DEEL 8: SPIJBELEN

103 1 1
                                    

Ik word wakker en zie Caro naast me liggen, ze slaapt nog. Subiet is het weer school, de vakantie is zo snel voorbij gegaan. Ik staar nog naar Caro omdat ze zo schattig ligt te slapen, na een tijd schiet ik wakker uit m'n gedachten en ik zie dat het al 7u30 is. Ik maak Caro snel wakker zodat ze zeker niet te laat komt op school, ze wordt langzaam wakker en loopt richting de badkamer om zich klaar te maken. Wanneer Caro klaar is ga ik ook richting de badkamer en ik maak me ook klaar. We zijn allebei klaar nu en we gaan de deur uit richting school, ofja Caro toch... Ik ga vandaag niet naar school ik ga nog eens langs bij m'n mama. 

Ik bel aan aan de voordeur en de deur gaat open, "Emma, waar was je de hele tijd? Ik was zo ongerust!" zei m'n mama toen ze zag dat ik voor de deur stond. "Sorry mama, maar ik ben echt nog niet klaar om te verhuizen. Ik logeer nu een tijdje bij nonkel Karel, Titin en Caro." "Och Emmaatje, ik ben zo blij dat je ergens goed zit, ik dacht echt dat er iets aan de hand was met jou!" "Alles is in orde hoor!" zeg ik zelfverzekerd. "Moet jij trouwens niet op school zitten nu?" vraagt mijn mama plots, "Ja, eigenlijk wel, maar ik wou nog eens langskomen bij jou dus ik skip deze schooldag gewoon. Eén dagje is niet zo erg toch?" zeg ik met een brede glimlach op m'n gezicht. Mijn mama lacht, "Zolang je morgen maar naar school gaat vind ik het nog niet zo erg."

Na een lang bezoek bij mama, ga ik nog even langs bij papa om nog wat spulletjes op te halen. Ik neem mijn spullen en vertrek alweer. Eigenlijk heb ik niet zo een speciale band met mijn papa, ik weet niet hoe dat komt... Ik loop terug richting Caro's huis en ik ga binnen. Ik loop meteen richting de kamer en leg m'n spullen daar neer. Ik wacht tot Caro terug is van school, zodat ik niet helemaal alleen ben.

Emma's povWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu