رواية مجنونة الفهد
الحلقة الثاني والعشرين
بقلمي✎ شهد شراب
_________________________________وقفنا البارت الي فات عند الشباب لما راحو يفطروو في المطعم......
نبدا البارات ده في مكان اول مرة نروحو
في فيلا المقدم ادهم محمد كان في ولد صغير عمرو تقريبا خمس سنين كان بيجري بهدومو الداخلية وكانت بتجري وراه بنت عمرها 20سنة...
البنت: انت ي كلب البحر ي صغير تعال هنا احسن ما ارن على فهد ولا ايه.
كان الولد بيخرج لها لسانو وهو بيقول.
الولد: يعني كده هخاف انا اقعدي على جنب انتي ي خالتو.
بنت تانيه: انت ي واد ي ايهم اعتذر من خالتو يلا بسرعة ي ولد.
ايهم: بس ي ماما خالتو رقية عاوزاني اخد شاور دلوقتي وانا مش عايز الله هو كل حاجة بالغصب يعني.
رقية: والله منا عارفة ازاي انت عمرك خمس سنين بس.
ايهم: علشان انا ابن المقدم ادهم محمد.
ام ايهم: ايهم انا قلت اي اعتذر من خالتك رقية حالا.
ايهم: اووف ي ماما....
الام: ااايييهممم....
ايهم: انا اسف ي خالتو رقية.... خلاص عجبك كده اديني اعتذرت.
الام: ولد والله لقول لادهم بس صبرك عليا.
ايهم: قوليلو وعمو فهد ينقذني هههههه.
***********
نرجع تاني للشباب في المطعم كانو بيفطرو وبيهزرو وحاجة آخر روقان وقطع الروقان ده دخول العسكري...
العسكري: النقيب امل عاوزاكو دلوقتي حالا يلا بسرعةمفيش وقت.
خديجة: لي بس لسا مخلصاش الفطار..
العسكري: الموضوع مهم متتاخروش.
وطلع العسكري والكل وقف وطلع عالساحة الخارجية عشان يعرفو اي الي حصل......
*******
وقبل بساعتين عند الابطال بعد ما اتقسمو لفرق كل واحد راح لمكانه..
طبعاً المكان عبارة عن ارض واسعة وفي فوسطها مبنى كبير وعليه حراسة اسرائيلية كتير..... كان مكان رعد على جبل بعيد شوية عن المبنى لانو رعد القناص هو اسم على مسمى يقنص ويضرب كالرعد....
وجاسر وادهم مهمتهم يأمنو الطريق لفهد ومراد عشان يدخلو وينقذو البنات والاطفال الي بيتم تجارة اعضائهم..
ادهم على الماخشير (السماعة الي بيتواصلو فيها): رعد حَوِلْ حول...
رعد: ايوه معك..
ادهم: اي الوضع.
رعد: البوابة الامامية عليها تقريبا عشر حراس بس في شباك خلف المبنى عندو حارسين تقدرو تدخلو من هناك.
ادهم: تمام.
زحف ادهم وجاسر لحد ما وصلو خلف المبنى وجهزو المسدسات بتاعتهم وركبو كاتم الصوت للمسدس بتاعهم عشان ميتكشفوش.. والاتنين زحفو شوية شوية وبسرعة كل واحد ضرب طلقة في راس حارس ووقعو ميتين وبسرعة جري ادهم وجاسر وسحبو الحراس لمكان بعيد واخدو هدومهم ولبسوهم وراحو وقفو مكانهم... وبعدين راح ادهم للبوابة الامامية وكان معاه رشاش مخدر مخبيه بايده وراح لواحد من الحراس وتكلم معه بالاسرائيلي.
ادهم: ايها الحارس تعال معي لقد رايت شيئا غريبا هناك.
الحارس: انتظر لاخبر القائد.
ادهم: لا وقت هيا لن نتاخر.
ومشي الحارس مع ادهم وادهم بحركة سريعة ضربو على راسو جاب اجلو.. وراح وقف مكانه وبدا يرش المخدر براحة وشوية الكل بدأ يدوخ ووقعو مغمى عليهم..
ادهم: يلا ي جاسر.
جاسر جيه عند ادهم وسحبو الحراس بسرعة لورا.
رعد: ادهم انتبهو في فرقة تانية جاية من الشمال.
ادهم: تمام ي رعد اتصرف من عندك على ما نشوف حل.
رعد: تمام. .. وبدا رعد ينشن على الفرقة بكل دقة ويقتلهم واحد ورا التاني بس واحد من الفرقة شافو وضرب عليه نار ووقع رعد وهو بينزف.
ادهم وجاسر سمعو الصوت وبسرعة راحو وقتلو الجدي الي ضرب على رعد..
ادهم: رعد حول رعد وينك.
ومفيش صوت عن رعد.
ادهم: جاسر احنا لازم نشوف رعد.
جاسر بصوت مكبوت حزناً على صاحب عمرو: مينفعش يا ادهم المهمة هتبوظ يلا.
وادو اشارة لفهد ومراد الي بسرعة دخلو المبنى واي واحد يشوفو يقتلو....
وطبعا بعد صوت ضربة النار بتاعت الجندي اجو الفرق الاحتياطية بسرعة وبدا الاشتباك بين ادهم وجاسر والجنود...
عند فهد ومراد اتفرقو عشان يقدرو يدورو اسرع على الاطفال والبنات...
عند فهد كان ماشي في ممر وكل ما يشوف واحد يقتلو بسرعة وفجاة شاف حارسين واقفين على غرفة وفاتسحب براحة وضرب عليهم نار وفتح الغرفة الي اتصدم من الي جواها...
وعند مراد كان ماشي وفجاة حد ضربو على راسو من وراه ووقع مغمى عليه والشخص ده سحبو لغرفة معينة في هذا المبنى....
نروح بقى عند جاسر وادهم الي تقريبا قدرو يخلصو على كل الجنود الي برة المبنى.
وبعد ما خلصو دخلو المبنى ورا فهد ومراد... وقبل ما هو يدخلو اتصل جاسر على اللواء حسن..
جاسر: ايوة ي افندم.
اللواء حسن: ايوة ي بطل.
جاسر: ي باشا احنا محتاجين اسعاف وقوة عسكرية ضروري رعد اتصاب وفهد ومراد مبيردوش.
اللواء حسن: تمام ي جاسر شوية وبكون الدعم عندكو...
قفل جاسر وراح ورا ادهم دخلو اول غرفة قابلتهم كانت فاضية وراحو للتانية الي اول ما فتحو الباب البنات الي جوا صرخو..
دخل جاسر وقفل الباب بسرعة...
جاسر:اهدو احنا جايين نتقذكو متخافوش...
كان المشهد كالاتي: شوية بنات كانو متبهدلين اوي وجسمهم تقريبا كلو متأذي من الضرب والاعتداء عليهم..
كان جاسر وقف وببص وقلبو بيتقطع عليهم على البنات الي ملهمش ذنب في حاجة لي يتعمل فيهم كده.... وفضل عندهم عشان يحرسهم وادهم راح يدور بباقي الغرف لحد ما وصل غرفة كان فيها سراير وعليها اطفال تقريباً مخدرين وكان في ادوات جراحة وهنا اتاكد انو دي غرفة عمليات سرقة الاعضاء... وفجاة سمع صوت حد جاي من برة فراح واستخبى تحت سرير ودخل على الغرفة دكتور ومعاه حارسين.
الدكتور: هيا بسرعة لننتهي ضعو هذا الطفل هنا.
الحارس: حسنا..
وراح ومسك طفل من الاطفال وشالو وحطو على سرير الجراحة وقبل ما الدكتور يشرح الطفل طلع ادهم وضرب الحارس الاول على راسو وطلع سلاحو وضرب الحارس التاني بالنار...
الدكتور: ماذا يحدث من انت.
ادهم: انا عملك الاسود ي حيلتها.
وضربو بالنار بقلبو وطلعت روحو للي خلقها.
****************
ولحد هنا خلص البارت ده ان شاءلله يكون عجبكو ومتنشوش الفوت وكومنت ظريف جميل زيكو.
سلااااااام👋👋❤❤
YOU ARE READING
مجنونة الفهد (ماري وفهد المخابرات)
Fantasyرواية مجنونة الفهد الرواية عبارة عن كوميديا في اكشن في دراما في رومانسي في كل حاجة كده 😂 الابطال الحلوين: فهد وماري ♡ رعد وهنا ♡ جاسر وفاطمة♡ مراد وخديجة♡