Becky mengeluh berat,dia memandang kepekatan malam,dia rasa serba salah dengan Tuan Chamkimha mentuanya dan akan jadi bekas mentua."Becky tak elok mengeluh, kenapa ni? Tegur Aunty Korn menyentuh bahu Becky.
"Hmmmm tadi Becky jumpa Freen," Keluh Becky.
"Haaaa kat mana??? Tanya Aunty Korn.
"Kat office Papa,dia jadi Ceo kat sana huh," Geram Becky mengingati kejadian petang tadi.
"Eloklah tu,tak rindu? Soal Aunty Korn.
"Huh tak!!!!! Geram sakit hati!!!" Kata Becky geram.
Aunty Korn ketawa kecil.
"Kenapa Aunty ketawa huh!!" Cebik Becky.
"Ego!! Aunty tahu Becky rindu Freen kan,tak salah kalau korang berbaik semula,Freen dah menyesal dengan perbuatan dia,tak salah Becky maafkan dia," Nasihat Aunty Korn.Dia kenal Freen dari kecil lagi,Freen budak baik walaupun hati dia dingin tapi kalau dengan dia Freen layan dia macam mama dia juga.*Aunty Korn ketua pembantu kat rumah keluarga Freen.
"Hmmm entahlah Aunty, Becky masih tak boleh terima Freen untuk masa ni hmmm, Becky masih terasa dengan kehilangan baby Becky," Luah Becky, berkaca matanya.
Ya dia masih mencintai Freen,masih ada nama Freen dihati dia tapi apa yang terjadi tak mudah untuk dia lupakan.
"Ya Aunty faham,tapi bagi Freen peluang untuk tebus kesalahan dia,Aunty tahu Becky masih mencintai Freen," Aunty Korn mengelus bahu Becky.
Becky hanya diam.
*********
"Weiii happy nampak," Tegur Krik melihat Freen asyik tersenyum.
"Aku dah jumpa Becky," Kata Freen girang.
"Kat mana!??? " Tanya Krik turut gembira.
"Kat syarikat Papa aku," Jawab Freen masih dengan senyuman.
"What??? Dia buat apa kat situ???
"Kau nak tahu patutlah selama ni aku susah nak jejak Becky, Papa aku sorok Becky huh!!! Sakit hati aku!! " Kata Freen geram.
"Yaka? Motif Uncle? Soal Krik mengerut dahinya.
"Aku tak tahu tapi syarat aku nak jumpa Becky,aku kena kerja kat sana huh,"
"Habis tu syarikat kau?
"Feya uruskan tapi aku masih jenguk office aku hmmmm," Keluh Freen,dia lebih suka hidup berdikari.
"Okeylah tu, kasian Uncle uruskan seorang syarikat tu," Kata Krik.
"Becky nak jumpa kau tak? Soal Krik lagi.
"Biasa,dia marah aku,hmmmm sedih tapi aku bahagia dapat tengok dia,terlepas rasa rindu aku," Kata Freen tersenyum pahit.
"Takpa kau pujuk dia balik,usaha balik ambik hati dia, fighting!!!" Krik memberi semangat.
"Thanks Krik," Ucap Freen.
"Aku tahu Becky masih sayang kat kau tapi lepas kau dah dapat pujuk dia jangan ulangi lagi kesilapan lalu," Nasihat Krik.
"Aku takkan ulang lagi Krik," Balas Freen.
***********
"Papa Becky tak nak" Bantah Becky saat Tuan Chamkimha menyusulkan Becky akan jadi PA Freen.
"Becky maafkan Papa, papa terpaksa," Kata Tuan Chamkimha tunduk sayu.
"Papa,hmmmm maafkan Becky juga," Becky jadi serba salah,Selama dia hilang Tuan Chamkimha yang jaga dia dengan baik,semua keperluan dia disedia mentuanya
YOU ARE READING
PLEASE TOUCH ME S2
RomansaSambungan Please touch me S1.. Adakah bahagia meniti hubungan mereka atau derita yang akan mereka hadapi "I hate you Freen Salocha Chamkimha!!!! Saya takkan maafkan awak atas apa yang terjadi!!! Jerit Becky. "I love you Rebecca Patricia Chamkimha,"...