အပိုင္း(၆)စေတးမႈ

100 1 0
                                    

မင္းသားေလး ေမြးဖြားၿပီး ၇ရက္ေျမာက္ေန႔၌ နန္းေတာ္ထဲတြင္ မင္းသားေလးအတြက္ ဆုေတာင္း ေမတၱာ ခံယူပြဲ က်င္းပ ရန္ျပင္ဆင္ ေနၾကသည္....သုရာန " ဒီေန႔သားေတာ္ ေလး လူ႔ေလာကကိုေရာက္လာတာ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ၿပီ ေနာ္ ပဒုမေဒဝီ "ပဒုမ " ဟီး....သား ေတာ္ေလးကခ်စ္စရာႀကီးေနာ္ အကို ၾကည့္ရတာ အကိုနဲ႔တူတာထင္တယ္ " ရယ္ႀကဲႀကဲနဲ႔ေျပာသည္သုရာန "ကိုယ့္ေဒဝီလည္း ပြဲတက္ရန္ျပင္ဆင္‌ ေတာ့ေလ‌‌ေနာ္...."ပဒုမ "ဟုတ္ကဲ့အကိုေတာ္ ေဒဝီျပင္ထားလိုက္မယ္ အကိုလည္းျပင္ေတာ့ေလ"သုရာန "မွန္လွပါဗ်ာ"သုရာနမွ စေနာက္ကာက်ီစယ္ ေလေတာ့ ပဒုမေဒဝီသည္ သုရာနရင္ဘက္ကိုလက္ေသးေသးေလးျဖင့္ထုကာ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌အလိုမက်ေသာ အသံျဖင့္ " ဟြန္း...အကိုေနာ္" ဟုေျပာ ေလေတာ့ သုရာနတစ္ေယာက္ ပဒုမေဒဝီ၏အမူအရာေၾကာင့္ အခ်စ္ပိုရျပန္သည္....သုရန "ခ်စ္တယ္ကိုယ့္ေဒဝီ" ဟုဆိုကာ ရင္ခြင္ထဲသိုညႇင္သာစြာထည့္ဖက္ထားလိုက္သည္....ပဒုမသည္လည္း သုရာန၏ရင္ခြင္ထဲမွ သုရာနပါးကိုလက္ျဖင့္ကိုင္ကာ ေမာ့ၾကည့္လ်က္ " ခ်စ္ပါ့ကိုယ့္ရွင္ " ဟုၾကည္ႏူးစြာ ေျပာေလသည္....(AN - သုရာန နဲ႔ ပဒုမ Roတဲ့ အေၾကာင္းကို ထည့္ေရးထားရသလဲဆို ေတာ့ ပုံမွန္မဟုတ္လိုပါေနာ္ ေနာက္ပိုင္းသိလာပါလိမ့္မယ္ ဘာလိုထည့္ေရးရသလဲဆိုတာ....)ပြဲေတာ္က်င္းပရန္သုံးနာရီအလို......နန္းေတာ္လွ်ိဳ႕ဝွက္ေျမေအာက္အေဆာင္သို႔ ဆရာႀကီးအဌရာန အရင္ဝင္ကာ သုရာန ဝင္သည္ ၿပီးမွ ပဒုမေဒဝီသည္ မင္သားေလးကို ေပြ႕ခ်ီကာ လိုက္ဝင္ ေလသည္....အခန္း‌ေဆာင္ထဲတြင္ ေ႐ႊသားတိုအတိျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ မဟာမာလာနတ္မင္း ႏွင့္ မဟာ ပဒုမုတၱရနတ္မင္း႐ုပ္ထုတိုသည္ယဥ္သက္ရႈ ေမာဖြယ္ရာ အတိျဖစ္ ေလသည္ ႐ုပ္ထုတိုေရွ႕ဥ မၿငိမ္းႏိုင္ ဆီမီးတိုျဖင့္ပူေဇာ္ထားကာ အလြန္တရာမွ သန႔္ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ ဝိညာဏ္ ေရအိုင္ေတာ္လည္းတည္ရွိသည္ ထိုေရအိုင္သည္ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌အခန္းေဆာင္အျပည့္ျဖစ္ေနကာ ႐ုပ္ထုထားရာနရာသိုေရာက္ရန္ ေက်ာက္ခင္းလမ္းတံတားေလးရွိသည္....ေက်ာက္ခင္းလမ္းကိုျဖတ္ကူးၿပီးမွသာ ႐ုပ္ထုေနရာသိုေရာက္မည္ျဖစ္သည္....အခန္း ေဆာင္၏ နံရံ အုပ္ခ်ပ္တိုင္းတြင္ ေရွးေဟာင္းက်မ္းစာမ်ားစြာကိုထြင္းထုထားသည္....႐ုပ္ထုႏွစ္ခုေရွ႕၌ ေရွးေဟာင္းရာဇ္ပုလႅင္ကဲ့သို ေက်ာက္စာမ်ားထြင္းစားသည့္ ပုလႅင္တစ္ခုရွိသည္...ထိုပုလႅင္နားသို ဆရာႀကီးသည္ လမ္းေလွ်ာက္သြားကာ ႐ုပ္ထုတိုအား ဦးစြာဂါရဝျပဳသည္ ထိုေနာက္ သုရာနႏွင့္ ပဒုမေဒဝီတိုကို ထိုပုလႅင္နားသိုလာေရာက္ရန္ေခၚသည္....ပုလႅင္နားထို ေရာက္ ေသာအခါ....ဆရာႀကီး " ပဒုမ နဲ႔ သုရာန ခ်ိတ္ပိတ္မယ္ဆိုတာေသခ်ာၿပီလားကြယ္ ေသခ်ာစဥ္းစားပါအုံး....သုရာန " စဥ္းစားၿပီးသြားပါၿပီ "ပဒုမ " ဟုတ္ပါတယ္ဆရာႀကီး ဒါဟာသား ေလးအတြက္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းပါပဲ....ဆရာႀကီး "ဆရာႀကီး " ဟုတ္ၿပီကြယ္ ....ဝိဉာဏ္အစြမ္းကို ခ်ိတ္ပိတ္ထားတယ္ဆိုတာ ကြယ္ကူတဲ့အစီအရင္တစ္ခုေတာ့မဟုတ္ဘူးကြဲ႕..."(AN - ဒီေနရာမွာ ခ်ိတ္ပိတ္အစီအရင္အေၾကာင္း ေျပာပါမယ္ ခ်ိတ္ပိတ္အစီအရင္မ်ားစြာရွိပါတယ္ အဲ့ထဲမွာမွ မွတ္ဉာဏ္ကိုခ်ိတ္ပိတ္တာ အဆင့္ကိုခ်ိတ္ပိတ္တာ စြမ္းအားကိုခ်ိတ္ပိတ္တာ မူလဝိဉာည္အစြမ္းကိုခ်ိတ္ပိတ္တာဆိုၿပီး ရွိပါတယ္ အဲ့အစီအရင္ ေတြဟာ ဒုတိယတန္းစားအစီအရင္ထဲမွာပါရွိပါတယ္ အဲ့အစီအရင္တြက ဒုတိယတန္းစားျဖစ္တဲ့အ ေလွ်ာက္ အစီအရင္ျပဳလုပ္ရာမွာလည္း လိုအပ္ခ်က္ႀကီးမားလွပါတယ္ အခုေတာ့ အခန္းနဲ႔ဆိုင္တဲ့ သိုင္းဝိဉာည္စြမ္းအား ခ်ိတ္ပိတ္တဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာပါမယ္ အခ်ိတ္ပိတ္မဲ့သူရဲ႕စြမ္းအားဟာ အနိမ့္ဆုံး ရာဇနာထ တတိယအဆင့္ ေခၚ ေနာက္ဆုံးအဆင့္စြမ္းအားရွိရပါမယ္ ထိုကဲ့သိုစြမ္းအားရွိသူ သုံးေယာက္လိုအပ္ပါတယ္ ထိုေနာက္ ေရွးေဟာင္းပထမတန္းစား နတ္အဆင့္လက္နက္လိုအပ္ပါတယ္ ေနာက္ၿပီး ႏွစ္ကာလၾကာရွည္စြာဖိႏွိပ္ျခင္းအတြက္ ႏွစ္ရွည္သားရဲအျမဳအေတး သိုမဟုတ္ နတ္ဘုရားေသြးတစ္စက္လိုအပ္ပါတယ္....အဲ့ဒါေတြအားလုံးအသုံးျပဳၿပီးဖိႏွိပ္ရပါမယ္....ျပဳလုပ္ပုံကိုေတာ့ စာထဲမွာရွင္းျပထားပါမယ္....)သုရာန " ကြၽန္တာ္တိုသိပါတယ္...