الفصل الثامن عشر

1.5K 39 13
                                    

في اليوم التالي 

كان الثلاثي يتجهزون للمهمه فكانوا يلبسون الثياب المخصصه للمهمات وتأكدوا من وضع الاسلحه في اماكنها .

فقال ادهم وهو يوجه كلمته للجميع / انا عايز الكل يبقي مركز لكل حاجه بتحصل حواليه مش عايز غلطه واحده انتو سامعين .

قال الجميع وهم يقفون احتراما لقائدهم / تمام يا فندم .

قال ادهم / الفرقه الاولى انتو هتكونوا علي الجانب اليمين مش عايز حد يتحرك الا لما اقول ولو حسوتوا بأي حاجه غلط علطول تقولولي تمام .

قالت الفرقه الاولي / تمام يفندم .

ثم قال ادهم / الفرقه التانيه جزء منكم  هيكون مسؤول عن مراقبه منصور ( اخو الارهابي ) والجزء التاني هيكون منتشر حوالين المكان تمام .

قالت الفرقه الثانيه / تمام يفندم .

قال ادهم / تمام اتفضلوا يلا علي مهمتكم .

ذهبت الفرق لينفذوا ما قاله ادهم .

فدخل سليم وقال / جهزت كل حاجه يا ادهم .

قال ادهم / ايوه يفندم كل حاجه جاهزه اتفضل بس اننا ننقل منصور من هنا .

نظر سليم لساعته ثم قال / اتفضل نص ساعه علي نقلانه من هنا .

قال ادهم / عقبال ما الفرق تتخذ اماكنها هناك هتعدي النص ساعه .

أومأ سليم ثم قال / انا واثق انك هترجع وايدك مش فاضيه .

قال ادهم / بأذن الله يا فندم .

ابتسم سليم ثم طبطب برفق علي كتف ادهم ثم ذهب .

أما بالنسبه لسيف كان يراقب تحرك السيارات التي تتحرك في الخفاء حتي لا يلاحظ احد ما يحدث .

ظل سيف يقف حتي اخر سياره تحركت فدخل الي الداخل فوجد نسرين في وجهه .

فتجاهلها واكمل سيره فاستغربت نسرين من هذا الشئ لان سيف كان دايمأ عندما يراها يوقفها ويظل يتحدث معها كثيرا حتي انها في أغلب الوقت كانت تشعر بالملل منه .

فظلت واقفه تنظر له وهو يبتعد عنها حتي انه لم يلتفت لها مره واحده .

شعرت نسرين بشئ غريب داخلها من تجاهل سيف لها ولاكن مع ذلك اكملت سيرها بلا اهتمام بشئ .

دخل سيف مكتب ادهم وقال / ادهم العربيات كلها تحركت اتفضل نروح احنا كمان لان اتفضل ربع ساعه علي نقل منصور .

استقام ادهم ثم وضع تلفون الاسلكي في الجيب مخصص له ثم خرج هو وسيف حتي وصلوا الي السياره فوجدوا نسرين تنتظرهم فركبوا الثلاثه في السياره ثم تحرك السائق .

_____________________________

أما بالنسبه لمجنونتنا كانت تجلس في كافتريا الجامعه وتأكل من طبق الدونانت الذي امامها .

حادثة قلبي (مكتملة) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن