Elimdeki tüfeğimi düzenlerken pozisyonumu ayarladım.Teröristlerin inini bulmuştuk.Tabi 2 ay gibi bir süre içinde bulunmuştu.Bu şansı kaçırırsak cidden Albay bize hakkını helal etmezdi.Gözlerimi kısarak iyice odaklandım.Telsizden gelen sese kulak vermişken gözlerim odaklandığı yerden ayrılmadı.
"Vahit,hazır mısın?"Bana yönelik soruya karşılık hücum yeleğime uzandı elim.En üstteki cebi açıp telsizi elime aldım.
"Siz bu soruyu sormadınız.Bende duymadım Komutanım."Cümlem biter bitmez.Kenanın sesi duyuldu telsizden."Her zaman,ve her yerde diyorsunuz yani Komutanım."Dudağımda hafif bir gülümsemeyle tekrar telsize uzandı elim."Aynen öyle diyorum."
"Herkes hazır olsun.Emrimi bekleyin."Komutanımızın sesi telsizden duyulduğunda tekrar odaklandım.Hedef aldığımız evden 10,15 kişi çıktığında telsizden gelen ses bu sefer Albaya aitti.
"Vahit.Güveniyorum sana."
Telsizden gelen konuşma seslerini duyamayacak kadar odaklandığımda,elimi tetiğin üstüne getirdim.Ve bir el ateş ettim.
***
Görevden döner dönmez kendimi sıcak suyun altına soktum.Cidden rahatlatıyordu.Banyodan çıkıp üstümü giyindim ve saçımı kuruttum.Ve en sevdiğim kısım.Uyumak.Yatağa doğru ilerleyip yorganımı açtığım gibi kapı çalındı.Tamam,uyumayı erteleyebilirim.Yaklaşık 3 gündür olduğu gibi.
Kapıya ilerleyip açtığımda karşımda asker görmeyi beklemiyordum.Genelde timden biri gelirdi.Selam verdiğinde ne oldu der gibi baktım ona."Albay sizi çağırıyor Komutanım."Uyku bir kaç gün daha yok anlaşılan.
"Tamam,geliyorum hemen."Tekrardan selam verip gittiğinde kapıyı kapatıp odanın içine döndüm.Yatağıma ilerleyip açtığım yorganı kapatıp dolabıma ilerledim.Üniformamı giyip palaskamı taktım.Palaskama silahımı yerleştirip postallarımı giydiğimde bereme ilerledim.
Mavi beremi kafama takıp sağa yatırdığımda aynadaki kadına baktım.Derin bir nefes alıp verdim,ve gururla kendimi süzdüm.Beremden postallarıma kadar.
Piyade Komando Üsteğmen İlay AKÇA.
Kod adım Vahit.Kod adı sayılmaz aslında.Bana neredeyse hiç kimse ismimle seslenmez buralarda.Teröristler bile Vahit diye tanır beni.Alayda olduğundan daha çok ünlüyüm teröristlerin arasında.
En sonunda duruşumu düzeltip aynanın karşısından ayrıldım.Kapıyı açıp odadan ayrıldığımda.Albay'ın odasına doğru yöneldim.Herkes uyuduğu için koridorda postallarımın sesi yankılanıyordu.Bu ses bana huzur veriyordu.Ne kadar güçlü olduğumu hatırlatıyordu.Neler başardığımı anlatıyordu.
Albay'ın kapısının önünde durduğumda beremi ve üstümü düzeltip kapıyı çaldım.Gel emri ile kapıyı açtığımda içeri girip hemen selama durdum."Üsteğmen Akça.Beni emretmişsiniz Komutanım."
"Gel,otur şöyle"Diyerek masasının önündeki sandalyeyi gösterdi.Anlımdaki elimi indirip masaya yöneldim,ve sandalyeye oturdum.Önündeki dosyaları incelemeye devam ederken konuşmaya başladı.
"Kaç saattir uykusuzsun?"Gözüm kolumdaki saate kaydığında cevabı gecirtirmedim."82 saat olmuş Komutanım."Gözleri bana kaydığında gözlerini kısıp ellerini dosyalardan çekti,ve arkasına yaslanarak ellerini önünde birleştirdi."Görevden geldiğinde neden uyumadın?"
"Zamanım yoktu Komutanım.Zaten siz çağırmadan önce uyumaya hazırlanıyordum.Odama geri dönünce hemen yatacağım."Başını onaylar anlamında salladıktan sonra önündeki mavi dosyayı benim önüme sürdü.
