Chapter 5

2.8K 117 48
                                    

Becky membuka matanya pelahan,dia melihat sekeliling.

"Becky.." Panggil Puan Thorn menggenggam tangan Becky.

"Nenek,Mama,Papa,Feya," Tegur Becky lemah.

"Nenek bayi Becky," Becky memandang Neneknya.

"Becky sabar okey," Puan Thorn mengenggam jari jemari Becky.

"Nenek Becky tanya bayi Becky,"

"Becky keguguran,bayi Becky tak dapat diselamatkan," Terang Puan Chamkimha sayu.Dia sedih kehilangan cucu sulungnya.

"Mama tipu kan?? Nenek!! " Puan Thorn mengangguk.

"Takkk mungkin Nenek,baru tadi Becky rasa pergerakan bayi Becky Nek," Becky menangis sebak.

Sekelip mata dia kehilangan bayinya.

"Sabar sayang," Puan Chamkimha memeluk Becky erat.

"Mama bayi Becky" Tangis Becky teresak-esak.

"Mama faham,shuuuhh sabar" Puan Chamkimha mengelus belakang Becky.

"Kalau Becky tak terjatuh,mesti bayi Becky masih ada" Tangis Becky sayu.

"Shuuuuuhh bukan salah Becky," Puan Chamkimha menenangkan Becky.

Puan Thorn hanya terdiam,sesekali dia menyapu airmatanya.

"Bayi Becky, dia patut hidup Mama," Becky meraung menangis.

"Becky sabar nak," Puan Chamkimha memeluk erat Becky.Feya menyapu airmatanya.Tuan Chamkimha memeluk Feya.

**********

Freen masih duduk di depan bilik kecemasan,Tee masih setia menemani dirinya,Irin pula pergi ke bilik Becky.

Darah ditangannya kering,Freen menangis meratap kesedihan.

"Freen dahla tu,jom pergi kat Becky," Pujuk Tee.

"Kau dengar Nenek aku cakap apa tadi Tee," Freen menangis tersedu-sedu.

"Becky wife kau,Nenek kau takda hak,jom jumpa Becky dulu," Ajak Tee memujuk Freen.

"Tee aku bunuh anak aku Tee!! Aku bunuh zuriat aku sendiri Tee,aku kejam!!! " Freen menumbuk lantai,sakit ditangan tak sesakit hati dia saat memikirkan apa yang telah dia lakukan terhadap Becky.

"Heiiii Freen!!!! Cukuplah,kau dah menyesal," Tee menghalang Freen.

"Aku patut dapat kesakitan ni Tee,aku aku kejam Tee,keluarga aku benci aku hekhekhekhukhu Krik pun benci aku," Freen meraung lagi.

"Freen!!!! Tenang,kau kena bertenang!!! Bangun kita balut luka tangan kau dulu,dorang tak benci tapi kecewa je Freen," Tee memujuk lagi.Freen memeluk Tee.

"Aku sayang Becky Tee,I love her Tee,Becky nyawa aku Tee,salah aku sebab ego salah aku pentingkan diri,salah aku Tee,Aku bunuh anak aku sendiri," Freen menangis dibahu Tee.

"Takpa,kau tenangkan diri dulu,esok jumpa Becky," Pujuk Tee menepuk bahu Freen.

Freen hanya menangis,masih ada Tee yang setia menemani dirinya.

***********

Keesokkan harinya.....

Becky menangis dalam pelukkan Irin,dia rindu Irin setelah hampir 4bulan tak jumpa Irin.Becky menangis teresak-esak.

"Becbec shuuuuuhh," Irin menenangkan Becky, dia memeluk erat Becky.

"Irin aku kehilangan bayi aku Irin," Becky menangis terluka.

"Becbec.." Irin mati kata²,dia dapat rasa penderitaan yang Becky rasa.

Pintu bilik diselak dari luar,Freen datang bersama Tee,Irin dan Becky menoleh.

PLEASE TOUCH ME S2Where stories live. Discover now