"eh ? mana Pish ? eh Hongjoong , awak biar dia balik sorang sorang ea ?" soal Minji bertubi tubi . Mingi pulak mencari cari kelibat Pishkook .
"Ji , aku..aku rasa aku dah nampak Pish kat mana . Kau tunggu sini sampai aku datang tau . Takpun , kau balik dengan Hongjoong . Aku nak teman Pish jap . Duduk sini !" kata Mingi dan membawa Minji ke sebelah Hongjoong .
Minji hanya mengangguk . Nampak kerisauan di muka Mingi . Bukan ape , semua kenal Pishkook ni macam mana . Anak bongsu dari keluarga yang kaya raya . Mesti lah dia disayangi lebih dalam family dia . Lagipun , dia sorang je anak perempuan . 7 orang atas dia semua lelaki .
Sebab tu lah dia digelar gengster dengan kawan kawan dia . Ramai abang . Bergaul dengan lelaki . Perwatakkan dia sedikit sebanyak ikut perangai abang abang dia . Kasar tapi dalam hati ade taman .
"Hongjoong , asal awak biar Pish balik
sorang ? kalau mak ayah dia tanya macam mana ?" tanya Minji tapi soalannya masih menjadi tanda tanya sebab Hongjoong hanya mendiamkan diri .Minji hanya mengeluh . "awak nak tahu satu rahsia yang dia baru bagitahu saya dengan Yeosang tadi ?" sambung Minji . Tapi reaksi Hongjoong masih sama .
"dia suka awak . Kitorang dua masing masing tak percaya dengan jawapan dia . Tapi yang kitorang dapat rasa , dia memang ikhlas cakap mac-"
"tapi aku suka kau" belum sempat Minji menghabiskan ayatnya , Hongjoong sudah mula memotong .
Minji terkedu . Dia ingat perkataan 'suka' yang pernah dia dengar sebelum ni main main . Tapi , sangkaannya salah .
"aku suka kau , Minji" Hongjoong memandang muka Minji yang masih terkedu tu .
"mungkin dulu kau ingat aku main main . Yelah , time tu kau nampak aku banyak gelak ketawa semua . Tapi tak , ni betul . Aku memang suka kau" Hongjoong memegang tangan Minji dengan erat .
Reaksi Minji masih sama . Dia terkaku . Masih memproses kata kata daripada Hongjoong .
Minji melepaskan tangannya dengan lembut . "Hongjoong , tapi Pish suka awak"
"aku tak suka dia , tolonglah faham !"
"SAYA TAK SUKA AWAK !" Minji meninggikan suaranya sedikit . Hampir terkedu Hongjoong mendengar Minji bercakap begitu . Selama ni Minji hanya bercakap perlahan dan lagaknya sendiri pun lembut .
Minji bangun dan terus meninggalkan Hongjoong . Dia terus pulang ke rumah .
🏴☠️
"Pish , kau masuk lah rumah dulu ea . Nanti apa apa , bagitahu je aku" kata Mingi seraya mengusap kepala Pish lembut . Pish tersenyum .
"hey hey...bukan main ea kau dek . Tersengih sengih . Btw aku Jeon Seokjin . Abang paling sulung dan yang paling hensem kat sini" sapa Jin dan menghulurkan tangan .
Mingi hanya tersenyum dan menyambut huluran tangan itu . "eh meh la masuk dulu . Minum minum ke kan" pelawa Jin dan dicubit oleh Pish .
"eh hyung , takpelah . Saya ade orang nak kena ambik ni . Saya balik dulu . Assalamualaikum" pamit Mingi dan pergi dari perkarangan rumah Pishkook .
"ambik awek lah tu"
"dia nak ambik kembar dia lah . Dah la masuk masuk" kata Pishkook seraya menolak tubuh sasa abangnya masuk .
🏴☠️
Minji memberitahu Mingi yang dia dah sampai rumah . Jadi , Mingi berpatah balik untuk pergi ke rumahnya .
...
"Mingi balik !" Mingi melihat Minii yang dari tadi termenung .
"eh kau asal ? nak jadi chapter ni chapter sedih ke ?" sapa Mingi yang baru masuk ke rumah tu .
YOU ARE READING
[OG] A Love So Beautiful - ATZ VERSION
RomanceAku malas nak fikir description . Hwaerina 2024 start : 220324 end : -