Fabian och de andra satt i tåget som åkte genom soundbridge med hjälp av ljudvågorna.
"Jag kommer inte riktigt ta er på en rundtur, men ni kommer få veta alla våningar. Våning 0 är ankomstvåningen. -1 är kontor och lite annat sådant. Våning 1 är där ni har praktiska ämen som slöjd, hemkunskap, sedan även Svenska och Språk. Våning 2 är resten av klassrummen. Där finns även det så kallade mainhall. Det är där invignignen kommer att hållas. Våning 3 ligger klassernas huvud klassrum. Vånging 4 och 5 ligger det sovrum för de olika klasserna. Våning 6 är idrottshallen. Näst sist har vi köpcentrumet som folk tycker liknas Singapores Flygplats. Den är på våning 7, sedan har vi luft deck, det är på våning 8. Där har vi så man kan hänga och prata med sina kompisar sent på kvällen.", sa David. Skelettis lysnade på musik på sina hörlurare. Han visste vart alla hans kontor och liknande ligger. Och tåget anlände till ankomsthallen. Och då hördes det på högtalarsystemet:
"Då var vi framme på Diamond League Arrival Hall till Ankomst från Sverige. Ni kan vara beredda på att lämna tåget när vi kommer fram.", sa högtalarsystemen. Dörrarna från tåget öppnade och folk kunde stiga ut ur tågen. Det var en säkerhetskontroll och ett ID kontroll. Sedan skulle man skanna sitt ID för att ta sig till hissarna.
"Är det så komplicerat att ta sig in?", frågade Skelettis.
"Ja, Articus. Det är så här och kommer alltid att vara.", sa David.
"David, kalla mig Skelettis är du snäll. Jag har inte använt Articus sedan jag från början dog 54.", sa Skelettis. De gick på VIP säkerhetskontrollen som skulle ta prick 2 minuter att gå igenom. Drygt 3 minuter tog det. Sedan gick den lilla gruppen till hissen. Fabian, Felix och Theo gick in och tryckte på våning 3.
"Skelettis, ni ska till klassrummet det står The Cool Guys på. Den klassen är den som ni ska gå på. Ni kommer få möta era klasskompisar och liknande.", sa David. Hissen kom upp till våning 3 och det var dags att gå till deras utvalda klassrum. Theo kom dit snabbast. Han stod och skrek för det tog son tid för de andra att komma dit.
"Vajföj taj det så jång tid föj ej att komma. Skynda på jite.", sa Theo. Fabian och Felix kom strax efter. Sist kom Skelettis och David. David öppnade dörren åt de. Eleverna satt och väntade på att deras nya lärare skulle komma in.
"Hallå klassen. Jag har nu de sista eleverna. Jag ska presentera de och sedan ska jag presentera eran nya lärare. Så han här heter Theo. Han ska bli mästare över Tv-spel, och det här är Felix, han ska bli mästare av Stav-Magi. Och sist här är Fabian. Han är barnbarn till den döda legenden Mindblower och är mästare av Tankemagi.", sa David. Fabian såg att Masie kollade på honom. Fabian var glad över att alla av imponerade. En kille som var klädd i blåa jeans, hann hade en rödish t-shirt med en svart hoodie runt. Han hade glasögon och hade svans. Han hade grönt hår i en mittbena. Han var en orm.
"Så legenden är sann, Mindblower. Tankemagi, den starkaste kraften någonsin. Mitt namn är Spitta. Jag är från Billund i Danmark men min danska i lite slecht. Jag kan bättre Svenska än Danska. Jag är natrurens mästare.", sa Spitta.
"Jag är Alex, jag är stark och cool. Jag tycker om fotboll väldigt mycket. Messi.", sa en kille som hette Alex. Alex hade på en regnbågströja och hade en orange nyans på sitt hår. Han hade en kristall runt halsen. Sedan var det en till kille som satt i mitt mitten i klassrummet. Han hade ett brunsvart hår. Han hade också en kristall runt halsen. Halvgröna ögon och svarta glasögon. Killen hade på sig en brun skjorta och en grön tröja över den."
"Jag heter Max, jag är smartast på skolan. Jag är kompis med gingern här bredvid.", sa Max. Masie sa ingenting sedan. Hon lät bara läraren komma in och presentera sig. Skelettis kom in i rummet för sin presentation. Skelettis ställde sig framme vid den gröna grifeltavlan fram i klassrummet.
"Hej alla. Mitt namn Är Articus "Skelettis" Almeburg. Jag är 147 år gammal. Jag föddes 1869 och dog 54 är jag var 90. 74 vaknade jag upp igen. Jag ska vara lärare i Svenska, Matte, Geografi och något mer tror jag nog. Jag konmmer då vara er huvudmentor och så.", sa Skelettis. Fabian satt och kollade på de alla som gick i klassen. Masie räckte upp handen.
"Jag kanske också ska presentera mig då. Jag heter Masie Diamond, jag har mina rötter från denna skola. Min kraft som jag har är Svart Magi. Det är en midre verision av Tankemagi.", sa Masie. Sedan satte hon sig ner igen.
"Ska vi inte tijj cejemonin nu. Klockan haj slagit kvajt övej åtta.", sa Theo.
"Jag antar det. Så nu kan ni gå till hissen så möts vi där nere sedan.", sa Skelettis. De som gick i klassen ställde sig upp. Spitta tog ett steg närmare Fabian.
"Nissilä, du kanske kan lära mig hur jag kör tankemagi också.", sa Spitta.
"Kalla mig Fabian. Sa du att du hette Spitta eller?", frågade Fabian. De kom fram till hissen och började att åka ner. De alla gick in och ställde sig. Theo var depperat av att trycka på knappen.
