الفصل الأول

493 23 0
                                    

استغفرالله العظيم واتوب اليه ❤️
صلو على النبي ❤️
( جوازة لظروف طارئة ❤️)

*******************************

الفصل الأول ❤️

العروسة قربت تخلص!.

استمعت صديقات العروسة لجملة الميكب آرتيست والتي قاربت على الانتهاء من تزيين العروس وهن يسرعن ف الانتهاء من زينتهم.... ولاكن الصديقة المقربة وابنة الخال مازالت تساعد العروس ولم تجهز بعد

_ كوكي يلا بسرعة انتي مجهزتيش خالص واحنا لازم نسيب الأوضة للعروسة علشان السيشن الداخلي مع العريس.

* التفتت كاميلا ل صديقتها نورهان وهي تحدثها ونظرها مثبت على ماتفعله.

_ ماشي ي نور ثواني هخلص وهلم حاجتي واشوف مكان اجهز فيه.

_ كوكي انتي كدة مش هتلحقي حاجة فعلا اسمعي كلام نور وروحي احجزي أوضة اجهزي فيها.

_ ي شباب هدوو كدة وانتي ي عروسة ريلاكس خالص وانا هتصرف الاوتيل كله كومبليت انتو ناسين اننا ضباط وناس كتير وكبيرة جاية مش هينفع نوسع مكانا كدة.. انا هتصرف ف غرفة فاضية.

* علمت هنا ( العروس) وابنة عمة كاميلا  ان كاميلا لديها ماتقوله ولاكن لا تريد البوح به امام الفتيات عندما ضغطت على يديها وهي تطليها بطلاء الأظافر ف صمتت

_هنا محدثة الفتيات.... خلاص ي بناات انزلو استقبلو الناس وكوكي هتنزل بعد ما تجهز ف أوضة من اوض العيلة...

* وبالفعل نزلت جميع  الفتيات لاستقبال المعازيم نيابةً عن صديقتهم لحين نزولها...

بالأعلى عند هنا وكاميليا... التفتت هنا لكاميلا متحدثة

_ هنا باستفهام.. ... في اي ي كوكي ناوية على اي.

_ كاميلا ... مفيش حاجة ي هنون متشغليش بالك انتي.

_ هنا... قوليلي بقي مش انا هنون حبيبتك.

_ كاميلا بتنهيدة... هروح اجهز عنده ف السويت ي هنا.

_ هنا بصدمة..... بتهزري صح.

_ مش قدامي غيره اعمل اي وكدة كدة سيادة اللواء معاه ف السويت مش هنكون لوحدنا.

_ متأكدة من قرارك مش عايزانى تتضايقي انهاردة بالله عليكي ي كاميلا انتو مش بتتجمعو الا لما تمسكو ف بعض.

_ انا مش بعمل حاجة هو الي اظاهر نسي احنا اتجوزنا ليه يعني كانه مش جوزي اصلا دي مجرد ورقة بتحلل وجودنا ف اي وقت.

_ خلاص اهدي كدة وعايزاكي مبسوطة بقى علشاني انهاردة..

* ابتسمت كاميلا بسعادة وحدثت هنا
_ مبسوطة ده انا هطير من الفرحة وهنخربها تحت ميغركيش اني ظابط كفاءة الصبح وبليل نقلبها نايت كلوب عادي....

جوازة لظروف طارئة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن