Matanya dibuka perlahan. Pandangannya sedikit kabur. Dia mengusap matanya yang silau dengan cahaya lampu dari siling bilik itu. Eh bilik? Bilik siapa? Where I am now?
Faiz menyandarkan badannya di katil itu. Dia cuba mengingat kembali apa yang berlaku kepada dirinya. Merasa pedih di punggungnya, automatik ingatannya kembali. Dia telah diculik oleh Abang Zack dan diliwat berkali-kali. Tetapi dia berjaya melepaskan diri sewaktu Abang Zack sedang hanyut berasmaradana bersama kekasihnya. Dia berlari tanpa arah tuju di bandar. Selepas itu, dia tidak ingat apa yang berlaku.
Kat mana aku sekarang? Entah-entah Abang Zack dapat culik aku balik. Selimut yang membalut tubuhnya sedari tadi dibuka. Fuhh, dia masih berbaju. Eh, tapi nie bukan baju aku. Baju siapa nie? Siapa yang tukarkan? Bertubi-tubi soalan muncul di be nak fikirannya. Tetapi dia sendiri masih bingung dimana dirinya sekarang.
Pintu bilik itu tiba-tiba terbuka. Terus sahaja dia menyelimutkan dirinya. Faiz takut. Badannya mengigil. Dia masih lagi trauma dengan apa yang dilakukan oleh abang angkatnya yang disangka berhati murni. Walhal sebenarnya lelaki itu adalah seorang bapa ayam yang gila seks.
"Adik..." bahunya disentuh lembut. "Jangan risau. Adik selamat kat sini. Abang bukan orang jahat. Abang yang tolong adik semalam. Ingat tak?" kata lelaki itu.
Minda Faiz ligat berputar, cuba untuk mengingat lelaki tersebut. Ya, dia ingat. Sebelum dia tidak sedarkan diri, Faiz ada terlanggar seorang lelaki. Dan mesti lelaki itulah yang membantunya.
Ketakutan sedikit demi sedikit pudar. Dia perlahan-lahan membuka selimut yang membalut tubuhnya. Wajah lelaki kacak dihadapannya itu membuatnya terpegun seketika. Abang hensem nie ke yang tolong aku?
Lelaki itu tersenyum "Nie abang ada beli bubur. Makanlah dulu, pastu bole makan ubat. Nanti adik sambung rest okay."
Faiz mengangguk. Dia mengambil mangkuk bubur yang dihulur oleh lelaki itu. Perutnya ketika itu memang lapar. Bubur itu dikacau dan perlahan-lahan disuap. Tangannya yang masih mengigil itu menyukarkan suapan di mulutnya.
"Bole tak tuu? Meh laa sini abang tolong." Mangkuk bubur itu bertukar tangan. Faiz hanya membiarkan sahaja. Dengan berhati-hati dia menyuakan sudu ke mulut Faiz. Faiz membuka mulutnya.
"Sedap tak?"
Faiz mengangguk. Mukanya sudah merah, menandakan perasaan malunya sudah terbit. Dia menghargai kesudian lelaki itu menyuapkan bubur itu kepadanya sehingga habis. Selesai, tangan lelaki itu boleh pula mengelap bibir Faiz yang sedikit comot. Blushing tidak terkata Faiz dibuatnya. Dia tidak pernah menerima layanan seperti itu daripada sesiapa mahupun keluarganya sendiri.
Usai membantu Faiz memakan ubatnya, lelaki itu terus bangun "Okay laa, adik rest laa dulu. Kalau ada apa-apa, panggil je abang tau. Jangan malu-malu." Rambut Faiz diusap perlahan. Faiz mengangguk. Lelaki itu terus menuju ke pintu bilik untuk beredar.
"Abang."
Lelaki itu menoleh. "Yee?"
"Ape nama abang?"
"Haris." jawabnya sambil tersenyum.
=
Telefon Talha berdering. Melihat nama sahabatnya, panggilan itu dijawab "Hello. Asal?"
"Weh Talha. Erm, aku senanye ingat nk mintak off besok. Aku ade hal sikit." kata Haris.
"Laa, cuti jee laa. Tak lingkup laa company kite tuu kalau kau off sehari. Bukan selalu pon kan kau off."
Kata-kata Talha itu melegakan hati Haris "Thanks bro."
"By the way, ape 'hal' kau tuu?" tanya Talha.
"Erm, actually aku ade bawak balik budak kat umah aku. Dia cedera sikit."
"Loh, anak sape kau main kutip tuu. Kang mak bapak budak tuu cari camne?"
"Daa tuu takkan laa aku nak biar jee dia sesorang ngan luka dia tu. Kesian pulak aku."
"Haih, teruk ke luka budak tuu?"
Haris menghembus nafas, serba salah pula dia ingin memberitahu keadaan Faiz itu. Dia sendiri bingung. "Nanti bile-bile kau free, datang ah sini."
"Yolaa. Okayy ahh tengah drive nie, nak amik anak aku. Kang accident lak aku gayut dengan kau nie. Bye."
