♠️Chapter 1♠️

84 11 2
                                    

Author POV

"Tuan? Tuan panggil saya ke sini?"

"Ya, silakan duduk. Ada sesuatu saya mahu kamu lakukan"

"Jadi...apa yang Tuan ingin saya lakukan?"

"Masih ingat projek yang saya ingin buat?"

"Maksud Tuan, Projek Code 3011?"

"Ya projek itu, kita sudah boleh rekrut tujuh calon terpilih itu dan saya mahu kamu sendiri berjumpa dan ajak mereka"

"Saya?"

"Ya, kamu. Semua maklumat biodata mereka sudah ada dalam sistem profiling agensi kita. Just access dan follow saja data-data yang ada. Itu sudah memadai untuk kamu jejaki mereka bertujuh"

"Hurm baiklah Tuan. Saya akan kumpulkan mereka dengan secepat mungkin"

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Di bilik administators...

"So, kenapa bos panggil kau tadi, Eve?" Tanya salah seorang daripada rakan sekerja kepada gadis yang baru saja pulang daripada bilik pihak atasan.

"Haih...ingatkan aku dalam masalah, rupanya boss mintak aku carikan tujuh budak ni and rekrut mereka" kata Eve atau nama penuhnya ialah Evelyn.

"Tujuh budak? Maksud kau macam projek-projek kat cawangan lain ke?" tanya rakan sekerja lagi.

"Hurm mungkin? Tapi ni first time dia minta cari calon-calon ni secara direct macam tadi...mungkin special case kot" Teka Evelyn dan rakan sekerjanya hanya mengangguk kepalanya.

"Apa pun, aku nak pergi bersiap. Aku dah kata dengan boss yang aku akan rekrut diorang dalam masa terdekat ni juga" Kata Evelyn sambil menggendong begnya.

"Oh okay, kalau apa-apa jadi, just roger je aku tau" pesan rakan sekerja Evelyn dan Evelyn membalasnya dengan 'thumbs up'.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Evelyn POV

Tujuh calon ni...hurm agak menarik juga biodata diorang ni. Hampir semua ada rekod jenayah kecuali seorang ni, Syahidan Zahirul Haq. Yang lain semua ada rekod jenayah macam ada affiliation dengan mafia, stalking, mencuri dengan vandalism and juga fake identification. Eh...curi masuk dalam lab dengan bilik mayat?! Hijack kapal tentera?! Okay...these boys are crazy! Kenapalah bos nak aku rekrut diorang ni? Haih...

Mission: Code 3011Where stories live. Discover now