🏴‍☠️ ; 11

7 0 0
                                    

Mereka berdua baru saja sampai di rooftop sekolah . Dorang duduk dekat bangku lama yang memang tersedia dekat atas tu .

"HAHAHA ape lah dorang tu . Pasal Minji pun nak berebut . Tengok aku . Takpayah berebut pun . Tahu tahu dah dapat kau..." ayat terakhir Mingi diperlahankan . Dia baru tersedar yang dia dah terlepas cakap . Terus masing masing kekok .

Pishkook dah menelan air liur kelat . Warna merah sudah mula mewarnai muka dia yang putih mulus tu . Mingi pulak dah menepuk mulutnya beberapa kali .

Mereka tak keluarkan sepatah dua kata pun . Hanya bunyi gagak saja yang menerpa suasana sunyi rooftp ni .

Tak lama lepastu , Mingi mula membuka mulut .

"Pish , ka-kau..ade boyfriend tak dulu ?" soal Mingi kekok . Pishkook mengangguk perlahan .

"erm...sekarang dah break ke ?" soal Mingi lagi .

"dah . Dia bukan type lelaki yang aku nak . Dia tak romantik langsung" balas Pishkook pasrah . Pasrah dengan perangai Jeongin dulu tu . Nak pegang tangan pun malu . Sentuh rambut sikit , tak bagi . Tak pernah bagi kata kata pujangga . Sikit sikit tanya pasal harini belajar ape , macam mana sekolah , subjek ape yang paling minat . Semuanya berkaitan dengan sekolah . Mentang mentang lah anak cikgu .

"oh . Type lelaki yang macam mana kau nak ?" soal Mingi lagi . Aii bang , suka Pishkook ke ?

"macam kau- eh . Aku suka lelaki yang romantik . Suka bagi coklat , bunga , kad cinta cinta macam dalam drama tu . Pastu bawak aku keluar . Show off aku kat member lain . Pegang tangan . TAK TANYA PASAL SEKOLAH . Eh banyak lagi lah . Tapi yang pastinya dia kena romantik" balas Pishkook dalam nada berangan . Dia tersenyum puas lepas bagitahu type lelaki yang dia nak .

Mingi mengangguk dan tersenyum malu . Kebetulan , dalam poket sekolah dia ada coklat mars . Bekal yang Minji bagi pagi tadi . Dia selok dan bagi coklat tu dekat Pishkook .

"nah , ambik lah . Pagi tadi Minji bagi dekat aku untuk makan sambil pergi sekolah . Tapi aku takde mood nak makan coklat" kata Mingi tersipu malu . Pishkook pulak hanya teragak agak untuk ambik .

Mingi membuka plastik coklat tu dan bagi kepada Pishkook . Pishkook pun ambik la dengan hati yang dah nak meletup tu . CETT !!

Tengah elok Pishkook menghayati setiap gigitan coklat dia tu , Mingi mula membuka mulut lagi .

"oh btw , aku takde nombor kau lagi . Boleh bagi ? mana la tahu kalau ade info pasal Minji . Senang aku nak bagitahu kan ? hehe" pandai Mingi ni cucuk daun ye . Tak lupa jugak dia menghulurkan telefonnya kepada Pishkook .

Pishkook tersenyum dan memberi nombor telefonnya kepada Mingi . Ha sekarang masing masing dah malu malu kucing . Perghhh .

🏴‍☠️

Harini takde meeting tergempar dah . Persembahan dah takde kan . Dorang semua terus balik je lah . Seonghwa bagitahu Mingi senyap senyap yang dia nak ikut Mingi balik . Nak tengok keadaan Minji macam mana . Kalau dia bagitahu depan depan , nanti member lain mesti menyibuk punya nak ikut .

Mereka berdua berjalan sampai kerumah milik Mingi . Takdelah besar mana pun . Cukuplah untuk 10 orang tinggal .

...

"ha masuk lah . Ji ! Seonghwa datang ni . Kau duduk lah dulu . Aku panggil Minji jap . Dia tu aku jerit macam mana pun , bukannya dengar . Biasalah pekak" kata Mingi dan naik kebilik Minji .

Seonghwa memandang setiap sudut rumah dorang . Kemas , cantik , tersusun rapi . Dia pandang kiri dan ternampak gambar Mingi dan Minji naik basikal . Haih comel betul . Dia ambik telefon dan snap gambar tersebut .

