Author POV
Di markas Kuro Mafia...
"Woahhhhh cantik gila markas" Kata Hazwan sambil melihat sekelilingnya. Yang lain hanya mengangguk, tanda setuju.
"Duduklah dulu, pembantu aku akan pergi buatkan air untuk korang berempat" Kata Izzwan sambil duduk di sofa.
"So inilah markas Kuro Mafia, agak luxury juga ea daripada intel kata" Kata Evelyn sambil mendongak ke atas, melihat chandelier yang mewah itu.
"Intel? So kau dengan agensi kau siasat pasal geng aku dulu sebelum kau contact aku?" Izzwan bertanya dengan nada serius.
"Yeah kinda...lagi-lagi kami naklah kenal juga siapa yang akan kami bertemu"Kata Evelyn dengan tenang.
"Bapak berani Eve ni...Izzwan tu serius gila nak mampos"Bisik Hazwan kepada Haris.
"Kinda menarik nak study si Evelyn ni"Bisik Haris kembali dan hanya mereka berdua hanya mendapat jelingan daripada Amin.
"Hish korang berdua ni,,,diamlah" Kata Amin sambil menjeling.
"Lah kitaorang berbisik je pun, bukannya dia-"Sebelum Hazwan menghabiskan ayatnya, Izzwan menyambung.
"Aku dengar je kat sini...korang berbisik macam bercakap...agaknya kalau bercakap, jadi menjerit"Perli Izzwan.
"Oh...tajam juga telinga ea"Haris menyampuk.
"Apa pun...boleh explain lagi pasal team yang kau mention tadi? Dan untuk apa sebenarnya?" Tanya Izzwan sambil memandang ke arah Evelyn.
"Pasukan baru untuk agensi Bureau of Justitia...akan ditugaskan satu misi khas...korang semua akan tahu juga misi dia bila saya berjaya kumpul kesemua calon...ada tujuh semuanya" Terang Evelyn.
"Jadi kau nak aku...teamwork dengan some strangers...macam diorang?" Izzwan bertanya sambil melirik matanya ke arah Amin, Hazwan dan Haris.
"Hei! Apa maksud kau dengan macam kitaorang!? Kitaorang obviously selamatkan kau kot tadi dengan skills kitaorang!" Kata Hazwan dengan nada tidak berpuas hati.
"Entahnya...kau pun belum kitaorang bebetul pun nak judge" Tambah Amin.
"That's what we called first impression...and korang punya first impression kinda...average" Perli Izzwan.
"Hey average okay apa? Tenang korang" Pujuk Haris sambil menggosok bahu Hazwan dan Amin.
"Sudah sudah...macam budak kecik jelah korang berempat ni...jadi, macam mana Izzwan?" Kata Evelyn dan memandang kembali ke arah Izzwan.
"Hurm normally aku akan reject offer tu sebab aku lagi prefer work alone tapi...since korang dah tolong aku tadi...baiklah aku akan join"Kata Izzwan.
"Tch aku harap sangat kau tolak" Kata Hazwan sambil menjeling.
"Nak buat macam mana dah nak sangat kepakaran aku dalam misi khas ni" Izzwan balas sambil tersenyum senget.
"Hurm good to hear that, aku pasti korang berempat akan come around juga"Kata Evelyn sambil tersenyum.
"Kalau dia nak berkawan dengan kitaorang lah"Kata Hazwan masih tidak berpuas hati.
"Apa pun...4 calon dah dapat...tinggal lagi 3 orang lagi" Kata Evelyn sambil melihat tabletnya.
"Jadi...siapa yang seterusnya?" Tanya Haris.
"Rafieqi Maruq...calon ini pula akan fill in the role budak tech dalam pasukan korang nanti" Terang Evelyn.
"Budak tech? So kirany setiap orang ada role masing-masing?" Tanya Haris dan Evelyn mengangguk.
"Yep sudah tentulah...macam korang berempat...Amin as The Mastermind or kata nama lain, dia akan menjadi leader pasukan ini" Terang Evelyn, membuatkan Amin terkejut.
YOU ARE READING
Mission: Code 3011
Fiksi PenggemarSatu misi khas dan bahaya, tujuh individu telah dicalonkan untuk direkrut dan membentuk satu pasukan elit. Sejarah lama mengenai mereka telah menjadi penentu pemilihan calon untuk misi khas tersebut. Misi sulit yang diberi nama Code 3011 Mission. Mi...