♠️Chapter 7♠️

29 5 3
                                    

Author POV 

"Itulah tujuan kita ke sini...timing kita is correct..." Kata Evelyn sambil tersenyum.

"Apa maksud kau Eve?" Tanya Amin sambil memandang Evelyn yang sedang tersenyum.

"Amin...get ready, Haris dengan Hazwan juga...kita akan lawan musuh si Izzwan ni" Kata Evelyn, membuatkan mereka terkejut termasuklah Izzwan.

"Kau gila ke perempuan!? Diorang tu bersenjata dan kau suruh budak-budak mentah ni untuk get ready?!" tanya Izzwan dengan nada marah.

"Hey! Siapa yang kau panggil budak mentah huh!?" Tanya Amin dengan nada tidak puas hati.

"Entahnya Eve! Aku ni saintis, bukannya reti bab kombat ni!" Kata Hazwan membantah

"Taktahu pulak aku akan mati awal macam ni"Kata Haris dengan nada pasrah.

"Oh yeah korang tak fully equip...my bad" Kata Evelyn sambil tersengih.

"Kau better bawak mereka bertiga dan diri kau keluar daripada kawasan ni sebelum-"Sebelum Izzwan dapat menghabiskan ayatnya, bunyi tembakan kembali beraksi.

"Ah takde...kita kena lawan balik...diorang ada 3 orang je...kita ada 5 orang" Kata Amin yang sudah memegang kayu baseballnya.

"Whatta heck?" Tanya Izzwan sambil terus menembak balas.

"Okay betul kata Amin tu...kita plankan strategi and dapat kalahkan diorang" Kata Evelyn.

"If Izzwan, Eve dengan Amin boleh berlawan...dah tu kitaorang berdua ni nak campak mana?" Tanya Hazwan.

"Hazwan, kau nampak kan bahan-bahan kimia kat sana tu kan? Buat something yang explosive...Haris...kau...get ready untuk jaga mental diorang" Kata Evelyn lalu mengeluarkan pistolnya.

"Huh kau pandai ke guna pistol tu?" tanya Izzwan sambil tersengih.

"Jangan pandang rendah dekat aku sampai kau sendiri tengok dulu" Kata Evelyn lalu mula menembak balas.

Izzwan melihat kemahiran kombat Evelyn itu dengan rasa sedikit kagum dan turut serta menembak balas diikuti dengan Amin yang sudah berlari untuk menyerang.

"So...tinggal kita jelah" Kata Haris kepada Hazwan yang sudah berasa awkward.

"Nope, tinggal kau je...aku ni nak menyumbang juga" Bantah Hazwan lalu pantas mengambil semua bahan kimia yang ada di situ

"Hurm kau pasti ke kau tahu apa yang kau tengah buat ni Haz?" Tanya Haris.

"Aku ni takkan diberikan nama Arzt of Madness for no reason okay?" Kata Hazwan sambil mencampurkan beberapa bahan kimia dalam satu bekas.









Sementara itu...





Izzwan, Amin dan Evelyn sedang sibuk berlawan dengan konco-konco musuh Izzwan dan kelihatan hampir menang.

"Amik ni!" Kata Amin sambil menghayunkan kayu baseballnya itu.

"Dah macam Harley Quin pulak kau" Komen Haris daripada jauh.

"Well watak favourite aku kot so apalagi" Balas Amin sambil tersengih dan terus memukul konco-konco musuh Izzwan tersebut.

"Tch tak boleh jadi...jangan nak lari kau!" Jerit Izzwan dengan pantas mengejar musuhnya yang baru saja tiba.

"Eh? Kita kena ikut si Izzwan tu" Kata Evelyn lalu pantas mengikuti Izzwan daripada belakang.

"Ehhh jap aku dah siap bom kau ni woi!" Kata Hazwan yang mahu mengikut Evelyn namun dihalang oleh musuh.

Mission: Code 3011Where stories live. Discover now