الفصل التاني

3.2K 60 7
                                    

وقفنا المرة اللي فاتت عن الست الوالدة أم أمنية (يلا بينا للجهاااد ياااه فكرتوني بمليسا يلا نبدأ بدل مانلاقوها نطط هنا معاهم 😂😅🤷‍♀️)

كانت والدة أمنية تجلس في عالم موازي تأكل الفيشار وهي تنظر للتلفاز بلامبالاه وكأن لا يوجد لديها ابنه مخطوفة (وسع وسع وسع طبعاً انتوا متوقعتوش مني كده صح اتوقعتوا حجااااات كتييير صح بس أنا لأ لازم التاتش بتاعي احطه في كل حاجه 😂🤷‍♀️يلا نكمل أحسن بدل ما اتشتم 😅)

خلصت أمنية المكالمة مع والدها واعطت الهاتف لأدهم ثم ذهبت الي الاريكة وتسطحت عليها ووضعت يدها تحت رأسها (توضيح بس ياشباب أمنية راحت علي الكنبة اتسطحت عليها ازاي وضهرها واجعها طبعاً ده تفكيروا التوضيح بقي انها بالعامية يعني نامت علي جنبها وحطت ايدها تحت راسها يعني نايمة بجنب عشان ضهرها  ميوجعهاش ده توضيح بسيط عشان متوهوش ودماغكوا تلف بس نرجع تاني بقي)

وقالت /أنا جعانة أصل أنا اتفرهدت كتيير أوي النهارده (ولسه ياما جاي يختي 😂😈)

فأدهم بصلها بنظره بوماستيكيه كده اللي هي سيد اي

فتحدثت نسرين /هو انتي كنتي في ملاهي ده انتي كنتي مخطوفة يعني لو كنتي مش شايفة

فأمنية بصت ليها بنص عين كده وقالت لها /يعني عشان مخطوفة مكلش يعني ولا ايه (لا يختي ودي تيجي لازم تاكلي بس يارب تلاحظي اننا في مرحلة انهم ممكن ينطوا لينا من اي مكان وانتي قاعدة مستريحة كده 😒😕)

فقال سيف /خلاص يا جماعة هشوف حاجه هنا وراح لقي شوية معلبات وكده فعطاها لأمنية وكلت الحمدلله (المفجوعة كلت الحمدلله فضحتنا الله يفضحها 😂)

وبعد كده راحوا ناموا لانهم كانوا مرهقين من المهمة دي فراحوا يستريحوا شوية عقبال ما يشوفوا ايه اللي هيحصل

سردين راحت أخدت شاور ومضايقة من أمنية

وسوما العاشق دخل نام علطول عشان جسموا كان متكسر من المهمة

وأدهم راح يشوف لو في قهوة عشان مش جيله نوم خالص (ياااه والله بحسدك يابني بعد كل ده ومش جايلك نوم دانا بروح مشوار واحد كل يومين ويجي مهدودة بنام بقيت اليوم والله بس أنا بجي العصر احم نرجع تاني كفاية تسيح لنفسنا وفضيحة 😅)

عمل القهوة وقاعد علي الاريكة (شباب أنا هسميها الكنبة بعد كده عشان الاريكة دي والله مش داخلالي من زور خالص اشطا سوري علي المقاطعة يلا نكمل اعتبروني متكلمتش 😁😂😅🤷‍♀️) وسارح في ملكوت الله كده

أمنية طبعاً مش جايلها نوم هي كمان فنزلت لقت أدهم فراحت قعدت جنبوا فبصلها كده ورجع تاني شرب القهوة ولا اكنها جنبوه راحت أمنية كده بصالوا بغيظ انوا تجاهلها

وقالت (احم بما إن مفيش حد غيرنا صاحين وكده فهحكيلك قصة حياتي الجميلة

فأدهم بصلها كده بطرف عينو وقالها /قصتك الجميلة؟ مش عايز اعرفها 🤷‍♀️

حادثة قلبي (مكتملة) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن