1. bölüm: Karar

108 10 1
                                    

" Bavo olmaz evlenmem , yapma Bavo bana bunu, ben senin kızınım . Kızının hayatını kendi ellerinle mahvetme!"

" Evleneceksin Rona , boşu boşuna uğraşma ! Evleneceksin dediysem evleneceksin!"

" Bavo yapmayasın etmeyesin !Benim sevdiğim vardır lütfen evlendirmeyesin beni tanımadığım bir adamla!

"Kimdir sevdiğin Rona?"

" İsmini bilmem Bavo , düğünde görmüştüm ben onu sevdim !"

" Daha ismini bilmediğin birini sevemezsin Rona ! Yarın istemen vardır hazırlık yapasın!"

1 saat önce;

Kapı çok sert bir şekilde çalıyordu. Kimdi gecenin köründe gelen? Sıcacık yatağımdan kalktım. Yavaşça odanın kapısından çıktım ve merdivenlerden indim. Avluya indiğimde babam ve annem yan yana karşılarında babamdan biraz daha büyük olduğu belli olan kır saçlı ,hemen hemen babamla aynı boylarda olan adam ve arkasında dört tane koruma vardı. Adam babama silah doğrultmuştu.

"Bawer Ağa nerde senin o soysuz oğlun?"

" Ne diye sorarsın oğlumu Berzan Ağa , ne diyeceksin benim oğluma?"

" Bawer Ağa senin haberin yok mudur senin oğlun benim kızım Zana'yı kaçırmıştır! Ya oğlun daha hiç kimsenin haberi olmadan kızımı getirir ya da berdel olur! Töreyi bilirsin Bawer Ağa çabuk oğlunu ara kızımı getirsin!"

"Ne dersin sen Berzan Ağa benim oğlum yapmaz !"

" Yapmış Berwan Ağa yapmış aha bakasın kızım mektup bırakmıştır!

Adam yere bir kağıt parçası fırlatmıştı. Kağıt tam benim ayaklarımın dibine düşmüştü. Yavaşça yere eğilerek kağıtı aldım ve okumaya başladım. Bakışlarımı kağıttan çekince herkesin bana baktığını gördüm.

Abim hiç birimizi düşünmeden gerçekten o Zana denen kızla kaçmıştı ama başarısız olmuş ve yakalanmışlardı.

Babam bana bakmıştı , benimde ona baktığımı anlayınca bakışlarını çekmişti ve Berzan Ağa'ya dönüp hayatımı değiştirecek o sözleri söylemişti.

" Berzan Ağa oğlumu zaten yakalamışsındır ama oğlumun kızından vazgeçeceğini düşünmem bundan dolayı berdeli kabul ederim. Yarın Ağalar toplansın ve berdel kararı açıklansın."

Bakışlarımı anneme çevirdim belki bir şey der veya yapar diye ama o da ses çıkarmamış ve iki büyük ağayı izlemekteydi.

Babam nasıl çok sevdiği kızının hayatını gözünü kırpmadan zindana çevirmeye başlamıştı...

" Tamamdır .Berwan Ağa yarın akşam kızını istemeye geliyoruz."

Adam son sözlerini söyleyerek konağın kapısını sertçe kapatarak çıkmıştı. Adamın çıkmasıyla babama döndüm .

" Bavo nasıl yaptın bana bunu nasıl kıydın bana!"

...

Dün gece babamla tartıştıktan sonra gözüme bir gram uyku girmemişti. Sabaha kadar ne yapacağımı düşünmüştüm ama kaderime boyun eğmekten başka hiç bir şey elimden gelmiyordu. Akşama istemem vardı ve şuan ben Berivan yengemle hazırlanıyordum.

Dewran abim sabahleyin eve ağzı burnu kan içinde gelmişti. Tabi annem , abim geldiği andan itibaren ağlamaya başlamıştı. Ama en can yakan şey ise yengem ve Berdan abim haricinde hiç kimsenin benim yüzüme bakmamasıydı. Dewran abim geldiğinde karşısına geçip hesap sormak için gidecekken Berdan abim beni tutmuştu.

RONA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin