Derde persoonHet is elf uur s' ochtends, over een uurtje komen Koen en Raoul. Matthy gaat vandaag, met Robbie naar het huis van Rob wat nu ook zijn huis is.
"Matt Matt" fluistert Rob, in Matthy zijn oor om hem wakker te maken. Matthy draait en kreunt een beetje, "word je wakker, we gaan zo naar huis" fluistert Rob weer en kroelt in Matt zijn haar. Langzaam gaan Matthy zijn ogen open, en draait zijn hoofd beter in de hand van Rob.
"Zullen we even omkleden, dan kan je daarna weer lekker in bed liggen" grinnikt Rob. Matthy knikt en gaat op de rand van het bed zitten, Rob had al een zetje kleren klaargelegd voor Matt.
Als Rob Matthy heeft geholpen met zijn kleding aantrekken, wordt het ontbijt gebracht, gewoon een simpel broodje met kaas.
Langzaam begint Matt ervan te eten. Als hij zijn broodje op heeft en zijn water heeft opgedronken gaat hij weer liggen."Klaar om te gaan?" Vraagt Raoul, als hij de kamer binnen loopt. "Bijna als iemand zo'n gele rolstoel wil halen van beneden, dan kunnen we gaan" zegt Rob, waardoor Raoul zijn weg naar beneden maakt om ééntje te halen. Ze willen Matthy het stuk naar de auto niet laten lopen, dat is nog iets te ver voor nu.
"Kom Matt" zegt Rob wanneer Raoul de rolstoel naast het bed heeft gezet. Matt reageert niet. "Hij slaapt" zegt Koen, Rob knikt en tilt Matthy op en zet hem in de rolstoel waardoor hij wakker wordt. "Hey maatje lekker geslapen?" Vraagt Koen, Matthy knikt.
Dokter Peeters komt de kamer binnen lopen, en haalt de tube sondevoeding van de paal, ook maakt hij Matthy los van alle andere apparaten, en haalt nog even snel het infuus uit zijn hand. "Als jullie bij de apotheek beneden nog even zijn sondevoeding ophalen dan mogen jullie gaan" zegt Peeters, "komt goed" zegt Raoul.
Het heeft een tijdje geduurd, maar ze hebben een gevulde weekend tas, waar Matt zijn sondevoeding in zit. Ze hebben in totaal drie kwartier gewacht bij de apotheek. Matt is bijna in slaap gevallen, en Rob werd met de minuut meer geïrriteerd. Maar nu zitten ze rustig in de auto op weg naar huis. Matthy is dit keer wel in slaap gevallen, de afgelopen week heeft veel in pack op hem gemaak, en is daardoor wat vermoeider ook haalt hij zijn slaap in.
-
"Mattje word je wakker we zijn er" fluistert Rob, en wrijft over de wang van Matthy. "Hmm" kreunt Matt "kom" grinnikt Rob. "Nee slapen" zegt Matthy dromerig, "dat kan zo als we even naar binnen gaan" zegt Rob, en wacht op antwoord. Antwoord krijgt hij echter niet, wat hij wel terug krijgt is een zachte snurk. Rob pakt Matt op en loopt met hem naar binnen, en legt hem op de bank neer met een dekentje.
-
"Rob wat doe je" vraagt Matthy, wanneer hij wakker wordt en iets bij zijn neus voelt. "Ik ben even je sonde aan het schoonmaken en geef je daarna nog wat" zegt Rob. "Hmm oké" zegt Matthy en gaat weer verder slapen.
A/n
Ik heb dit geschreven terwijl ik eigenlijk moest avondeten maar heb daar geen zin in
JE LEEST
Another version of me, i was in it.
FanfictionMatthy heeft een slechte thuis situatie hij word misbruikt mishandeld. Door zijn ZUS en BROER?! Dan komt hij iemand tegen die zijn leven een stukje minder donker maakt #1 comfort #1 gevecht #1 veilig #2 sh #3 misbruik #3 ziek