Dosyayı elime aldığımda gözüme çarpan ilk şey dosyanın kapağında kocaman harflerle yazılmış Dumrul oldu.Dosya 6 sayfadan oluşuyordu.Ve her sayfada kendi alanında uzman olan askerler vardı.Ben dosyadaki isimlere göz atarken Komutanımız konuşmaya başladı.
"Dumrul BORAGİ.Kendisi Kuzey Irak'da verdiğimiz 62 şehidin sebebi.Ve diğer şehitlerimizi toprağa verme nedenimiz.Bu adam ortadan kaldırılmalı.Bir toplantı yaptık.Türkiyenin her ucundan 6 tane üstlerimiz geldi.Ve bir tim kurmaya karar verdik,oy çokluğuyla.Türkiyenin en iyi 7 askerini içeren bir tim."
"O 7 kişiden biri ben miyim?"Elimdeki dosyayı açık bir şekilde masanın üstüne koyduğumda başını aşağı yukarı salladı.Ellerini masanın üstünde birleştirip masaya eğildi.
"Vahit.Bu görev benim için çok önemli.Diğer üstler yanlarında 15,20 dosyayla geldiler.Saatlerce o dosyalardaki askerleri eleştirdik.Hangisi olsa diye çok düşündüler.Fakat ben,o görüşmeye sadece senin dosyanla gittim.Bunun ne demek olduğunu biliyorsun değilmi?Sana olan güvenimi boşa çıkarmayacağını bilerek girdim o toplantıya.Tanıttım seni.Bu kadın ama dediler.Savundum.Sen benim kızım sayılırsın İlay.Ve ben şuan bile bir baba kadar gururluyum."
Yüzümdeki tebessüm ile yerimde dikleştim.
"Güveninizi boşa çıkarmayacağım Komutanım.Ayrıca bana olan güveniniz için size çok teşekkür ediyorum.Ama size bir şey sormak istiyorum."
"Tabi,sor."
"Ne zaman tim toplantısı olacak."Dedim gözlerimi mavi dosyanın açık sayfasında gezdirirken.
"Yarın öğlene doğru gelecekler.Sen al bu dosyayı kim neyin nesi bak.Toplantıda ona göre sorarsın sorularını."Dedi mavi dosyayı bana uzatarak.Dosyayı alarak ayağa kalktım ve elimi anlıma götürerek selama durdum.
"Emredersiniz Komutanım."
"Çıkabilirsin,uyumayı ihmal etme.Yarın uzun bir gün olacak."
"Emredersiniz."Arkamı dönüp kapıyı açtım ve dışarı çıktım.İçimde inanılmaz bir gurur vardı.Kendimle gurur duyuyordum.
Hemen odama yöneldim.Odama girer girmez hemen üstümü değiştirdim.Yatağıma ilerleyip yorganın altına elimdeki dosyayla girdiğimde hemen dosyayı incelemeye başladım.İlk sayfaya göz gezdirdim hızlıca.Sayfaları inceledikçe fark ettiğim şey ise pozisyonlarının ne olduğu yazmıyordu.
Özel Kuvvetlerden Yüzbaşı Alpay BATIN
Kod adı;Islık
Yaş;32
Özel Kuvvetlerden Yüzbaşı Tuna DİZAR
Kod adı;Duman
Yaş;30
Özel Kuvvetlerden Yüzbaşı Arhan DERELİ
Kod adı;Pusat
Yaş;32
Özel Kuvvetlerden Binbaşı Barlas DİLDAR
Kod adı;Mayın
Yaş;33
Jandarma Komando Üsteğmen Furkan Karlı
Kod adı;Bombacı
Yaş;29
İstihbarattan Aras ALTUN
Kod adı;Obruk
Yaş;30
Gözlerim herkesi tek tek sırayla ve defalarca inceledi.Defalarca kez bilgilerini okudu.Artık uykusuzluktan bayılma noktasına geleceğimi hissettiğimde dosyayı kenara bırakıp yatağın içine çektim kendimi.
****
16.03.2024
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mokita
ActionHerkesin bildiği,ama kimsenin konuşmaya cesaret edemediği şeydir mokita. Üsteğmen 461 hikaye arsından 1. sıra Tanışma 1.4K hikaye arasında 10. sıra