𝑩𝑨𝑩 1- 𝑴&𝑺

105 9 0
                                    

Tembakan demi tembakan dilepaskan oleh musuh , satupun tidak mengena pada kumpulan mereka . Setiap tembakan yang dilepaskan kepada musuh , pasti turunya titisan darah yang mengalir jatuh . Demi Negara , lelaki tegap dan tegas itu sanggup menggadaikan nyawa .

BANG ! BANG !

Dirinya tidak akan mengalah begitu sahaja , dia terus menerus menembak secara berbalas , sehingga ramai dikalangan musuh mati bergelimpangan di atas daun kering .

" Alpha ! Kaki aku ! Argh ! " Kedengaran jelas raungan salah seorang dari ahli ggk tersebut memberi satu isyarat kesakitan kerana kakinya ditembak oleh musuh .

" Wait black , alpha copy that " dengan sepantasnya , Yaqin berlari kearah batu besar yang disandar oleh Tengku secara senyap supaya tidak diketahui oleh musuh .

" Aduh , slow slow lah gila ! Sakit ni ! " Tengku cuba menahan sakit apabila Yaqin mengikat luka tersebut agak kuat , menggunakan kain kecil milik Tengku .

" Kau ni , bende macamni pun tak boleh nak tahan , manja " sindirnya .

" Yang lain , keep going ! " Yaqin memberi arahan kepada Harris dan Farhan , lalu menekan tombol kecemasan pada alat mendengar khas untuk bantuan . Mereka berdua hanya mengikut arahan .

Setelah Tengku mendapat rawatan dipangkalan , Harris bersama Farhan kembali dengan wajah biasa .

"Macam mana ?" Soal Yaqin .

" Semua selesai Kapten , Dan Kami sudah dapat barang terlarang tu , cuma...lelaki bertopeng tu hilang bila kitorang kejar " jawab Harris .

" Aduh , masalah betullah . Nanti kalau Aku jumpa , memang nahas natang tu " rengus Yaqin . Cepat benar Tiger tu melarikan diri , ini membuatkan Yaqin bertambah bengang .

" Good news , Kita semua diberikan cuti , seperti yang diarahkan komander . Harap harap la mission tak kacau masa cuti " jelas Farhan , tersengih . Kalau bab cuti , mesti dia laju .

" Okay , thanks untuk Tu " Balas Yaqin .

" You're welcome bro , tak sabar Aku nak jumpa Reyna . Lagipun Aku ni rindu kat dia " jelas Farhan , merenung ke langit .

Yaqin dan Harris merenung matanya , tajam . Tahulah kitorang single , tapi tak payahlah menunjuk kat kitorang !

" Relax bro , kalau nak jugak , Aku carikan okay ? Hehe..."

Sabo jela dapat member macam ni....
























" Mira....jomlah teman Aku gi airport ! " Rayu Helena kepada Aku . Aku mengendahkan saja , kerana dia datang kesana hanya untuk menjemput abangnya , Harris . Setelah 4 bulan Helena berpisah dengannya kerana operasi , baru hari ini dia mendapat peluang .

" Kau ni , kalau Aku gi sana pun , tak ada gunanya . Sebab banyak buku buku murid aku tak tanda " hidup sebagai seorang guru atau ustazah tidak senang . Lagi lagi bila banyak buku perlu ditanda . Sungguh letih !

"Please...kalini je , lepastu Aku tak kacau kau dah "

Aku mengalah .

" Yelah , kejap Aku nak bersiap " Aku berdiri , melangkah ke almari mencari baju yang sesuai .

" Oii ! Aku tak nak bawak sekali ke ?! " Soal Layla mencebik . Dahla tanya Aku je , nak tinggal la tu !

" Kau pun bersiaplah , takkan nak biarkan ko sorang pulak " Balas Helena .

" Okay ! Thanks and love you too !! "

Sesampai saja kami bertiga di Airport , Kami bertiga menunggu di tempat menunggu berhampiran kafe .

LOVE YOU , MRS . ALPHA ( NEW VERSION)Where stories live. Discover now