بعد مرور ثلاث أيام
كان أدهم يجلس في غرفته وهو يشرب من كوب القهوه الخاص به وعقله يفكر في أمنيه .
تنهد أدهم بتعب وهو لا يعرف هل هو حقا يحبها أم لا ..
دخل سيف الي غرفه أدهم ثم جلس بجانبه فلاحظ شروده فقال له / مالك يا أدهم سرحان في أي ؟
نظر أدهم لسيف وقال / مفيش حاجه .
قال سيف / قولي يا صحبي مالك ممكن أعرف اساعدك .
قال أدهم / صدقني انا مش عارف مالي .
قال سيف باستغراب / يعني أي مش فاهم ؟
صمت أدهم فقال سيف / اتكلم يبني هو انت هتنقطني .
سأل ادهم سيف وقال / هو الي بيقعد يفكر بحد كتير ومش عارف يطلعه من دماغه ده يبقي ايه ؟
ابتسم سيف بخبث لانه عرف عن من يفكر فقال / يبقي بيحبه لا بيحبه أيه ده بيموت فيه .
ثم قال سيف / ومين بقي الشخص الي بتفكر فيه ؟
قال أدهم بدون تفكير / أمنيه .
ابتسم سيف وقال / امم أمنيه قلتلي هي دي الي بتحبها ؟
قال أدهم عندما لاحظ ما قاله / لا انا مش بحبها هي كانت ....
قاطعه سيف بملل / دي كانت مجرد مهمه وخلصت أي يبني مازهقتش من الكلمتين دول .
ثم قال سيف / بص يا أدهم انت بصراحه من حقكك تقع بحبها لان هي جميله ودمها خفيف وأي واحد ممكن يحبها ويحاول كمان انو يخليها ملكه .
دق عند أدهم ناقوس الخطر فقال بحذر / قصدك أي ان أي حد ممكن يحبها وتكون ملكه ؟
قال سيف / يعني بنت حلوه أكيد هيبقي عليها عيون كتيره وعايزين تكون ملكهم يعني انت لو بقيت مقنع نفسك ان هي مجرد مهمه بس هتخسرها وهتلاقي غيرك واخدها منك وانت بعد كده هتندم .
قال أدهم / بس ...
قال سيف / مفيش بس انت بتحبها يا أدهم وباين عليك أوي من نظراتك ليها في أخر ايام المهمه ولما مشت كان باين علي وشك انك زعلان انها ماشيه وكمان انت دلوقت بتفكر فيها عايز أكتر من كده ايه اثبات انك بتحبها هتعرف انك بتحبها لما تروح لواحد غيرك .
أحس أدهم بانقباض في قلبه من تخيله انها سوف تصبح لشخص أخر .
استقام ادهم ثم ارتدي جاكيته وفتح باب الشقه .
فسأله سيف / رايح فين يا أدهم ؟
قال أدهم بسرعه/ رايح لامنيه .
ثم غادر فابتسم سيف وقال / ربنا معاك يا صاحبي .
ثم تنهد وقال / أما اروح أشرب شاي بلبن أهو يواسيني شويه .
ثم ذهب لتحضيره.
_________________________
أما عند بطلتنا التي دخلت من البوابه وهي تنظر الي ساعتها وتقول / أووف بقي انا اتأخرت ومن حظي الاسود النهارده عندي دكتور حازم الي اصلا مستني غلطه واحده مني ويطردني برا المحاضره .
أنت تقرأ
حادثة قلبي (مكتملة)
Humorأدهم ظابط مخابرات ذكي جداً ينجز مهامه في أسرع وقت لا يحب البطيء شجاع جداً ولاكنه عصبي يعمل في مخابرات الأمن الوطني والمخابرات السرية والخاصة أمنية طالبة في كلية ألسن انجليزي يتم خطفها من قبل عصابة ارهابية وهنا بقي يجي دور أدهم باشا عشان ينقذها مج...