𝐁𝐀𝐁 13 - 𝐌&𝐒

31 0 0
                                    

Sudah genap hampir tiga bulan sejak kejadian itu , kini hidupku kembali normal. Aku benar benar berharap agar peristiwa itu tidak akan menghantui aku lagi .kesemua murid muridku hampir dekat dengan cuti peristiwa selama seminggu , jadi keterujaan mereka akan terlebih memandangkan hari ini merupakan hari jumaat .

Setiap satu langkah , murid murid yang sedang berjalan tidak lokek memberi salam , sebagai penghormatan mereka kepada Aku yang bergelar ustazah dan guru . Kadang kadang Aku membalasnya dengan sekuntum senyuman , ataupun menjawabnya .

Sampai saja dibilik guru , Aku duduk seketika sebelum memulakan kerja didalam fail yang bertimbun semenjak Hari lepas .

" Aduh , banyak jugak aku tinggal . " Keluhku sedikit . Tetapi seseorang menegurku dari belakang , ustazah nasyirah .

" Mira , kak ada dapat bunga dari seseorang , tapi kak tak kenal la pula , katanya nak bagi pada kamu " katanya sambil menghulurkan bunga itu . Tanpa berkata apa apa , Aku mengambilnya walaupun rasa pelik melanda .

" Hurm , takpalah kak terimakasih ya tolong amikkan "

" Sama sama Mira " usai saja berkata begitu , dia melangkah pergi ke tempatnya . Aku membelek belek sedikit bunga itu , manalah tahu jika Ada kad atau surat kecil terselit disebalik bunga bunga itu .Dan ya , Aku menjumpai kad bewarna hijau .

Dari : Y

Hello sayang , Aku ni yang bagi kau bunga ni , sebagai tanda terima kasih jagakan mak aku .Dan...terima kasih juga jadikan Aku tunang kau . Aku akan berjuang sekuat tenaga Aku untuk halalkan kau mulai saat ini , tunggu Aku ..

Sesudah membaca surat itu , tercipta satu senyuman sekali lagi . Lagi berbunga hati ini jadinya . Aku mengeluarkan satu demi satu bunga tersebut , memasukkan kedalam pasu bunga .

" Sayang jugak dia ni pada Aku eh ? Hurm "













Kem sungai udang , melaka .

Seperti biasa , dia harus melatih kesemua prebet yang baru melepasi kesemua latihan apabila sudah menjadi salah seorang dari komando .bukannya senang untuk melatih , mental dan fizikal juga harus dijaga dengan rapi .

Yaqin memandang telefonnya lama , mahu menghantar mesej itu atau tidak kepada si dia ? Perlukah ? Masih tertanya . Harris yang melihat itupun datang menghampiri Yaqin .

" Kau ni apahal ? Serius je memanjang , senyum ah sikit . Tadi muka gerun sangat depan diorang " tegur Harris , mengambil tempat disebelahnya .

Yaqin menggeleng .

" Aku okay je , biasalah nak latih budak budak baru tu kena tegas , displin kena jaga . Kau tu tahu manjakan aje " berkerut dahi Harris mendengarnya , mereka yang ketawa setiap kali melihat Aku , tapi Aku pula yang kena .

" Aik aku pula yang kena "

" Eleh pengantin baru ni , buat tak tahu pulak , Aku hempuk karang baru tahu " untuk pengetahuan , Harris dan Layla telah sah menjadi suami isteri pada bulan lepas . senang cerita , baru balik dari ' honeymoon ' .

" Eyy , jangan nak mention mention eh tunang orang "

Author : ha mulalah tu nak mention sesama sendiri 🌚

Tengku yang melihat mereka berdua menggeleng , ada saja mereka berdua ini . Dia pula ? Masih tiada peneman lagi . Kalau nak ajak Farhan sedih sekali , dia pula ada reyna . Sedih juga hidup lelaki bernama Tengku ini .

" Oi Tengku adham irsyad , bila nak ada peneman ? Menyingle je setiap masa " soalan maut itu mula didengari Tengku apabila Harris menyoalnya . Haih , tak ada soalan lain ke ?

LOVE YOU , MRS . ALPHA ( NEW VERSION)Where stories live. Discover now