Skinny ass Fabian gick och satte sig vid matbordet och väntade att hans McDonald's skulle komma. Han kolla klockan hela tiden. Han föräldrar skulle komma prick kl. 12. Men nu var de en halvtimme sena. Koris skulle äta en äppelpie. Koris hade på något sätt beställt till sina vänner. Musse skulle ha något, Sniglis skulle ha en Flurry o. s. v. Men tillslut så kom de med de goda luktande påsarna. Påsarna med MCDONALD'S! Fabian hoppade upp och ner efter påsarna.
"Jag vill ha en nugg nu. McDonlad's jag vill ha. Ge mig NUGGETS!", sa Fabian. Hans föräldrar satte påsarna på bordet. Fabian gick direkt till sin plats. Han fick sina nuggets och han var super glad. Det här kanske var bästa dagen i hans liv.
"Fabian, hur kan du vara så smal. Du var större igår. Du har ju blivit en pinne?" frågade Fabians syster. Fabian sa ingenting. Han försökte istället njuta av sina goda nuggs. Men han stördes en gång till av något viktigt.
"Idag ska kanske valet komma. Skol alternativen vi fått som ska ge dig en skola som du ska gå på. Skolan där du ska få en massa olika vänner. Jag har live tracking på brevet. Det kommer om en halv timme.", sa Fabians pappa. Fabian blev spänd, han ville direkt veta vart han skulle gå i skola. Varje minut gick. Fabian blev sakta galen. Nu ville han att han skulle ner till brevlådan. Fabian kollade på klockan. Det hade gått 10 minuter. Tiden gick mer, 20 minuter, 25 minuter. Fabian började äta på sina fingrar och bad till Jesus att det borde ha gått 30 minuter. Han fick lite vätskebristt. Och han somnade sedan nästan. 29 minuter hade gått och då flög Fabian upp ur soffan och satte snabbt på sina kläder. Sedan öppnade han dörren och gick ut.
"Jag hämtar posten nu!", sa Fabian. Fabian sprang ner för den varma aphalts gatan ner mot brevlådan. Han såg precis postbilen komma. Den körde iväg när Fabian kom fram. Fabian öppnade brevlådan och kollade på vad som hade kommit. Det var en tv-katalog, recept, ÖP-Tidning och sist ett brev från Skolverket. Han blev så glad att han nästan tappade breven. Han la i takten och började springa hem igen. När Fabian kom innan för dörrarna kunde han öppna. Koris, Musse och Sniglis stod där utanför och väntade på honom. Fabian klev upp för de tre trappstegen. Han gav brevet till Musse. När de kom in gick de och satte sig direkt vid matbordet. Sniglis skulle få äran att läsa.
"Ok, tyst allihopa. Hej Fabian Nissilä. Nu är det några dagar tills de olika skolterminerna börjar. Vi ger ut detta brev till F-Klassare runt om i landet för att de ska fylla i det och välja vilken skola de ska gå på. Du har fått olika skolor att välja mellan.
Sånghusvallen Skola - Sånghusvallen(Lokala)
Ås Skola(Ås)
Odensala Skolan(Odensala/Östersund)
Prolympia(Östersund) och ditt sista val är:
Diamond League Skola för krafter och stridskonst(Sundsvall). Var vänligen och skriv ner ditt val här nere. Dina vårdnadshavare får veta vad du ska göra när du har valt skola.Skolverket. Ok varsågod Fabian, det stod nu att du ska skriva där vilken du ska välja.", sa Sniglis. Fabian tog närmaste bläckpenna och började att skriva. Långsamt och lugnt. Det gjorde så man i alla fall kunde läsa vad som stod på papperet. Sedan slickade han på klisteret så att det skulle bli klibbigt igen. Sedan bad han att sina föräldrar skulle komma.
"Så, nu har jag valt. Kan ni åka och posta den här. Den skulle vara hos Skolverket imorgon. Jag vill också veta vad som ska hända nu?", frågade Fabian.
"Först ska vi fråga dig, vilken valde du?", frågade hans föräldrar.
"Jag valde den längst ner. Den såg cool ut. Krafter och stridskonst. Alla dagar i veckan för mig. Diamond League hette den.", sa Fabian till sina föräldrar.
"Du ska imorgon åka till du vet han Articus. Articus Almeburg.", sa Fabians Mamma. Informationen togs inte in i Fabians huvud. Men tillslut drogs en liten tråd.
"Ni menar Skelettis, han som bor där vid arenan. Då vet jag vem det är. När ska jag dit imorgon då?", sa Fabian.
"Det får du veta imorgon. In och spela nu. Du fick ju nyss det där spelet Skylanders eller vad det hette.", sa Fabians Pappa. Fabian gick in och satte sig i soffan på kontoret. Han startade sitt Xbox. Koris kom in och ville också vara med och spela. De spelade tillsammans hela kvällen. Gick genom spelet bana efter bana. Fabian tyckte bara om att spela med sina favorit karaktärer. Men för att han dog direkt så försvann hans favoriter snabbt. Detta berodde på att han var skit på spelet. Men Koris var mycket bättre än honom. Efter några timmar började de båda att bli trött. Men de hade nästan spelat genom hela spelet. De var på slutbossbanan. Och de båda var efter rekord på banan. Det var 57 minuter. Det behövde ha några enstaka minuter bättre än så för att kunna få världsrekord. och de lyckades. 51 minuter hade de. De hade slagit rekordet med 6 minuter. Klockan var sent, 23.39. Alla andra i huset hade gått och lagt sig för länge sedan. Men nu var de Koris och Fabians tur att gå och lägga sig. De borstade sina tänder. Bäddade den stökiga sängen. Och sedan la de sig. De drömde en massa grejer. Om att bli miljonärer och liknande. Fabian drömde om skolan som han skulle gå på. Han ville att den skulle vara så bra som möjligt för honom. Det man aldrig vet kan man aldrig veta.
YOU ARE READING
Diamond League - Mörkret reser sig
AdventureDen här boken handlar om Fabian Nissilä som tidigare har besegrat Muminpappan. Den handlar även om Felix och Theo som är bröder. De tre börjar på en skola i Sundsvall. Skolan heter Diamond League, skola för krafter och stridskonst.