"Hörde ni också att min farfar hade dött idag. Han hade ramlat ner från skolans balkong ner till marken. Jag är väldigt ledsen över det.", sa Masie. Hissen kom ner till våning 2 där den stora mainhall låg. Det var där inne ceremonin skulle hållas. Skelettis stod redan där utanför och väntade på de. Utanför dörren var ID skannare så att man kunde visa att det var en själv som skulle in i salen. De olika eleverna skannade sina kort.
"Ni ska till bord 2A. Där ska eran klass sitta. Varsågod. Er klass kom precis i tid.", sa vakten. Eleverna gick till sitt bord. Bord 2A. De andra klassrna var runt omkring. Det var en klass som satt och stirrade ner Fabians klass och de skulle snart få reda på vem Fabian var. David gick upp till predikstolen. Han förbrerede sitt tal för den hela skolan. Mainhall var gigantisk. Det var som i Harry Potter. Fast lite nyare och det luktade godare i hallen. Och nu var det dags för David att börja sitt korta tal.
"Så, nu är det ett nytt år på skolan här med oss. Och ni som inte minns vart ni är så är vi på Diamond League skola för krafter och stridskonster. Är ni glada första års elever?", frågade David.
"JAAAA", skrek de olika eleverna som satt i salen.
"Vi har de galma klasserna sedan innan som det fyllts ifrån. De klasserna är helt fulla från de nya eleverna. Dessa klasser är: Kettils klass som heter The prefekts. De finns för att hålla skolan på bra banor. Sedan finns de som går i klassen Animates. Den klassen drivs av Jon som sitter där bredvid mig..... Och nu. Till de nya klasserna. Vi har fått 14 nya elever till skolan. Det är 2 olika klasser. Ena klassen drivs av kArEn'S a bitch. O fuck jag sa helt fel. Den drivs av Kikki Evil. De nya eleverna är deras starka ledare Wolfgang. Sedan är det Golden Queen, Pepper-Jack, Chompy-Mage, Harry Krankace, Gulper och sist Kaos. Den klassen heter Doomraiders och kan ta och komma upp nu.", sa David. Det var den här klassen som innan hade suttit och stirrat ut Fabian och deras klass. Bowser var där. Han gick och la upp en bok som man skulle få läsa i.
"Så, ni ska alla lägga era händer på boken. Då ska ni bli krönt en kraft som ni bestämmde att ni skulle ha.", sa David. De olika eleverna la sina händer på boken och stod sedan och väntade.
"Så, nu ska de som är över tredje klass kunna ramsan som ger kraft. Den går ge dessa kraft. Så ska ni skrika ut.", sa David. Alla började att skrika ut de orden och sedan började ett blått ljus att lysa i rummet. Det var 7 olika strålar. De åka in i en varsin elev.
"Då har ni era krafter. Ni kan gå och sätta er vid erat bord. Och nu ska vi bjuda upp en ny klass som heter The cool guys. Deras huvud mentor hete...", sa David. En kille från Doomraiders lutade sig över bordet för att prata med Fabian. Han såg ut som en varulv, fast med kläder på.
"Jag är Doomraiders ledare. Jag heter Wolfgang. Jag är jämngammal med dig och alla dina klasskompisar. Det kommer få vara äran att vara ärkerival med dig. Fabian hette du eller. Jag har hört om dig och din farfar. Han var mästare över Tankemagin som är den starkaste kraft i världen. Jag är inte från världen. Jag är från ett land som heter Skylands. Det här är Golden Queen.", sa Wolfgang. Golden Queen hade sminkat sig väl och var fint uppklädd.
"Jag heter Golden Queen.", sa Golden Queen. *
"Kul, att träffas till båda er 2.", sa Fabian. Och sedan hörde Fabian att hans klass var de som skulle upp. Klassen gick till boken och la sina fingrar på den. Och då fick de som inte hade krafter krafter. Sedan var det bara att gå och sätta sig igen. Fabian hade tänkt att prata lite mer med Spitta. Spitta satt just nu och prata med Max. Så då kunde han prata med Alex, Felix, Theo eller Masie. Eller prata med idioterna på andra sidan bordet.
"Alex. Vem ska du bo med?", frågade Fabian.
"Hallå. Jag ska bo med Max i rum 390. Vi skulle få en svit som jag betalat extra för. Det blir fett fucking nice. Har du hört vilka de andra ska bo med och så eller?", frågade Alex.
"Ja, jag och Theo ska dela rum. Vi har VIP rum. Vi fick det gratis av receptionen. Felix ska bo själv. Men då blir det bara 2 personer kvar. Ska Masie dela rum med Spitta eller ska hon bo själv.", frågade Fabian.
"Ingen jävla aning. Du kan ju fråga henne. Hon sitter där bredvid Spitta.", sa Alex. Fabian tog till självmod efterson han aldrig pratat med en tjej i sitt liv förut.
"Masie, vem ska du dela rum med?", frågade Fabian.
"Jag. Jag ska dela rum med Spitta. Det kommer bli skit eftersom jag är tjej och han är kille borde vi få seperata rum. Man kan tycka det i alla fall.", sa Masie. Fabian satte sig vid sin plats igen och tänkte på vad som skulle hända härnäst.
ESTÁS LEYENDO
Diamond League - Mörkret reser sig
AventuraDen här boken handlar om Fabian Nissilä som tidigare har besegrat Muminpappan. Den handlar även om Felix och Theo som är bröder. De tre börjar på en skola i Sundsvall. Skolan heter Diamond League, skola för krafter och stridskonst.