Haris mencebikkan mukanya. "Heh, bye." panggilan itu ditamatkan. Hatinya tiba-tiba tergerak untuk menjenguk Faiz. Segera dia melangkah menuju ke bilik Faiz.
Pintu bilik itu dibuka perlahan. Matanya tertancap ke arahnya Faiz yang sedang lena diulit mimpi. Dia tersenyum, puas dapat membantu budak itu.
Apa sebenarnya yang berlaku kat Faiz? Kenapa sampai lubang anus dia ada koyak dan luka? Siapa yang buat macam tuu kat dia? Soalan-soalan itu timbul mengasak fikiran Haris. Takpe laa, dia sendiri akan menanyakan hal itu kepada Faiz nanti.
=
Faiz mengeliatkan badannya. Dia baru sahaja bangun. Puas betul dapat tidur petang-petang nie. Kalau dulu masa dia kat asrama, jangan harap nak dapat rest sekejap waktu sebegini. Tetapi, itulah sesuatu yang dirinduinya sekarang. Dia menyesal kerana mengikut telunjuk hatinya yang dibuai nafsu.
Perlahan-lahan dia cuba untuk bangun. Rasa sakit di lubang anusnya sudah tidak teruk sangat. Dia berjalan menuju ke pintu bilik dan keluar dari bilik itu. Dia ingin mencari Haris.
Suasana disekeliling rumah itu sunyi, seperti tiada orang. Dia melihat ke ruang tamu. Takde. Di dapur pon takde. Mana pulak pegi Abang Haris nie? Faiz mundar-mandir di setiap pelosok dalam rumah itu. Adakala tangannya menyentuh lubangnya yang berasa sedikit pedih itu.
Setelah puas mencari lelaki itu tetapi tidak ditemui, dia melabuhkan punggungnya di salah satu kusyen yang diletakkan di ruang tamu. Matanya memerhati sekeliling. Secara tidak sengaja, dia terfokus ke arah sebuah bingkai gambar yang terletak di atas meja TV. Faiz mengambil bingkai gambar tersebut.
Di dalam gambar tersebut, kelihatan Haris dalam keadaan mesra bersama seorang wanita. Mereka terlihat sangat bahagia. Masing-masing menunjukkan cincin yang elok terletak di jari mereka. Abang Haris dah kahwin ke? Tiba-tiba hatinya terdetik rasa kecewa.
Eish, asal pulak aku nak kecewa. Abang Haris tuu bukan boyfriend aku pon. Dia daa tolong aku pon daa bersyukur, omel hati Faiz cuba mengusir perasaan yang hadir ketika itu. Mengarut sahaja dia nie.
Pintu rumah kedengaran dibuka. Cepat-cepat Faiz meletakkan bingkai gambar itu di tempatnya semula. Haris masuk dan kelihatan berberapa beg plastik dijinjing olehnya. Dia tersenyum melihat Faiz disitu "Baguslah Faiz daa bangun, nie abang ada beli nasi ayam untuk dinner. Jom makan."
Faiz hanya mengangguk dan mengikut langkah Haris menuju ke meja makan. Mereka menikmati makan malam bersama sambil berbual-bual. Usai siap makan, Haris mengemas meja makan itu dan membasuh pinggan-pinggan yang digunakan. Faiz menawarkan dirinya untuk membantu tetapi ditolak oleh Haris. Sudahnya, Faiz hanya duduk termenung di meja makan itu.
Haris kembali duduk di meja makan itu, "Tuu tempat luka tuu sakit lagi ke?" tanya Haris.
"Erm, daa kurang sikit rasa sakit dia." jawab Faiz sambil menunduk, segan. Malu pula dia berbual tentang luka di lubang punggungnya itu.
Haris perasan yang Faiz sedang malu ketika itu, "Takyah laa malu-malu dengan abang. Abang okay jee. Cuma abang pelik. Kenapa bole jadi macam tuu?"
Faiz menghela nafasnya perlahan. Mungkin dia patut ceritakan kepada Haris apa sebenarnya yang berlaku. Haris berhak tahu, kerana dia sudah membantu Faiz. Faiz memandang Haris "Abang nak tau apa yang jadi?"
Haris mengangguk. Dia sendiri benar-benar ingin tahu apa yang terjadi kepada Faiz sehingga mendapat luka sebegitu. Sesuatu yang tidak normal baginya, kerana satu sahaja penyebab yang boleh dikaitkan dengan luka yang terjadi di lubang anus Faiz itu berdasarkan pemerhatian doktor yang merawat Faiz semalam.
Faiz diliwat. Seseorang telah meliwat remaja itu. Itulah yang diberitahu oleh doktor itu.
"Ini semua salah saya. Saya khilaf..."
YOU ARE READING
DUDA (Gay Story)
RomanceRyan, seorang guru praktikal ditakdirkan untuk bertemu dengan Talha, yang merupakan seorang duda dan ayah kepada pelajarnya. Mungkinkah Talha ditakdirkan untuknya selepas apa yang berlaku antara dirinya dengan bekas kekasihnya?