🏴‍☠️ ; 04

7 0 1
                                    

Kini , mereka berdua sudahpun sampai kerumah . Mingi dah bukak plastik bag tu . Nak cuba semua baju yang dia dah beli . Takut tak muat atau sebagainya . Minji pun ikut sekali mencuba pakaian baru .

"ha Minji . Tengok baju sukan aku ni . Kalau aku pun pakai dah sama size dengan aku , apatah lagi kau . Mesti besar punya" kata Mingi dan menunjuk nunjuk baju sukannya itu . Minji pun sebenarnya mencuba baju sukan dia . Dan alhamdulillah cun cun . Tak besar , tak kecik . Dia tersenyum kambing dekat Mingi . Orang cakap , taknak dengar .

Habis semua baju sudah dicuba , mereka mengemas semula baju baju itu .

"mamat tadi tu kerek kan ?" soal Minji sambil melipat baju sekolahnya .

"YE DO ! Ssaem tadi pun takde kerek macam dia . Over nau marahnya" balas Mingi dengan nada hakak hakak bawang rangers .

Tanpa belengah lagi , mereka berdua pun mengemas dengan penuh tekun . Perghhhh kekemasan itu penting !!

🏴‍☠️

Dua minggu sudah berlalu . Kini , mereka berdua memulakan hidup baru di Wanteez Highschool . Mereka berdua sekarang sudah ada di bilik guru . Berjumpa dengan Hyunjin Ssaem . Guru kelas bagi kelas yang bakal mereka duduki .

"okay , Minji dengan Mingi ye . Haa pindah sebab apa ye ?" tanya Hyunjin Ssaem .

"aaa erk..pi-pindah . Ka-kami pindah sebab..." Minji menolak nolak tangan Mingi untuk tolong dia menjawab soalan KBAT Hyunjin Ssaem .

"ouh ha...kami pindah sebab nak jaga harta pusaka mendiang mak ayah kami" jawab Mingi dengan jujur .

"oh wow . Kamu berdua galas tanggungjawab yang bagus . Okay , gred sekolah kamu berdua cemerlang . Haa nametag nanti saya bagi . Jadi , kamu berdua duduk sekejap , nanti saya bawak kamu masuk kelas" kata Hyunjin Ssaem lembut .

Minji dan Mingi hanya mengangguk dan mengambil tempat kosong yang sudah disediakan di sebelah pintu masuk bilik guru .

🏴‍☠️

"gaja ! (mari)" ajak Hyunjin Ssaem dan mereka berdua mengikut dari belakang .

...

"SEMUA DIAM !! saya nak kenalkan murid baru untuk kelas kamu ni . Silakan masuk" nampak baik kan Hyunjin Ssaem ni ? tapi sebenarnya dia lah yang paling garang . Mengeluh jugak mereka semua bila dengar Hyunjin Ssaem yang jadi guru kelas mereka .

Minji dan Mingi melangkah masuk . Mata yang lain tertumpu pada mereka berdua .

"wah , bidadari ke ni San ?" soal Wooyoung merangkap bendahari kelas 2-1 . San pulak hanya menggeleng . Wooyoung ni mana boleh nampak perempuan . Asyik nak mengorat je kerja .

"hai semua , nama saya Song Minji"

"hai semua , nama saya Song Mingi"

Mata yang lain membulat sebaik saja Mingi memperkenalkan namanya .

"kembar ke ?" soal lelaki tinggi yang duduk di belakang sekali .

Mingi mengangguk dan tersenyum kekok .

"siapa lahir dulu ?" soal lelaki yang ada tanda merah di tepi matanya .

Minji menunjuk dirinya . Yang lain mengangguk .

"okay semua , harini kita buat sesi berkenalan pelajar baru dan lantik ketua ketua baru . Ha Minji , kamu boleh duduk sebelah Pish . Mingi pulak boleh duduk sebelah Yunho tu ye" jelas Hyunjin Ssaem . Macam biasalah kembar ni hanya angguk geleng je . Terimaaaa saja .

"hai , nama saya Jeon Pishkook . Adik kepada Jungkook bi-ti-es HAHAHAH . Takdelah gurau je . Boleh panggil saya pish . Saya tahu nama saya UNIK !" kata kawan sebelah Minji . Tak lupa jugak dia bagi tangan untuk bersalaman .

[OG] A Love So Beautiful - ATZ VERSIONWhere stories live. Discover now