Chapter 6

2.3K 112 22
                                    

"Ma kenapa tak benarkan Freen masuk," Soal Puan Chamkimha,Masa tu keluarga Freen menjenguk Becky.

"Baguslah Ma buat macam tu, Freen perlu di ajar," Sampuk Tuan Chamkimha menghirup air coffee nya.

"Awak ni, kasian Freen,"

"Biar dia,Ma sengaja buat macam tu," Kata Puan Thorn.

Puan Chamkimha hanya menggeleng kepala.

Freen masih berdiri di luar pagar rumah neneknya.

"Kami balik dulu, Becky jaga diri," Puan Chamkimha memeluk Becky.

"Ya Mama,jaga diri juga, Becky minta maaf Papa Mama," Kata Becky tunduk.

"Becky kami yang patut minta maaf,maafkan kami okey," Tuan Chamkimha mengelus kepala Becky.

Mereka pergi,kereta dipandu pemandu Tuan Chamkimha berhenti didepan Freen.

"Freen" Panggil Puan Chamkimha, dia membuka cermin kereta.

"Mama,tolong pujuk Nenek bagi Freen jumpa wife Freen please," Rayu Freen sayu.

"Pandai buat pandai tanggung," Sindir Tuan Chamkimha.Freen terdiam.

"Nanti Mama pujuk, Freen masuk kereta,hari nak hujan ni," Pujuk Puan Chamkimha.

"Takpa Mama,thanks..hati² balik,"

"Kami balik dulu," Freen mengangguk.

Langit gelap,hujan rintik² mula turun,Freen masih diluar pagar.

Dia memanggil² Neneknya dan nama Becky.

Freen mengeluh.

"Cik Freen masuk sini dulu," Panggil salah seorang security disitu.

Freen menggeleng kepala,dia tetap berdiri di depan pagar.

Hujan mula turun dengan lebat,Freen masih setia berdiri di depan pagar.

Freen menggigil kesejukkan.Dia memeluk tubuhnya.

Becky memandang ke luar tingkap,dia terpandang Freen yang tengah kehujanan.

"Becky jom makan," Ajak Puan Thorn.

"Ya Nenek hmmmm" Becky memandang Puan Thorn.

"Kenapa??? " Puan Thorn mengerut dahinya.Becky memandang ke luar.Puan Thorn menjenguk ke luar juga.

"Hmmm biar dia,dah jom makan," Puan Thorn menarik tangan Becky, Becky kasian kat Freen.

"Huhuhuhu sejukkk," Freen memeluk badannya.

Pagar terbuka, Freen memandang security.

"Puan besar suruh Cik Freen masuk," Freen tersenyum,dia menggigil.

"Haaaaa yang kamu berhujan ni kenapa? Duduk jelah dalam kereta," Marah Puan Thorn melihat Freen basah kuyup.

"Nenek,bagi Freen jumpa wife Freen please,"Rayu Freen menggigil.

"Salin pakaian kamu dulu,makan lepastu jumpa Becky tapi ingat ceraikan Becky," Tegas Puan Thorn sengaja menguji Freen

"Freen dah cakap kan!!!! Sampai mati Freen takkan ceraikan Becky," Marah Freen.

"Masuk salin pakaian kamu!!!! Freen merengus kasar,geram dengan Neneknya.

**********

Becky duduk di taman bunga Puan Thorn.Hujan masih turun renyai²,nasib baik taman bunga tu berbumbung.Becky memandang kepekatan malam.

Becky memeluk tubuhnya,dia kesejukkan.

"Cakap kejap je lepas tu balik rumah kamu!! Kata Puan Thorn.

"Freen tidur sini lah," Pinta Freen.

PLEASE TOUCH ME S2Where stories live. Discover now