သိုေပမယ့္ သားလးအတြက္စိတ္ခ်ခ်င္တယ္ဆရာႀကီး "သုရာနတစ္ ေယာက္ ပဒုမေဒဝီလက္ထဲမွာ မိမိရင္ေသြးငယ္အားၾကည့္ကာ ေျပာသည္....ပဒုမ " ဟုတ္ပါတယ္ဆရာႀကီးရယ္ သားေလး သာအဓိကပါ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ သား ေလးကို ေမြးရထားရတာ ဒီသား ေလး တစ္‌ ေယာက္ပဲရွိပါတယ္ ဆရာႀကီး ဒီသား ေလး အတြက္ ေဘး‌‌ကင္းဖိုဆိုဘာပဲရင္ဆိုင္ရ ရင္ဆိုင္ရ ရင္ဆိုင္ဖိုအသင့္ပါပဲဆရာႀကီး..."ပဒုမေဒဝီသည္ သုရာနကိုတစ္လွည့္ လက္ထဲမွ သားငယ္ ေလးကိုတစ္လွည့္ၾကည့္ကာ ေျပာေလသည္....။ဆရာႀကီး " ကဲေကာင္းၿပီကြယ္ ဒါဆိုလည္း အစီအရင္စလိုက္ရေအာင္....ကေလးကို ဒီေရွး ေဟာင္း ေက်ာက္ပုလႅင္ ေပၚတင္လိုက္...."ဆရာႀကီးရဲ႕ စကားဆုံးသည္ႏွင့္ ပဒုမေဒဝီတစ္‌‌ ေယာက္ မိမိလက္ထဲမွ ကေလးငယ္ ေလးကို ေက်ာက္ပုလႅင္ ေပၚသိုတင္လိုက္ေလသည္.....ကေလးငယ္‌ ေလးကို ေက်ာက္ပုလႅင္ ေပၚသိုတင္ၿပီးသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ဆရာႀကီးမွာ ခ်ိတ္ပိတ္ျခင္းအစီအရင္ကိုစတင္ ေလသည္....ဆရာႀကီးမွ မႏၲတစ္ခုကို႐ြတ္ဆိုလိုက္သည္ " Ado Malar Ado BaDuMaoutTaya saya harmal haygo Masaral ShalDae Bahao MaouLa Wthar Haeì...အာဒို မဟာလာ အာဒို ပဒုမုတၱရ ေစးရာ ဟာမယ္ ေဟဂို မာစရယ္လ္ ရွဲဒယ္လ္ ဘ(အ)ဟို မဟုလ ဝါသရာ ေဟအိ....စခ်ီတဲ့မႏၲန္ကို႐ြတ္ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ အခန္း ေဆာင္ရွိ နံရံမ်ားမွ ေရွးေဟာင္း ေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ေက်ာက္ပုလႅင္မွ ေက်ာက္စာမ်ားမွာ အေရာင္မ်ား တလဲ့လဲ့ ေတာက္ပလင္းလက္လာသည္....ထိုေနာက္ ဦဆရာႀကီးမွ ကေလးငယ္၏ ဦးေခါင္းဘက္ သုရာနႏွင့္ ပဒုမတိုသည္လည္း ကေလးငယ္၏ လက္ဝဲလက္ယာ ေနရာအသီးသီးယူၾက၍ အစီအရင္ကိုစတင္ေလသည္....မင္းသားေလး၏သိုင္းဝိဉာဏ္ကို ေပၚေပါက္လာ ေအာင္ဆရာႀကီးမွ မိမိအစြမ္းျဖင့္ ဖိအား ေပးလိုက္သည္ ဖိအား ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ႏွဖူးမွ သိုင္းဝိဉာည္ အမွတ္အသားႏွစ္ခုဟာ ေပၚေပါက္လာကာ သိုင္းဝိဉာည္ႏွစ္ခုထြက္ ေပၚလာသည္....သုံးဦးစလုံးသည္လည္း မိမိတို၏ ဆိုင္ရာသိုင္းဝိဉာည္ကို ထုတ္လိုက္သည္...ထိုေနာက္ ႏွစ္တစ္ေသာင္း ေရနဂါးလိပ္ ေခၚ ႏြားဦးခ်ိဳလိပ္ ၏ ျမဳအေတးကို ဆရာႀကီးမွ ထုတ္ကာ မင္းသားေလး၏ ႏွဖူးအလယ္ သိုင္းဝိဉာည္အမွတ္ရွိရာေနရာထဲသို ထိုအျမဳအေတကို ထည့္လိုက္သည္....ထိုအျမဳအေတးကို ထည့္ၿပီးသည္ႏွင့္ ဆရာႀကီးသည္ စိတ္စြမ္းအားျဖင့္ ကေလးငယ္၏ စိတ္ဝိဉာဏ္ ကမာၻထဲသိုဝင္သြားၿပီး သားရဲအျမဳအေတး ကို ဒုတိယသိုင္းဝိဉာဏ္ အေပၚ ခ်ိတ္ပိတ္မႈစတင္လိုက္သည္...ဆရာႀကီးစိတ္ဝိဉာဏ္ကမာၻထဲ၌ခ်ိတ္ပိတ္ေနစဥ္....သုရာန ႏွင့္ ပဒုမတိုသည္လည္း....ကိုယ္ပိုင္စိတ္စြမ္းအားမ်ား မင္းသားေလးထဲသိုထည့္ရန္ျပင္လိုက္သည္....ထိုစဥ္ ပဒုမမွ " တတိယအဆင့္စိတ္ဝိဉာည္က်င့္စဥ္အတက္" ဟုဆိုကာ စိတ္ဝိဉာည္ ကိုထုတ္လိုက္သည္....။ထိုသိုထုတ္လိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ မိမိခႏၶာကိုယ္အႏွံလြမ္းၿခဳံထားေသာ ပထမအဆင့္ စိတ္ဝိဉာည္က်င့္စဥ္ အစီအရင္သည္ ကြယ္ေပ်ာက္ကာ မူလအသြင္ထြက္ ေပၚလာခဲ့သည္....။ပဒုမ ၏ခႏၶာကိုယ္အႏွံ၌ ပန္ေရာင္အေငြ႕မ်ား ရစ္ပတ္ၿခဳံလႊမ္းလာၿပီးဟန္ ေဆာင္ထားသည့္အသြင္ျဖစ္သည့္ မိန္းကေလးအသြင္မွာ ထိုအေငြ႕မ်ား ေအာက္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား၍ လုလင္ပ်ိဳတစ္ ေယာက္အသြင္ထြက္ ေပၚလာသည္....ပဒုမ ရဲ႕မူလအသြင္မွာ ေသးသြယ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ရွိၿပီး အသားအရည္မွာ ႏူးညံ့ၿပီး ျဖဴေဖြးဝင္းပလွသည္... ဇင္ေယာ္ ေတာင္ကဲ့သိုနက္ေမွာင္သည့္ မ်က္ခုံးမ်ားက မ်က္ႏွာထက္တြင္ ဟန္ဟန္က်က်နရာယူထားၿပီး မ်က္ဝန္းညိဳညိဳႏွစ္ခုဟာ ျမင္ရသူတိုင္းကို ညႇိငင္ထားႏိုင္သည္...ေျဖာင့္စင္းေသာႏွာတံ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ႏွင့္ ေလးကိုင္းသဖြယ္ ေကြးၫႊတ္ေနေသာ ႏႈတ္ခမ္းတိုသည္ ျမင္သူတိုင္းစြဲမက္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ ေအာင္ အခ်ိဳးက်က်နဲ႔ လိုက္ဖက္ညီစြာ တည္ရွိေနသည္...ပဒုမ၏အသြင္မွာ ျမင္သူတိုင္းေငး ေမာရ ေလာက္ ေအာင္ကို ေခ်ာေမာလွပသည့္ လုလင္ပ်ိဳငယ္ေလးတစ္ ေယာက္ျဖစ္ေလသည္....သုရာန တစ္ေယာက္ မိမိအပိုင္ျဖစ္ေသာ ပဒုမ၏ မူလအသြင္ကိုၾကည့္ကာ ၾကည္ႏူးမိေလသည္....

ချစ်၍သာလျှင်....ချည်ခဲ့မိပါသည်..... I Tied It....Only For Love To You.....  Where stories live. Discover now