في اليوم التالي استيقظ ادهم من نومه فوجد أمنيه مازالت تنام فقام بتقبيل رأسها ثم دخل الي الحمام أما امنيه شعرت باستيقاظ أدهم فاستقامت وارتدت خفها ثم ذهبت لتجهيز فطور لادهم .
بعد مده خرج أدهم من الحمام فلاحظ ان امنيه ليست علي السرير فاستغرب ولكن مع ذلك دخل غرفه تغير الثياب ثم ارتدي ملابس المهمات التي كانت عباره عن بنطال أسود وتيشيرت أسود وولبس حزام الاسلحه ثم خرج فوجد امنيه تنتظره بابتسامه واسعه .
ابتسم أدهم وقال / لسه بدري صاحيه ليه ؟
قالت امنيه وهي تعانق ذراعه / يعني ينفع تروح المهمه بتاعتك وانت علي لحم بطنك يعني ...مينفعش صح فعشان كده جهزت ليك الفطار.
قال أدهم بشك / وده من أمتي الكلام ده ؟
قالت أمنيه وهي ترمش ببراءه / عادي يعني كنت حبه اعملك فطار قبل ما تمشي هو انا كده غلطت .
قال أدهم / لا بس يعني مش متعود علي الدلع ده لانك علطول تكوني نايمه وتصحي علي الضهر .
قالت أمنيه / حبيت اغير الروتين واصحي بدري واعملك فطار .
هز أدهم راسه بعدم اقتناع ثم جلس وقام بأكل الطعام حتي انتهي فاستقام وقام بتقبيل يد أمنيه وقال / تسلم أيدك يا حبيبتي .
قالت أمنيه / الله يسلمك .
قال أدهم / انا همشي عايزه حاجه قبل ما امشي .
عاتقته أمنيه وقبلته علي وجنته وقالت / عايزه سلامتك .
ابتسم أدهم وبادلها الحضن ثم ذهب .
عندما ذهب أدهم ركضت أمنيه سريعا للنافذه تراقبه فوجدته غادر فابتسمت بخبث ثم نزلت الي الاسفل وركبت سيارتها واتبعته بدون ان يلاحظها .
بعد ساعه وصل أدهم للموقع فوجد نسرين وسيف منتظرينه فاقترب منهم وقال بجديه / حصل أي جديد ؟
قال سيف / من وقت ما دخل للمخزن وهو مطلعش منو بس في شخص جهه ودخل المخزن فا شكل كده بيعملوا صفقه مع بعض .
قال أدهم / طب عدد الموجودين قد أي ؟
قالت نسرين / في اربعه علي الباب الامامي واربعه تانين علي الباب الخلفي وفي اتنين جوا المخزن غير الي احنا عاوزين نمسكه والي جه من شويه .
قال أدهم / تمام .....انا هروح واخلص علي الاربعه عند الباب الامامي وانت يا سيف هتخلص علي الاربعه عند الباب الخلفي إما انت يا نسرين هتحمي ضهرنا ماشي .
هز الاثنين راسهم بالايجاب ثم ذهبت نسرين عند شجره قريبه وقامت بتسلقها ثم امسكت سلاحها باحكام ثم نظرت من خلال منظار السلاح وهي تراقب كل من سيف وأدهم .
أما أدهم وسيف اختبوا خلف السيارات ثم نظر أدهم لسيف واشار له بالهجوم فتحرك سريعا وقام باطلاق النار علي الرجال فتحرك أدهم ايضا وقام باطلاق النار علي الرجال حتي تخلصوا منهم جميعا بدون ان يلاحظ احد لانهم يستخدمون كاتم للصوت .
أنت تقرأ
حادثة قلبي (مكتملة)
Humorأدهم ظابط مخابرات ذكي جداً ينجز مهامه في أسرع وقت لا يحب البطيء شجاع جداً ولاكنه عصبي يعمل في مخابرات الأمن الوطني والمخابرات السرية والخاصة أمنية طالبة في كلية ألسن انجليزي يتم خطفها من قبل عصابة ارهابية وهنا بقي يجي دور أدهم باشا عشان ينقذها مج...