5.bölüm

174 12 0
                                    

"Tanrı'm buraya-"
Bir dolap tamamen kırılarak yere düşmüştü ve içindeki tabak çanakların hepsi kırılmıştı. Gömleğimin kollarını sıyırırken depodan süpürgeler çıkartıp mutfağa yöneldim.
"Prensim."
İçeriye Damian'la birlikte girdiğimiz için herkes mutfağın karmaşıklığını unutup prense selam vermek için durmuştu.
"Bu ne gürültü böyle?! İşinizi daha sessiz- Tanrı'm buranın hali ne böyle? Ne duruyorsunuz?!"
İçeriye giren Griselda hızla mutfağı organize etmeye çalışırken prensi fark etti.
"Oh, prensim. Hoş geldiniz. Bir şey mi istemiştiniz?"
"Sadece uğradım."
"Anladım efendim ama burası biraz dağılmış görünüyor kusura bakmayın."
"Sorun değil. İşlerine dönebilirler."
Mutfaktaki herkes işine dönerken Cereinda tırnaklarını batırarak elimdeki süpürgeyi aldı.
"Çamaşır asmadığını biliyorum."
"Ben de senin o gece kediyi mutfağa aldığını biliyordum."
Birbirimize kaşlarımızı çattık.

"Hızlı olun!"
Hızla önümden geçerken önce büyük parçalar toplandı. Ortalıkta koşuştururken mutfak düzene girmişti.
"Kırmızı saçlı."
Griselda bana hep böyle derdi. Hızla doğruldum.
"Evet efendim."
"Ne yapıyordun bu zamana kadar?"
"Benimle beraberdi."
Prens yaslandığı tezgahtan doğrularak yanımıza geldi.
"Çamaşır asarken kulübemin temizlenmesi gerektiğini fark ettim. Ben de ona yeni bir iş verdim."
Griselda oldukça mutsuz görünüyordu. Prens gittikten sonra bana hakaret edeceğine emindim. Söyleyeceği cümlelerse hep hazırdı.
Bu sarayın düzeni için salaklık yapılmamalı. İşler düzene girmeli. Herkes işini yapmalı. Sizin gibilere bu sarayda yer yok aslında ama...

Başıma şimdiden ağrılar girerken Griselda hafifçe gülümsedi.
"Prensim isterseniz birkaç hizmetçiyi kulübenizin temizliği için görevlendirebilirim."
Damian bana bakarak biraz düşündü.
"Aiden'in görevlerinin biraz azaltılıp kulübemin temizliğiyle ilgilenmesini istiyorum."
Griselda gözlüklerini düzeltti. Bana tersçe baktı. Beni hiç sevmezdi.
"Anladım prensim. Bunu bildireceğim. Bir hizmetçi-"
"Aiden. Başka bir hizmetçi değil."
"Anladım prensim."

Damian kafasını sallarken mutfağın çıkışına yöneldi. Griselda bana döndü.
"İşe geri dön."
"Hangisini önce yapayım efendim?"
"Önce yarım bıraktıkların. Ayrıca yarın altıda mutfakta ol."
Yutkundum.
SAAT ZATEN 2 VİCDANSIZ KADIN.
Yorgunlukla gözlerimi ovuşturmadan önce kafamı salladım. Griselda arkasını dönerek diğerlerine emir yağdırmaya devam etti. Kendimi dışarı atarak sepetleri kucakladım. Çamaşırları asarken soğuktan titrememeye çalışıyordum. Arada duraksayıp ellerimle kolyemi kavrıyordum. Damian birkaç hafta önce bana ısıtıcılı büyü kolye vermişti fakat çok sık kullandığım için büyüsünün bitmesine az kalmıştı. Yeterli gelmese de ellerimi biraz ısıtıyordu.

Damian'ın Büyülü Kitapları Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin