Fabian kollade bakom sig och såg en man bakom honom. det var något psyk stört fel med den här personen. Han hade följt efter honom innefrån Ica. Det var Kassören som hade följt honom ut till Kyrkparken. Han ställde sig still bakom Fabian. Det kom en massa fler folk och ställde sig runt Fabian. Alla kollade rakt på honom. Mannen som hade följt från Ica kollade en stark blick på Fabian, sedan sa han:
"Äntligen har jag nått fram till dig efter att ha letat i månader, jag jobbar för en kille som kallas för DMM, och jag vill inte säga för mycket för då kommer du att döda mig.", sa killen.
"SLUTA FÖLJ EFTER MIG DIN PEDOFIL!!!", skrek Fabian åt killen. Killen tog ett steg närmare.
"Jag heter Sven, men det är klart att inte du vet vem jag är. Jag är ute för att mörda din farfar, innan han får tillgömmes med den där boken.", sa Sven.
"Men då måste du vara pantad med 0 IQ i skallen för han är död och dog förra året, så du kan nu dra härifrån.", sa Fabian. Han hörde ett kling från ett metallblad. Han kollade bak igen och såg hur Sven höll i en kniv.
"Du är elementmästare, det hoppas jag att du vet. Du är mästare över kraften som kallas för tankemagi.", sa Sven.
"Jag är en arabiskmästare över vad då?", frågade Fabian. Nu var det istället Fabian som tog steg närmare.
"Du är en elementmästare och kan kontrollera tankemagi.", sa Sven. Han kastade en kniv mot Fabian. Men den nådde aldrig fram, den stoppades i luften. Och den började att göra snurr och åkte in i de åtta personerna så att de snabbt dog. Sedan kom den och åkte genom Svens ben. Knivens blad trycktes igenom och hamnade tillslut i Fabians ben. Sven föll pladask på marken och kunde inte röra sig. Och nu ännu en gång så kunde Fabian skriva upp några lik till på sin mord lista. Fabian tog upp sin telefon och ringde en uber som snabbt kunde komma och hämta honom. Ubern kom snabbt och hämtade upp honom, han kunde då direkt åka till träkojan. tyvärr så kunde man inte se chaufförren, det enda man såg var en vägg.
"Hallå det där din kapten som talar, jag ska ta dig från innerstaden ut till Arenabyn. Om du kollar ut så kan du see att det är rök från ett av däcken, var lugn det kommer att gå bra.", sa han som körde. Fabian satt tyst och livrädd för att det skulle brinna från något av de andra däcken också, men så var det inte. När han kom fram så gick han in så fort han kunde. Skelettis stod i köket och bakade goda kanelbullar som luktade så gott. Sekunden Fabian kom in började han skrika.
"DET VAR NÅGON PSYKSTÖRD PÅ STADEN SOM MORDHOTADE MIG MED KNIV, JAG BLEV RÄDD. DU MÅSTE POLISANMÄLA DEN DÄR JÄVLEN NU PÅ EN FUCKING GÅNG.", skrek Fabian.
"Inget skrik i mitt hus, kolla jag har bakat bullar, nice va?", sa Skelettis. Han fick en snabbtanke i huvudet och kom precis på vad som hände.
"Var det en massmördare som försökte döda dig, hur såg han ut, berättade han sitt namn för dig?", frågade Skelettis. Fabian försökte minnas, han kom på.
"Han hette Sven och jobbade för någon DMM, han var här för att hitta någon sorts bok typ. Han hade halvt blond hår, gröna ögon, vinter trenchcoat, någon svart grej runt halsen.", sa Fabian.
"Sven, jag vet vem det är, följ med mig här nu.", sa Skelettis. De gick till en lucka i golvet. Skelettis låste upp luckan och tog ut en stor låda med ett lås på. Man behövde låsa upp lådan för att komma åt innehållet. I låg en tavla med ett släktträd på och en bok som det stod tankemagi på. Skelettis tog upp boken och tavlan och la de på sidan. Sedan började han att läsa upp.
"Ja så här är det att när din farfar, jag minns inte riktigt vad han hette?", sa Skelettis.
"Han hette kent.", sa Fabian. Skelettis kollade på boken och på den stod det: Gjord av Kent.
"Ja, så hette han, det slog mig i bakhuvudet. När han gick på skolan hade inte han några krafter. Han var den enda utan krafter som inte kunde göra någonting på skolan. Han blev bästa kompis med Sven och de började sitta bredvid varandra under varje lektion. En dag började Kent att fråga om hans krafter och om han kunde lägga en del av sin själ och sina krafter i boken som han höll i. Boken var en sådan röd utan text på. Kent la sin själ i den också, och då började den att sväva lite snabbt på grund av att han hade lagt sin själ i den. Den var som kopplad till hans hjärna. Så han kunde så hära bestämma med hjärnan om vad som skulle hända. Han gjorde så den var kopplad till hans ättlingar som skulle gå på Diamond League.", sa Skelettis.
"Ja, men varför tog du upp en tavla som inte ens håller min släkt. Utan släkten Diamond?", frågade Fabian.
"Ja, det var så att den här killen här längst ner skapade företaget, han heter Yamauchi, som gifte sig med Ulla Gustafsson, de fick barn Anders av Yamauchi Diamond och Oskar av Yamauchi Diamond. Men stackars Oskar blev förådd av sin kompis Amod Abdullaih ada Abdullah på en studieresa till Pyongyang i Nordkorea. När Anders är 15 så träffade han Karin Silfversvärd på skolan och de blev tillsammans och gifte sig och fick sina barn. De heter David och Sven. David smart och Sven puckad, det vet ju du eftersom du såg honom. David fick ett barn som heter Masie. Och nu vill jag att du ska ta tag i den här boken.", sa Skelettis. fabian tog tag i boken och kände en strömvåg genom kroppen som om han visste ingen hur han använde sina krafter...
ESTÁS LEYENDO
Diamond League - Mörkret reser sig
AventuraDen här boken handlar om Fabian Nissilä som tidigare har besegrat Muminpappan. Den handlar även om Felix och Theo som är bröder. De tre börjar på en skola i Sundsvall. Skolan heter Diamond League, skola för krafter och stridskonst.