-5:55 a.m-
"Yahh! Ireona!! Kita lambat ni.." Suga membangunkan V yang nyenyak tidur diatas katil.
"Hmm.." V mengerang.
"Haihh.. macam mana nak bangunkan dia ni -.- hah!! aku ada idea.." kata Suga lalu keluar dari bilik V dan memanggil seseorang.
***
-Bilik Jhope-
"Lalalalala ~" Jhope meletakkan minyak rambut di rambutnya.
"Hee ~ puas hati aku ~~" puji Jhope sendirian dan hidungnya kembang 5 inci.
"Nak selca la.." Jhope mengambil iPhone nya lalu menghadap camera depan.
"Hana! Dul! Belum sempat Jhope menekan button menangkap gambar.
"JHOPE!!!" Kedengaran suara nyaring Suga memanggil sambil membuka bilik Jhope.
"Napa hyung? kacau arh.. baru nak selca tadi." rungut Jhope.
"Meh sini tolong aku.." kata Suga.
"Tolong apa? Malas arh.." Jhope memuncungkan mulutnya.
"Haihh kau ni.." Suga menghampiri Jhope lalu merampas iPhone Jhope lalu membuang iPhone Jhope diatas katil Jhope sambil menarik baju Jhope.
"Yahh hyung!!" jerit Jhope. Suga tidak mengendahkan jeritan Jhope.
***
-Di Bilik V-
"Yahh hyung!! kenapa tarik aku pergi bilik budak Alien ni..?" Jhope memuncungkan mulutnya.
"Sebab aku tarik kau pergi sini ialah aku nak kau bangunkan budak Alien ni.." kata Suga sambil menunjuk kearah V yang sedang tidur nyenyak.
"Ou.. apasal pula aku? Kenapa kau tak bangunkan dia je.." soal Jhope.
"Kalau Aku bangunkan dia, sampai 10 tahun pun belum tentu bangun. lagipun suara aku mana kuat. Tak swag la aku jerit awal pagi buta ni.. Kau la ngam.. suara kau kuat.. kalau boleh aku nak panggil Jiminnie tapi dia mandi.. so kau la jadi mangsa.. tkpe la.. anggap je latihan suara xD" kata Suga sambil merangkul bahu Jhope.
"Latihan suara? Awal pagi macam ni? Tak pernah aku dengar..Fine.... tapi kalau Jin sound aku, aku tuduh kau arh yang suruh.. ada saksi ni.." kata Jhope sambil menuding lubang hidung Suga.
"Apasal lubang hidung aku jadi sasaran pula ni =.= ? Tau la comey hidung aku ni.. tak yah jealous.." kata Suga sambil memegang hidungnya.
"Eee ~~ ntah² banyak taik hidung.. 10 tahun tak korek.." kata Jhope sambil menghampiri V. Suga meluaskan lubang hidungnya.
"Kau tengok lubang hidung aku sekarang, ada taik hidung ke? aku dah korek semalam xD dah bersih.. jangan pandai² kata aku.. sendiri tu check lubang hidung tu ada isi ke tidak.. ntah² kau mungkin 10 tahun tak korek." Suga memulangkan paku buah keras. Jhope memasukkan jari kelinkingnya di lubang hidungnya. Lalu Jhope keluar kan jari kelinkingnya.
"Omo! ada ~ Aduh.. apasal semalam aku tak korek?" rungut Jhope sendirian.
"Baru tahu!! Cakap orang! Sendiri tu yang ada..." Suga mengejek.
"Dahh.. bangunkan Alien tu.. aku nak ambil sesuatu." kata Suga lalu keluar dari bilik itu.
"Haishh ~" keluh Jhope lalu memandang V.
"V!! Ireona!!" Jhope mengerak²kan tubuh V.
"Hmm!!" V menolak tangan Jhope. Jhope tidak putus asa.
"Heih!! Ireona!!" jerit Jhope sambil mengerakkan tubuh V. Posisi Jhope sekarang sedang duduk atas katil V.
"Weeee!!! mari terbang" V mengigau.
"Mengigau pula budak ni -.-" omel Jhope.
"V!! Ireona!!!" kata Jhope. DANG! V menendang Jhope. GEDEBUK! Jhope terjatuh atas lantai bilik V.
