🏴‍☠️ ; 09

11 0 0
                                    

Minji dah terbaring lemah . Mukanya pucat . Darah pulak banyak keluar . Habis basah scarf yang diikat pada lutut Minji . Seonghwa pulak dah panik lepas nampak Minji terbaring tak sedarkan diri . Nak buat cpr , Minji bukan lemas .

Seonghwa menepuk lembut pipi Minji . Dia merengus . Terus dia letakkan kepala Minji dekat atas pehanya . Darah pada lutut pulak ditekan dengan kuat .

"Minji , bangunlah" katanya panik . Sungguh dia keliru . Dia cuba pasrah dan tunggu sampai bantuan datang .

"MINJI !! AKU DATANG NI !" suara Mingi di luar dapat memecahkan kesunyian bilik stor sukan ni . Dengar jugak ade yang cuba bukak kunci tu dari luar .

Seonghwa bangun dan mengangkat tubuh kecil Minji . Dia menunggu jauh sedikit di depan pintu .

PAKK !

Pintu berjaya dibuka . Terus Seonghwa dan yang lain berlari pergi ke bilik kesihatan .

🏴‍☠️

Mingi meratap wajah Minji sayu . Dia teringat peristiwa sewaktu mereka sekolah rendah dulu .

*flashback*

"ARGHH !" jari kelingking Minji tersepit dekat rantai basikal yang mereka berdua naik . Minji cuba tarik tapi tak berjaya . Dia memanggil Mingi untuk menolongnya melepaskan jari .

Mingi berlari dan menolong Minji untuk melepaskan jarinya . Dalam beberapa tarikkan , jari Minji berjaya keluar tapi , kuku Minji dah takde . Habis berdarah jari dia . Dalam beberapa saat , Minji pengsan dan tak sedarkan diri selama 4 hari .

*end flashback*

"okay , saya dah tengok luka dia . Takdelah besar mana cuma dia koyak sikit . Mungkin dia terkejut tengok darah banyak keluar . Bagi dia rehat dulu ye Mingi . Dah balik nanti baru bawak dia sekali . Kalau dia tak sedarkan diri dalam masa 24 jam , bawak dia ke hospital ye . Tapi saya rasa , sekejap lagi dia sedar la ni" kata Seungmin Ssaem selaku pembantu perubatan dekat Wanteez Highschool . Dia bekerja di dalam bilik kesihatan saja .

Mingi melihat jari kelingking Minji yang sudah berparut itu . Nak nangis tapi ade member kat sini . Karang nanti kena label tak macho .

"oh buah hatiku ! sedarkanlah dirimu ! jejaka mu ini sedang menunggu mu bangun" kata Wooyoung seraya memegang tangan kiri Minji . Sempat lagi ek ?

Kepala Wooyoung diketuk oleh San . Eleh jeles le tew . "aku rasa , kena ade cinta sejati cium dia lah . Baru dia bangun" kini , Hongjoong pulak bersuara .

"eh , kau ingat ni sleeping beauty ke siak ? kena cium pastu baru dia sedar" kata Yunho yang dari tadi asyik santai je . Hongjoong pulak menjeling Yeosang yang sudah memandangnya tajam .

"mian (maaf)" Seonghwa memecahkan suasana . Mingi yang dari tadi tunduk , tiba tiba mengangkat kepalanya menghadap Seonghwa .

"a-aku tak mampu nak buat ape ape selain balut luka dia pakai scarf ta-tadi" sambung Seonghwa lagi . Mingi bangun dan menepuk bahu Seonghwa .

"aih takpayah mintak maaf . Aku yang sepatutnya ucap terima kasih dekat kau . Kau dah buat sehabis baik dah . Seungmin Ssaem cakap tadi pun , kalau kau tak tekan darah tu tadi , mungkin Minji akan jadi lebih teruk . Takpelah . Benda nak jadi . Kita tak boleh jangka kan" kata Mingi dan keluar dari bilik kesihatan tersebut . Diikuti dengan yang lain .

Hanya tinggal Pishkook dan Seungmin Ssaem saja kat dalam bilik kesihatan .

"Ssaem , boleh saya nak jaga Minji ?" tanya Pishkook . Seungmin Ssaem mengangguk dan tersenyum .

"aku mintak maaf Minji . Aku taktahu pulak Hayoung dengan Yeonju tu ade niat tak baik dekat kau" kata Pishkook dan tunduk ingin menangis .

Minji perlahan membuka matanya dan memandang Pishkook yang tengah tunduk tu . "alah sedihnya . Aku ni pengsan je . Bukan mati" kata Minji selamba .

[OG] A Love So Beautiful - ATZ VERSIONWhere stories live. Discover now