CHAPTER 12

2.3K 248 1
                                    

Mayat Rap Mon dan Jimin selamat dikebumikan. V tidak mengikut ke kawasan perkuburan itu. Semua berlangsung pulang. Yang tinggal Jhope, Jin, Ha Ni dan Jungkook hanya memandang kubur Rap Mon dan Jimin.

" Kenapa korang berdua buat macam ni? Sanggup tinggalkan hyung, Jungkook, Jhope, V, Ha Ni dan orang yang sayang kan korang berdua!!?" jerit Jin sambil terduduk tepi kubur Jimin.

"Dah la, Jin.. itu mungkin sudah takdir mereka berdua. Kita hanya mampu bersabar atas semua ini." kata Ha Ni sambil memegang bahu Jin. Jin terus menangis. V disebalik pokok memandang kelakuan Jin. V menitiskan air matanya melihat kubur kawan²nya.

"Kenapa korang sanggup tinggalkan kami?" soal V dalam tangisan. Ha Ni, Jin, Jungkook dan Jhope tidak mengetahui kehadiran V. V mengesat air matanya dan terus melangkah pergi dari situ.

***

-Di Rumah-

"Ha Ni, macam mana awak boleh jumpa mayat Jimin?" soal Jin sebaik sahaja duduk disebelah Ha Ni. Jhope dan Jungkook juga turut duduk bersama mereka.

"Hmm.. masa tu saya pergi rumah Jimin. Saya bawa buah tangan untuk Jimin sikit. Jadi masa saya naik ke rumahnya, tiba² saya tengok lantai rumah tu basah and banyak air keluar. Jadi saya carilah dari mana air tu. Rupanya dari bilik air. Saya fikir Jimin lupa tutup air paip tu. And saya masuk la memandangkan pintu tak berkunci. Bila saya masuk, bathtub tu penuh dengan air. Saya tutup air paip tu. And saya ternampak satu gambar yang sudah terbakar. Tiba² saya ternampak ada helaian rambut terkeluar dari air tu. So saya hairan and pam air tu. Lepas tu saya terkejut Jimin ada dekat dalam tu... saya ingat dia masih hidup. Saya panggil nama dia, tapi tak sahut. Saya check nadi dia. Tiada denyutan. Terus saya call polis and ambulans .." kata Ha Ni panjang lebar.

"Hmm.. so Jimin mati dalam bathtub tu?" soal Jhope pula.

"Ya.." jawab Ha Ni ringkas.

"Hmm.." Jungkook tunduk.

"Oh ya ~ mana V.? dari tadi saya tak nampak dia.. malahan dekat kuburan pun dia tak datang.." soal Ha Ni.

"Kami tak tahu dia pergi mana.. tapi tadi pagi saya nampak dia keluar.. tapi saya tak tahu dia pergi mana.." kata Jhope.

"Kenapa kau tak tanya?" soal Jin.

"Aku dah tanya, tapi dia jawab 'jalan²' ~" kata Jhope. "Ou.." Jin menganggukkan kepalanya.

***FLASHBACK (JIMIN)****

Jimin masuk kedalam bathtub itu. Lalu dipasang air paip itu. Jimin mengenakan singlet putih dan seluar pendek berwarna putih. Jimin hanya merenung air dari paip itu mengisi bathtub itu. Jimin menyandar bathtub itu sambil merenung gambar Amy.

"Kenapa kau sanggup buat macam ni dekat aku? Apa kesalahan aku? Aku betul² cintakan kau tapi ini balasan kau padaku?" bisik Jimin sendirian. Jimin mengeluarkan pemetik api lalu membakar gambar itu. Jimin merenung api yang memakan gambar itu.

"Aku harap kau akan bahagia bila aku tiada" bisik Jimin lagi. Lalu dilepaskan gambar itu dibawah. Gambar itu terus terbakar. Jimin membiarkan air paip itu terbuka.

"Mianhae hyung ~ V, Kookie and Jhope.." lafaz Jimin lalu perlahan² memasukkan keseluruhan kepalanya kedalam air itu. Kini badan Jimin sudah ditenggelami air. Jimin terus lemas didalam air itu. Jimin terkapai² didalam air itu tetapi lama kelamaan air itu tidak lagi seperti ombak. Tenang sahaja. Jimin sudah mati lemas didalam bathtub itu.

***END FLASHBACK***

V sedang berjalan² ditaman seorang diri. Dia memandang skrin telefonnya.

"Tiada pun dia sms aku.." rungut V sendirian. V menelefon seseorang. Panggilan itu diangkat.

***In Call***

V: Yeoboseyo, Cyhah ~

Cyhah: Yeoboseyo, oppa..

V: Changi dekat mana?

Cyhah: Dekat rumah.

V: Buat apa tu?

Cyhah: Baca buku je

V: Ou.

Cyhah: Oppa ~ Cyhah bz la.. nanti je kita otp ya..

V: Ok.. baii Changi..

Cyhah: baii ~ *terus matikan talian*

***End Call***

V memandang talian yang Cyhah matikan.

"Kenapa dengan dia? macam pelik.." soal V dalam hati. Lalu dia berjalan² dikawasan taman itu. Tiba² V terpandang sebuah kedai makan yang berdekatan taman itu.

***FLASHBACK***

"Woii Sugar Free!!! ni V punya!!" rengek V.

"Blueekkk!!" Suga menjelirkan lidahnya.

"Suga!! Jin, tengok Suga ni..." rengek V. Suga hanya mencebik. Jin hanya tersenyum melihat tingkahlaku mereka.

"Heih.. dah².. nah V, ambil hyung punya.. abaikan Suga tu.." kata Jin sambil memberikan dimsum kepada V.

"Yeahh!! Gomawo!!" kata V tersengih.

"Aku?" Suga menunjuk dirinya.

"Kau tak payah!!" V menolak perlahan Suga.

"Kau diam, Alien!" balas Suga sambil meletakkan jari di mulutnya.

"Aku ada mulut!!" balas V lagi.

"Ada aku kata kau takde mulut? takde kan.." Suga memulangkan paku buah keras.

"Kisah konon aku.." V membuat gaya whatever.

"Puuikk!! nak muntah aku!" Suga pura² seperti nak muntah.

"Muntah.. muntah la..kisah pula aku.." kata V.

"Dah² la korang berdua.. Haihh.." Rap Mon sudah naik pening dengan perangai mereka berdua yang asyik bertikam lidah.

***END FLASHBACK***

V tersenyum melihat kenangan mereka dulu.

"Hmm ~ andai masa mampu berulang semula.." bisik hati V. Tiba² V ternampak seseorang yang sangat dia kenal.

"Cyhah ~" V seolah² tidak percaya Cyhah bermesra dengan lelaki lain. V mengenggam tangannya. V menghampiri Cyhah dan lelaki itu.

"Cyhah ~" panggil V dengan muka serius. Cyhah memaling kebelakang.

"V ~" Cyhah terkejut.

"U kenal dia ke?" soal lelaki itu.

"Tak ~ i mana kenal orang macam dia ni..." kata Cyhah kejam. V merenung Cyhah dengan tajam. Cyhah tidak memandang mata V.

"Dah la.. jom pergi.." kata lelaki itu. "Jom..." kata Cyhah sambil meninggalkan V disitu.

"Sampai hati kau cakap macam tu dekat aku, Cyhah.." bisik hati V sakit. V terus berlalu dari situ.

-TBC-

Any typo? Sorry ~~

[C] We Are Bestfriend Forever || btsWhere stories live. Discover now