"Adoii!!! Sakit bontot aku..!!" rengek Jhope. Jhope bangun sambil mengosok² bontotnya.
"Yahh!! Neo!!!" marah Jhope.
"Kenapa ni Jhope?" soal Suga sebaik sahaja masuk kedalam bilik itu sambil membawa sebaldi air dan iPhone miliknya.
"Hyung!! Jhope serinda la.. sengsara la.. Dia tendang aku tadi T^T sakit bontot aku T^T" rengek Jhope. Suga meletakkan baldi ditepi katil V.
"Haihh.. mimpi apa pula dia ni sampai tendang kau ni.." kata Suga sambil mengarukan pipinya yang tidak gatal.
"Mana la aku tahu hyung =.=" kata Jhope.
"Ehehe.." Suga hanya tersengih.
"Hyung.. baldi air ni nak buat apa?" soal Jhope sambil memandang baldi air yang Suga bawa masuk kebilik itu tadi.
"Hah ~ soalan yang bagus. Ini untuk V.. kalau tak bangun juga.. simbah je.. tapi hyung tau itu kejam.." kata Suga tersengih.
"Hah.. apa lagi.. simbah la.. jimat sikit suara aku.." kata Jhope.
"Ehh Kejap! Aku ada plan.. sini Kejap.." kata Suga.
"apa dia?" soal Jhope sambil menghampiri Suga.
"Sini!" Suga menarik telinga Jhope.
"Adoii!! Hyung itu sakit! sudah la bontot aku baru terhempas ke bumi tadi oleh V. . sekarang kau lagi tarik telinga aku T^T" Jhope mengosok² telinganya.
"Dah kau tak dekatkan telinga kau dengan aku.. so aku tarik la.. aku bisik sesuatu ni." kata Suga.
"Oklah.. apa?" Jhope mendekatkan telinga nya kearah Suga.
"Aduhaii !! Punya la bau telinga kau!! Beberapa tahun kau tak korek ni? Aduh.. pengsan la aku kalau macam ni.." kata Suga sambil menolak kepalanya Jhope.
"Aduh.. apa punya nasib.. sudah kena tendang dan tarik telinga lagi.. kena tolak kepalanya lagi.. Aduh" keluh Jhope sendirian."Dah la sini.. aku tahan² je.." kata Suga. Lalu Suga membisik sesuatu di telinga Jhope. Jhope tergangguk² tanda faham.
"Arraseo!!" kata Jhope lalu kearah V.
"Ok.. Hana Dul Set!" Suga memberi arahan.
♬Hmm ~ Ireonaseyo ~~ WAKE UP WAKE UP!!♬
Jhope mengeluarkan suaranya. V terbangun kerana terkejut. Dan tiba²... SBAASSHH!!! Habis V basah kuyup oleh Mr. Sugar.
"Ok.. ini adalah orang yang kena denda sebab tak bangun² sejak tadi.." SNAP! Satu gambar dan Video sudah diambil oleh Suga.
"Yeahh! done save!!" kata Suga sambil tertawa seperti orang menang 1 Juta.
"Yahh Suga!! Jhope!!" jerit V geram.
"Alamak!! Jom lari!!" kata Suga sambil keluar dari bilik itu cepat².. Begitu juga Jhope. Mereka berlari menuruni tangga. V terus mengejar mereka berdua.
***
-Dapur-
Jin menyediakan sarapan terkejut melihat Suga, Jhope dan V berkejaran macam budak².
"Kenapa korang ni??" tanya Jin.
"Hyung!! tolong!!" Suga dan Jhope berlari kearah Jin dan bersembunyi dibelakang Jin. V yang dalam keadaan basah segera kearah Jin.
"Yahh!! Baik korang padam gambar tadi tu!!" kata V geram.
"Andwae!!" kata Suga sambil menjelirkan lidah.
"Sugaaaaaaaaaaa!!!" jerit V.
-TBC-
Sorry klw tk best ~~ and any typo? Mianhae..
YOU ARE READING
[C] We Are Bestfriend Forever || bts
FanficCast: → BTS → Kim Ha Ni as you Short Synopsis: Kisah persahabatan sampai mati. ∞ Complete ✔ Start: 29/04/15 End: 05/05/15 Note & Warning: 90% from my brain and 10% from I Need U M/V.. Do not copy.