Minji dan Mingi turun . "ha borak lah dulu . Aku nak mandi jap . Ji , buat air . Tetamu datang ni" kata Mingi . Seonghwa tersenyum melihat Minji yang menjeling Mingi dari tadi .

Tengah elok Minji buat air , Seonghwa datang dan menongkat dagu melihat wajah Minji . Muka Minji dah merah sebab nampak Seonghwa buat macam tu .

"lutut awak dah okay ?" soal dia . Minji mengangguk dan membawa air ke meja ruang tamu . Seonghwa pulak ikut Minji dari belakang .

Dia mencicipi sedikit air yang dibuat Minji . "kenapa tak datang sekolah harini ?" soal Seonghwa .

"Mingi tak bagi saya datang . Dia kata nanti saya jalan lambat" balasnya . Seonghwa tergelak kecil .

Sekarang , keadaan mula senyap semula . Minji membuka tv untuk hilangkan rasa kekok antara mereka berdua .

"Minji" panggil Seonghwa lembut . Minji memandang muka Seonghwa dengan penuh tanda tanya .

"takde ape" balasnya dan minum sedikit air . Minji mengerutkan dahinya dan sambung tengok tv .

Mingi baru saja keluar dari biliknya tu terus menyapa Seonghwa .

"Seonghwa . Aku tengok tadi langit mendung semacam je . Waktu tak hujan ni baik kau balik dulu . Bukan ape , rumah aku ni takde payung nak bagi kau . Lagipun , daripada pagi tadi langit mendung je kan . Takut hujan lebat pulak nanti . Susah kau nak balik" jelas Mingi seraya tuang air dalam cawan miliknya .

"oh halau ek . Okaylah kalau camtu . Aku pun dah dapat tengok Minji macam mana . And aku nak balik la ni . Tapi , sebelum tu . Aku nak pinjam tandas dulu . Taktahan nak kencing ni mat" katanya . Mingi menunjuk kearah belakang dapur . Seonghwa terus bangun dan menuju ke bilik air .

lepas 2 minit macamtu , hujan lebat mula turun . Ha sudah , macam mana Seonghwa nak balik ni .

"Gi , macam mana ni ? hujan lebat kat luar tu" kata Minji risau . Mingi pulak memandang kearah luar tingkap . Makin lama , makin lebat pulak hujan ni .

"esok sabtu kan ? ha bagi jelah dia tido kat bilik aku . Esok dah reda , dia balik lah" kata Mingi . Minji pulak dah terbuntang luas . Apa ke gilanya Mingi ni .

Seonghwa baru saja keluar dari bilik air . Dia lihat dekat tingkap dapur . Hujan semakin lebat . Dia pergi kearah Sofa dan ambik beg dia .

"eh Mingi , aku balik dulu la ek . Hujan lebat ni" - Seonghwa .

"eh kau . Tido sini je la dulu . Gila ape nak redah hujan ni" - Mingi

Minji dan memandang Seonghwa risau .

"ah boleh ni" kata Seonghwa degil dan membuka pintu . Tiba tiba angin kuat mula
menerpa tajam kearah muka Seonghwa . Huish , angin kuat mat . Nak tercabut jantung ni . Seonghwa terus tutup pintu dan memandang kearah Mingi .

"ha , dengan angin ribut macam ni kau still nak balik ?" soal Mingi . Seonghwa tersenyum dan menunduk malu .

"dah dah , jom ikut aku masuk bilik . Kau mandi semua . Nanti aku sediakan baju" kata Mingi dan membawa Seonghwa masuk kebiliknya . Sempat jugak dia berpesan pada Minji jangan fikir yang bukan bukan .

Minji tersenyum malu . Entah apa tang difikirkan nya waktu ni . Dia mula menampar nampar pipi mulus dia .

Tiba tiba dia terperasan notification pada telefon Mingi yang elok terletak dekat atas meja tu . Dia baca .

one massage from uri jjaksarang 💕 (crush saya)

Minji membuat muka tak percaya . 'pergh ade crush dah Mingi ni . Semoga dapat jadi awek la ek satu hari nanti' dia tersenyum dan sambung tengok tv

[OG] A Love So Beautiful - ATZ VERSIONWhere stories live. Discover now