♠️Chapter 10♠️

24 6 0
                                    


Rafieqi POV

Bagus sangat. Mama kata jangan bawak masuk orang asing ke dalam rumah. Tapi sekarang? ada ada lima orang gila dalam rumah aku.

"Wehhh fries aku! Bagi ler!"Jerit Hazwan sambil mengejar Izzwan. Hurm si gila dua ekor ni daripada tadi duk berebut makanan.

"Macam mana kau duk pakai face mask ni...aduh"Tanya Amin kepada Evelyn yang mengajar dia dengan Haris pakai face mask. Apa ke benda lah...

"I feel so fresh dayummm"Kata Haris sambil melihat diri dia dalam cermin. The fact si Haris tu paling tua antara kitaorang?

Mungkin aku je kot rasa pelik since dah lama juga takde orang nak jeguk aku kat rumah ni. Mama dengan papa pun asyik sibuk dengan kerja diorang. Haih, why even bother ada anak if nak asyik sibukkan diri dengan kerja? Pelik aku.

"Hey Rafieqi...kenapa duk seseorang kat luar ni? Tengah fikir sesuatu ke?" Tanya Haris sambil berjalan ke arah aku.

"Hurm...takde pape sangat...just tengah fikir pasal apa yang korang cuba tarik aku join sekali"Balasku dan sambung melihat pemandangan malam.

"Oh pasal tu rupanya. So dah buat ke keputusannya?"Tanya Haris.

"Hurm belum lagi...bukannya senang. Like...how aku boleh trust korang memang bukan orang jahat? Kang korang gi jual organ aku kat pasar gelap"Kataku dengan nada ragu-ragu.

"Hei...siapa kata trust tu senang nak dapat? Even kitaorang pun tak berapa nak percaya dengan si Eve tu...yelah tawaran dia nampak macam fiction but now, memang betul pun"Terang Haris sambil ketawa.

"Macam mana dia convince korang? Like how?"Tanya aku lagi. Alang-alang nak teman aku sangat, aku tanya macam-macam.

"Macam mana ea? Jujur kata...aku kinda sukarela je ikut diorang ni...masa Eve jumpa aku pun...baru ada Amin dengan Hazwan"Kata Haris.

"So Eve tu jumpa siapa dulu kalau ikut urutan?"Tanyaku.

"Kalau ikut urutan...Amin dulu, then Hazwan, aku dan lepastu Izzwan. Sekarang kau pulak"Tambah Haris.

"Ohhh macam tu..."Sebelum aku dapat tanya lagi soalan, jam tangan aku berbunyi, tanda notifikasi dari desktop aku. Someone cuba nak contact aku?

"Hurm? Kenapa tu?"Tanya Haris.

"Ada orang cuba contact aku"Dengan pantas aku lari ke bilikku.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

??? POV

Di London...

"This is the case file that you requested earlier, sir"kataku sambil menyerahkan fail kes terbaru kepada bos aku.

"Thank you, Syahidan. Please check all my schedule for today. Cancel it and rearrange it to next day. I have some errands to go"Balas bos aku, Mr.Richard.

Mission: Code 3011Where stories live. Discover now