*26*

899 21 3
                                    

Kai menghembuskan tubuhnya di atas katil, sekarang ni dia berada di apartment Deon.

Bertolak ke Paris pada waktu malam dan sampai ke Paris pada waktu tengah hari, sepanjang perjalanan tu jugalah Kai berbual dengan Farid.

Kalau di tanya pasal Deon, Deon sudah bersama dengan mimpinya beruang di sana.

"Kenapa tiba-tiba rasa nak makan cokelat ye.. tapi tulah nak cari kat mana?"lirih Kai lalu mengambil telefonnya.

Mencari kedai kek terdekat yang berada di Paris, apartment nya.

"Deon jom teman aku pergi beli kek cokelat"ajak Kai.

Deon yang tadi memain telefonnya seketika gembira bila mendengar ajakkan Kai.

"Ikut ikut!

*

*

*

*

*
Farid mengelak serangan dari lawannya lalu menggunakan tangannya yang dibuat bentuk X sebagai pelindung muka.

Ketika Farid melihat kesempatan, Farid menghayunkan serangan ke arah lawan.

Titik yang paling lemah untuk melumpuhkan lawannya adalah perut dan kaki.

"Okey Times out! Farid you win!" Ucap Coach Hanif meleraikan Farid yang hampir menamatkan riwayat lawannya.

"Bantu kawan kamu keluar Shian" panggil Coach Hanif mengekode anak muridnya yang berada di luar gelanggang.

"Nasib baik, cikgu ada simpan catur di dalam permainan tapi sayang Farid.. kamu tidak mau menunjukkan ke- maksud cikgu potensi kamu sebagai pesilat"ucap Coach Hanif.

Farid diam lalu menatap ke sekeliling, banyak pesilat yang hebat hebat tapi lebih hebat lagi Farid.

"Maaf cikgu, saya lebih suka menjadi pesilat simpanan sahaja. Saya tau potensi saya sangat berbakat, maafkan saya cikgu"ucap Farid menundukkan kepalanya.

Coach Hanif menepuk bahu Farid.

"Bukan salah kamu, sekurang-kurangnya kamu tahu juga cara nak mempertahankan diri kan? Kalau ada orang jahat, kamu hanya tinggal lawan sahaja. Silat ni bukan hanya untuk kepentingan diri kita tapi ia juga dapat membantu orang lain dengan menolong"jelas Coach Hanif berceramah.

"Ye Coach, saya akan ingat"ucap Farid lalu keluar dari gelanggang, latihannya sudah habis dan javer yang akan mengambil nya nanti.

Tanpa Farid sedari, ada seseorang yang selalu mengawasi kegiatannya.

"Ye tuan, dia ada di sini. Tengah lakukan latihan seperti yang dia bagitau tuan"ucap orang itu.

"Terus pantau kegiatan nya, jangan ada tertinggal satu pun"

"Baik tuan"ucap orang itu lalu menutup panggilan itu.

Orang itu melihat Farid keluar dari pagar sekolah.

Farid yang baru keluar dari pagar sekolah di buat heran bila melihat kalibat javer yang sedang bersandar di kereta mewah hitamnya dengan rokok di tangan.

"Farid my Baby, sini"ucap javer membuang potong rokok nya lalu di pijak di atas tanah.

Farid hanya iye kan sahaja, dia berjalan menghampiri javer.

Javer menarik tangan Farid kasar lalu membuka pintu keretanya, menolak paksa tubuh Farid untuk masuk ke dalam kereta.

Farid meringis sakit, di bahagia perut dan tangannya cedera sebab berlatih silat tadi.

Mafia X Student Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang