Det var tidigt på morgonen ungefär 1 och en halv månad efter det som hade hänt på Vat-ön. Fabian minns ingenting. Han vaknade. Han steg upp och tog på sig sina kläder. När han kom ut i vardagsrummet satte han sig ner i soffan. Idag var Fabian så trött att han nästan inte orkade vara uppe. Han scrollade runt på Youtube en stund tills han hittade en video som han ville se. Fabian tyckte mycket om Ijustwanttobecools videos. Han bestämmde sig för att också se på de, det blev en video som hette Gissa priset. Sånt tyckte Fabian om väldigt mycket.
"Här sitter du och är trött ser jag, de andra kommer upp snart så kan vi då äta frukost.", sa Fabians mamma. Efter en stund kom de andra upp. Fabian hade plockat fram frukosten och det stod redo på bordet. Familjen satte sig runt bordet.
"Ok, vad har vi tänkt att göra idag?", frågade Fabians Pappa.
"Vet inte, jag har tänkt att ringa Emil idag. Men jag vet inte helt om han kan och så. Annars vill jag göra någonting annat.", sa Fabian.
"Jag vill gå på stan och kolla kläder.", sa Fabians syster Cornelia. Det var ingen som riktigt visste vad de ville göra den dagen. Men Fabian var säker på att ringa sin Bonuskusin Emil. När frukosten var klar gick han och ringde sin bonuskusin Emil. Han ringde honom.
"Hej det är Emil", sa Emil genom telefonen.
"Ja, hej det är Fabian. Jag undrar om du skulle vela göra någonting idag kanske, eller vad ska du göra idag", frågade Fabian Emil genom sin telefon.
"Tyvärr så kan jag inte idag. Jag är i Hede och är i stugan. Men jag är tillbaka till skolan nästa vecka så att du vet det.", sa Emil genom luren. Han la på samtalet. Fabian la sin telefon på laddning. Alla dagar nu väntade Fabian brev om vilka skolor han skulle kunna gå på. Men breven var många många dagar sena. Fabian gick ut en stund för att kolla runt i området han bodde i. Det fanns ingenting att göra. Det fanns inga affärer, ingen gott, inga kaffeer inget. Så det var nog det tråkigaste stället man kunde bo på i Sverige. Det fanns nog inget tråkigare man kunde göra. Varje dag som kom kollar han brevlådan. Fram och tillbaka, men tillslut fick Fabian slut på all sin ork han hade. Han gick ner till skolan som låg en hundra meter från där han bodde. Skolan hade en fotbollsplan, basketplan, gungor och en gigantisk skog. Fabian såg att det var lite folk där. De stod och spelade basket på basketplanen. Fabian gick dit för att se vilka det var. Det var inga han kände. Det var några basketungar. En folkgrupp som gick på hans dagis.
"Rör du vår fucking boll så kommer vi slå dig, du får ta den där snusk bollen utan luft.", sa killen. Han sparkade på bollen så att den rullade fram till Fabian. Fabian tog upp bollen och kastade den hårt mot människan. Killen fick den rakt i ansiktet. Han började blöda våldsamt.
"Jag kommer sula en sten mot ditt fucking ansikte din shono. Du kommer ligga död på marken inom 10 sekunder.", sa Killen. Han tog upp en sten i handen som han sedan kastade. Fabian gjorde som i filmen Matrix. Han böjde sig och stenen flög rakt in i killens kompis ansikte. Den smällde i ansiktet så hårt att han dog. Ansiktet var blodsprängt och kompisen låg död på marken. De rann ut blod på marken.
"DU DIN JÄVEL, DIN FETA FUCKING JÄVEL.", sa killen, han drog upp en Glock-19 från sin ficka. Han la i en massa skott. Sedan började han skjuta vilt. Han träffade inte en ända. Han hade Sveriges sämsta aim. Fabian sprang och hoppade, han tog tre studs, 2 på marken och 1 på hans huvud. Fabian vägde så mycket så killen föll till marken och han råkade avfyra pistolen mot sig själv.
"DIN JÄVLA SHOONO!", skrek killen innan han dog. Fabian drog luvan för ansiktet så ingen skulle kunna se blodet som hade sprutat upp i hans ansikte. Han gick snabbt genom Talgoxevägen till hans hus. Sekunden när Fabian kom in så gick han in på toaletten. Han sköljde mycket vatten i ansiktet så blodet skulle komma bort. Blodet försvann. Fabian bytte också till nya kläder som kunde vara bra och sköna. Sedan satte han sig i soffan. Han väntade på lokala nyheter. Sverige nyheterna gick genom SVTs tablå. Men 19.55 var Lokala Nyheter igång.
"Lokala Nyheter 10 Augusti. Idag så har ett mord här i kommunen hänt. Men först andra saker. Vi ska börja med att berätta att Kriminalliten har blivit större på Busstorget. Nya drogor har börjat säljas. Kristall som gjorts hemma nere i källare. Vi har tagit flera kriminella in till häktet som vi senare ska avrätta. Men nu till annat. Frösö Zoo kommer tvingas stänga p. g. a. dåligt skött och att de får in för lite pengar. Nu ska vi höra om vad folk har att säga om det.", sa nyhetsreportern.
"Det var imorse jag fick höra att de skulle stänga om 2 år. Och att de efter tiden kommer skicka iväg djur till andra zoon. Typ Kolmården. Jävligt tråkigt kan man säga. A ja. Men vi kommer slösa alla våra pengar på att åka dit varje dag. Ses.", sa personen.
"Nu till något helt annat. Strax utanför Östersund fick vi höra att två personer blivit mördad. Det var på en skola i Sånghusvallen brorsorna blev mördade. Det var Kurribell och Ali baba Aegribaberibva. Kurribell fick ett skott i huvudet. Och Ali Baba hade tydligen fått sten i huvudet. Men vi ska nu sjunga en sång som vi fått aav deras föräldrar. Kurribell. Kurri bor i Härnösand. Wohohoo. Han mördade oss alla, Curling sakerna var på, han rånade oss alla. Kurribell från Härnösand. Nu till vädret....", sa nyhetsreportern. Fabian stängde tvn. Sedan gick han direkt till sin säng.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Diamond League - Mörkret reser sig
AventuraDen här boken handlar om Fabian Nissilä som tidigare har besegrat Muminpappan. Den handlar även om Felix och Theo som är bröder. De tre börjar på en skola i Sundsvall. Skolan heter Diamond League, skola för krafter och stridskonst.