𝑩𝑨𝑩 6 - 𝑴&𝑺

41 4 0
                                    

Dua bulan kemudian....

Aku berjalan untuk mencari kantin yang
terletak tidak jauh dari kereta , untuk membeli roti sardin sekadar untuk mengisi perut . Kunyahan Aku terhenti apabila melihat seseorang bersama Rakan sekerja nya berjalan kearah kantin . Aik , belambak kedai berhampiran sini , tempat Aku makan jugak kau pilih ye ? Tak lain tak bukan , mestilah Arash , orang yang dari dulu mohon dan melamar Aku menjadi isteri , namun ditolak secara mentah oleh Aku .

" Kau dah kenapa Mira ? Anything wrong ? Roti tak sedap ke ? " Soal Layla apabila melihat reaksi Aku bertukar .

" Mana ada , sedap je . Cuma...."

" Cuma apa ? " Sempat Layla memandang sekeliling , Dan ya , Layla pun bertukar reaksi .

" Aduh , asal jantan tu ha ? Pelik betul , tak habis habis nak kacau kau kat sini . Kalaula yaqin ada- " Belum sempat Layla menhabiskan ayatnya , Aku memotong .

" No , Aku tak nak dia tahu . Lagipun dia bukan sesiapa pun dalam hidup aku " Aku menyambung kunyahan roti sardin yang masih tersisa didalam mulut .

" Sampai bila ? Sampai Yaqin tahu sendiri ? Kau jangan , dahlah pakcik suruh Yaqin tengokkan kau , Jaga kau . Kalau dia tahu sendiri , nauzubillah la jawabnya "

Amboi , melebih lak Layla ni !

" By the way , bila diorang akan balik sini ?" Aku bertukar topik . Kini kami berjalan untuk kearah kereta .

" Entah , tapi...kalau diorang habis awal , mungkin bertolak next month "

" Oh...macamtu "

" ena mana ? Asal dia tak ada harini ? " Layla pula mengacukan soalan kepada Aku . Tapi pelik juga , semalam pun helena tidak datang kesini . Helena jarang cuti jika tiada urusan .

" Entahla Aku , maybe dia ramai patient kot harini , Tu yang tak boleh nak join kita "

" Mungkin...tah tah , dia rindu kat ris , manja punya budak " Balas Layla lalu kami ketawa . Aku tak berapa nak kisah , kerana sudah biasa ditinggalkan keluarga atau sesiapa kerana kerja .

Arash yang sedang makan melihat tajam kearah Aku , muncul sengihan jahat dibibirnya .














" Red , kau dah bole jejak tak mana diorang bawak bravo ? " Soal Yaqin dengan wajah tampak terlalu risau . Dia tidak mahu apa apa terjadi terhadap rakannya itu , lagi lagi apabila dia mendapat tahu bahawa bravo telah diseksa dan dikurung oleh kumpulan musuh ketat mereka , tiger demi mendapatkan semula barang terlarang mereka .

" Done alpha , diorang berada jauh sikit dari sini , belah utara " jawab red apabila sudah dapat mengesan jejak mereka . Kali ini , mereka benar benar tak kan membiarkan tiger terlepas lagi dari kesalahan . Kerana tiger , semua penduduk menjadi takut dan kerana tiger , kampung itu seperti neraka .

Lega sedikit hati nya apabila dapat mengesan jejak tersebut . Sedikit sebanyak dapat membantu mereka .

" Arahkan semua ggk bersiap sedia , dan aturkan mereka untuk berjaga dekat bahagian sepadan utara macam kau cakap tadi , jangan sampai tiger terlepas . Kalau Aku tahu dia terlepas , nahas korang semua , paham !? " Arah Yaqin , kalini dengan lebih tegas .

Sempat dia menoleh kearah ice .

" Ice , kau ikut aku . Aku akan bawak lagi tiga ggk dari pihak sana , untuk bantu kita masuk gudang diorang memandangkan aku dah tahu dimana semua anak buah dan dia sembunyi , paham ! "

" Red , kau kekal kat sini . Kau jangan risau , Aku akan balik . " Balasnya kepada red pula . Semua hanya mengangguk dan mengikut arahan yang ditetapkan .

LOVE YOU , MRS . ALPHA ( NEW VERSION)Where stories live. Discover now