جاء اليوم المنتظر الذي سوف يتحد فيه قلوب العاشقين ويصبحون روح واحده وقلب واحد .
فكانت أمنيه ونسرين يجلسون في الغرفه التي سوف يستعدون بها والتوتر يملأ وجوههم .
قالت نسرين / أنا متوتره أوي .
قالت أمنيه / الحال من بعضه والله يا أختي .
تنفست نسرين بهدوء تحاول ان تهدئ ثم قالت / هي نانسي اتاخرت ليه ؟
قالت أمنيه / مش عارفه .
فتح الباب فجأه ودخلت نانسي منه وعلي وجهها ابتسامه واسعه وقالت / Hello girls.
قالت أمنيه / هالو يختي.... اتاخرتي كده ليه ؟
قالت نانسي / Im sorry امنيه كان الطريق زحمه أوي عشان كده اتأخرت .
قالت نسرين / تمام ولا يهمك .
ابتسمت نانسي ثم شبكت يديها بحماس وقالت / so let's start.
جلست أمنيه ونسرين علي الكراسي فنادت نانسي علي فريقها وبدات بالعمل ،قامت أولا بوضع الميكاب لهم ثم بعد ذلك قامت بتظبيط شعرهم حتي أخيرا انتهت من كل شئ.
نظرت أمنيه ونسرين في المرأه وكانوا منبهرين بما قامت به نانسي .
نظرت أمنيه لميكاب خاصتها كان هادئ وجميل ويبرز ملامحها أما شعرها كان مموج خلفها بطريقه جذابه .
أما نسرين كان الميكاب خاصتها هادئ ايضا أما شعرها الأشقر كان مرفوع لاعلي بطريقه منمقه ويخرج منه خصلات رفيعه اعطت لوجهها رونق خاص.
قالت نسرين / تحفه يا نانسي تسلم ايدك .
قالت أمنيه وهي ترفع يدها في علامه اعجاب / أقسم بالله حاجه فاخر من الاخر .
ضحكت نانسي وقالت / ميرسي .ثم قالت نانسي / دلوقت وقت لبس الفساتين .
التفت لفريقها وقالت / بنات ساعدوهم في لبس الفساتين.
اتجهوا الفتيات سريعا وادخلوا كل واحده منها غرفه وساعدوهم في ارتداء الفساتين بعد ما انتهوا خرجت نسرين ثم أمنيه فنظروا لبعض .
قالت أمنيه بأعجاب / يا لهوي علي القمر أي الحلاوه دي ....تصدقي انتي خساره في الواد سيف .
ضحكت نسرين ثم قالت / اقسم بالله انتي الي قمر .
فابتسمت أمنيه .فتح الباب ودخل منه والد أمنيه ووالد نسرين فنظروا لبناتهم فوجدوهم مثل الملائكه بهذه الفساتين البيضاء .
اقترب سليم من ابنته وقال / كبرتي يا أمنيه وبقيتي عروسه زي القمر .
ثم قام بعناقها فبادلته أمنيه وهي تشعر ببعض الحزن لانها سوف تبعد عنه وقالت / أنا بحبك أوي يا بابا .
قبل سليم مقدمه رأسها وقال / وانا بحبك يا روح قلب ابوكي .
أما سالم اقترب من نسرين وعينيه تلألأ بطبقه من الدموع لان ابنته حبيبه قلبه كبرت وسوف تتزوج وتبتعد عنه .
أنت تقرأ
حادثة قلبي (مكتملة)
Humorأدهم ظابط مخابرات ذكي جداً ينجز مهامه في أسرع وقت لا يحب البطيء شجاع جداً ولاكنه عصبي يعمل في مخابرات الأمن الوطني والمخابرات السرية والخاصة أمنية طالبة في كلية ألسن انجليزي يتم خطفها من قبل عصابة ارهابية وهنا بقي يجي دور أدهم باشا عشان ينقذها مج...