." kata Yein tercungap².

"Ha'ah" sokong Hyeri. Hye Rim pula seperti biasa keluarkan buku dan baca. Langsung tak pedulikan mereka. Budak nerd boleh dikatakan. Ha Ni duduk bersebelahan dengan Hye Rim. Manakala Hyeri bersama Yein. Memandangkan Hyeri dan Yein banyak bercakap berbanding Hye Rim, maka Hyeri duduk bersama Yein. Nasib baik Ha Ni ada menemani Hye Rim. Kadangkala Ha Ni pernah membawa Hye Rim bercakap tetapi seperti orang katalah. Sepatah orang bertanya, sepatah dia menjawab. Kadangkala juga, langsung tidak menjawab.. Hanya senyuman yang diberikan olehnya. Tetapi kalau bab pelajaran, Hye Rim memang langsung bercakap. Ha Ni pun tak tahu kenapa Hye Rim langsung tidak bercakap kalau hal² tidak berkaitan pelajaran.

"Maybe bagi dia buang masa kot." bisik hati Ha Ni.

***

• SKIP •

-Masa Rehat-

Ha Ni dan Hye Rim duduk di astaka. Sambil menunggu Hyeri dan Yein.

"Hurm... Hye Rim.. boleh saya tanya sedikit?" soal Ha Ni berhati². Hye Rim hanya menganggukkan kepalanya.

"Hmm.. kenapa awak always diam? Jarang saya nampak awak bercakap.. Mianhae kalau terasa... saya just tanya.." kata Ha Ni terus terang. Seperti biasa Hye Rim tidak menjawab.

"Ok ~ kena krik² pula aku ni.." omel Ha Ni dalam hati.

"Saya tak minat bercakap tentang hal yang remeh.." akhirnya Hye Rim menjawab soalan Ha Ni.

"Ou.. itu je?" soal Ha Ni. Hye Rim menganggukkan.

"Ou ~" Ha Ni menganggukkan.

"Mesti awak bosan dengan saya kan.." kata Hye Rim tiba².

"Ehh ~ Tidaklah!! Saya ok je.. kalau awak diam, saya pun ikut la juga diam xD" kata Ha Ni menafikan. Dia takut Hye Rim terasa. Hye Rim hanya tersenyum.

"Hurm.. bagi awak tak bosan.. saya nak tanya sesuatu boleh?" kata Hye Rim.

"Hurm.. tanya la.." kata Ha Ni sambil meminum air.

"Diantara 7 namja kelas kita tu, ada awak suka kan?" pertanyaan Hye Rim membuatkan Ha Ni tersedak.

"Uhukk!! Uhukk!!" Ha Ni menepuk² dadanya.

"Mianhae.. awak ok?" soal Hye Rim risau.

"Ooookk.." kata Ha Ni terbatuk kecil.

"Huhu.. Sorry.. saya nak tanya je.." kata Hye Rim.

"Ou.. hmm.. takda la.. saya just suka dorang sebagai kawan.." kata Ha Ni.

"Memang la.. tapi salah seorang dari mereka ada awak suka kan?" soal Hye Rim.

"Aduhh ~ dah macam penyiasat pula Hye Rim ni.. tak sangka dia lancar bercakap hari ni.." kata Ha Ni dalam hati.

"Hmm.. susah nak cakap..." kata Ha Ni tersipu malu. Hye Rim tertawa kecil.

"Saya tau ... sebab awak selalu tengok dia masa dalam kelas.." kata Hye Rim sambil tersenyum.

"Alamak!! Rupanya Hye Rim stalk aku tengok dia.. kantoi!!" Muka Ha Ni merah padam.

"Hmm.. ya.." Ha Ni tunduk. Hye Rim tertawa kecil.

***

-Di Stesen Keretapi-

"Palli!!!" Jimin memanggil V dan Jungkook. Mereka berlari di landasan keretapi itu. Jimin naik disalah satu keretapi disitu.

"cepat!!" Jimin membantu V dan Jungkook naik.

"Ehehe" V tertawa keseronokkan. Sebaik sahaja mereka naik keretapi itu. Mereka ternampak lubang atap keretapi itu terbuka.

"Jom naik.." ajak Jimin.

"Kajja!!" kata V. Jungkook hanya mengikut. Mereka naik menggunakan tangga yang sudah tersedia. Selepas mereka naik, mereka berasa sedikit gayat diatas keretapi itu.

"Hati².." kata Jungkook.

"Hah!! tu dorang Jin.." tunjuk Jimin.

"Kajja!!" mereka bertiga berlari kearah mereka. Tanpa merasakan gayat lagi.

"Yahh!!" sapa V.

"Heyy yoo!!" sapa Suga. Jungkook memberi high five kepada Suga.

"Meh duduk sini.." ajak Jin.

"Nae.." kata mereka. Mereka berasa seronok apabila berada atas keretapi itu.

"Jom selca.." ajak Jin.

"Kajja!!" kata Jimin sememangnya suka berselca. Jin mengeluarkan monopot(aku tahu salah ejaan.. faham² je la maksudnya xD) dan hp nya.

"Ok.. HANA, DUL, SET!" SNAP! Satu gambar sudah diambil. Bermacam² style mereka gayakan. V membuat muka Alien nya. Mereka semua tertawa apabila melihat wajah lucu V.

"Eee!! Alien dari mana ni??" soal Suga.

"Dari planet Aduduuuuss ~" jawab V selamba.

"Ou.. kenapa kau ada dekat sini? Sesat ehh?" ayat kejam Suga.

"Kisah pula kau.. aku tak Sesat.. kau yang sesat.. Sugar Free!!" ejek V.

"Sini kau!! aku bukan Sugar Free!!" Suga mengejar V. V terus berlari lalu terus turun kebawah. Begitu juga Suga. Mereka tertawa melihat telatah Suga dan V yang tidak habis² bergaduh.

"Ambik kau!" Suga menyekel² kepalanya V.

"Hajima!!" rengek V. Suga tertawa puas.

"Heyy!! tunggu kitorang!!" jerit Jimin. Lalu mereka berjalan bersama² dilandasan keretapi itu. Jimin merangkul bahu V.

"Yahh ~ kau tak bagitahu girl kau yang kau jalan² dengan kami?" soal Jimin.

"Dah ~ tadi pagi.. aha.. kau sendiri?" soal V balik.

"Dah juga.. aha... actually aku nak dating dengan dia malam ni.. tapi aku cancelkan sebab Jin hyung nak buat parti malam ni.." kata Jimin tersengih.

"Jinjja? Wahh!! aku nak bawa kawan² aku la sekali.." kata V excited. Tiba² Suga menyampuk.

"Tak payah la kau bawa.. nanti kitorang hilang tak dapat dikesan radar.." kata Suga.

"Eee!! Biar la.. kawan² aku takkan hilangkan kita.. kecuali Sugar Free dorang nak la.. sebab banyak mulut kan.." ejek V balik.

"kau!!! Haishh!! nak kena!! stop call me Sugar Free.." marah Suga. V terus menari lagu 'Sugar Free - T-ARA' Begitu juga Jhope..

"V!!" Suga mengejar V.

"Lari!!" V menjerit apabila Suga mengejar nya. Mereka semua tertawa melihat mereka berkejaran seperti budak². Jin mengeluarkan hpnya lalu merakam kelakuan V dan Suga. Jin tertawa kecil melihat mereka.

"Malam ni kita bermalam dekat tempat biasa kita dulu.. lama tak tidur sana.." kata Rap Mon.

"Ok gak.." kata Jungkook tersengih. "Nae ^^" jawab Jin tersengih.

-TBC-

Any typo? Sorry..

[C] We Are Bestfriend Forever || btsWhere stories live. Discover now