♠️Chapter 5♠️

34 5 0
                                    


Author POV

"So beri aku masa untuk terangkan dan aku pasti kau akan tertarik nak sertai pasukan ni" kata Evelyn dengan nada yakin.

"Okay...silakan" Balas Hazwan.

"Misi yang bakal pasukan baru ini ialah Code 3011 mission...ianya lebih kepada menyiasat bahagian dalaman agensi...corruption senang cerita" Evelyn menerangkan misi khas tersebut.

"So itu je ke misi code 3011?" Tanya Amin tetapi Evelyn menggelengkan kepalanya.

"Sebenarnya lebih daripada itu since benda ini melibatkan international punya crime...third party might involve dan akan bahayakan kita semua" Terang Evelyn.

"So why pilih kami?" Tanya Hazwan.

"Sebelum calon dipilih, sistem profiling agensi kami akan automatik mencari calon-calon yang terbaik daripada seluruh dunia. Pasukan baru ini ialah untuk cawangan Malaysia, cawangan baru Bureau of Justitia" Tambah Evelyn lagi.

"So kiranya, pasukan ni ialah batch pertama?" Tanya Amin dan sekali lagi Evelyn mengangguk.

"Kemahiran korang sangat amazing if sistem kami dapat detect kewujudan korang so semua maklumat pasal calon-calon terpilih terus dimasukkan dalam sistem, sebab itu aku mudah nak mencari korang" Terang Evelyn.

"Hurm...skills aku menarik? Tak pernah pulak orang berkata begitu sebelum ni...semua kata aku ni pelik dan psiko sebab main dengan bahan kimia...agaknya kalau diorang tahu apa aku buat sekarang, mau dipanggil penjenayah aku ni" Luah Hazwan sambil memandang labnya.

"Hazwan...kemahiran kau sangat luar biasa...just kau kena berada jalan yang tak betul untuk serlahkan bakat kau. Agensi kami akan sediakan semua keperluan kau nak if kau setuju untuk sertai pasukan ini" Kata Evelyn.

"Interesting...okaylah, saya akan join pasukan awak, Cik Evelyn" Respon Hazwan sambil tersenyum.

"Hah semudah itu?" Tanya Amin.

"Well memang nampak menarik dan kalau memang agensi boleh beri keperluan eksperimen aku so aku setuju untuk join" Balas Hazwan dengan senang.

"Good...siapkan barang, sebab kita nak pergi dapat calon yang seterusnya!"

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

??? POV

Perlahan...perlahan lagi...aku kena hati-hati, aku tak nak target aku perasan aku kat belakang dia, aku just nak study dia.  Aku dah mula ikut gadis depan aku ni sejak dua minggu lepas. Tak tahu kenapa but her vibes ni nampak menarik. Hurm...kinda a complicated mind but senang je ni.

"Berhenti di sana..." Kata gadis itu sambil berhenti berjalan. Alamak...dia dah perasan aku ke ni?

"Sesiapa saja yang ikut belakang aku, baik kau keluar sekarang sebelum aku report kau ke balai polis" Kata gadis itu dengan nada marah. Hurm, lebih rasa marah daripada takut? Menarik, sebab kalau situasi kena stalk ni, kebanyakkan akan bercakap dengan nada takut or mungkin dengan tergagap.

Mission: Code 3011Where stories live. Discover now